Sida 6 av 49
|
|
---|---|
Ja - nu är den som man förväntar sig, kan kolla om jag kan få fatt i rapporten från verkstadbesöken.. | |
Jag har också haft en massa strul med vibrationer runt 110-120. Åf har balanserat om och grejat totalt 3 gånger men jag har fortfarande vibbar ibland. Jag har meddelat åf att dom nu åker på ett återköp om dom inte kan skaka fram en permanent lösning. Börjar känna att BMW är en sorglig biltillverkare som släpper ut halvfärdiga 600 ksek produkter till sina kunder. Henke77, hur har det gått för dig? Jimmy, det vore mycket intressant att få den rapporten! |
|
Imorgon åker min tillbaka på BMW igen. Här är lista över alla konstigheter jag upptäckt så länge. - dunk vid inbromsning (BMW har inte den blekaste vad som orsakar oljudet) - gnälligt ljud från framvagnen när man kör av typ trottoarkant eller fartgupp, alltså när stötdämparna sträcker ut sig. - klonk vid körning på ojämn underlag och vid låga hastigheter. - vibrationer vid körning mellan 110-140 - ständig knarr från inredningen - oljud från växelspaken när man står stilla med kopplingen nedtryckt. (med ettans växel eller backen i) Man undrar om bilen verkligen har genomgått BMWs omfattande certifieringsprogram och hur den kunde hamna i premium selection... Suck!!! |
|
Jag skall in med min imorgon.... Återkommer med resultatet, hade varit intressant om flera som har vibrationerna hojtar till. Vilka ÅF går alla till? | |
Jag skall vara på Bilia group (BMW) på mölndalsvägen i Göteborg imorgon den 4 juli runt 07:00-07:30. | |
Jag går till Bilia Group Göteborg. Ja återkom gärna med resultatet. |
|
351M 19" och Goodyear RFT, inga problem med vibrationer e d efter 1100 mil. Det enda felet hittills är att black panel vid ett tillfälle var helt släckt när jag startade bilen, funkade nästa morgon igen... | |
Min black panel slutade att fungera runt 1100 mil men det fanns ett PUMA ärende att mjukvaran skulle uppdateras sedan dess har jag inte haft några problem. Jag som de flesta har haft problem med vibrationer men det löste sig med en ombalansering 18" M-sport fälgar med continentaldäck. |
|
Igår eftermiddag fick jag ett samtal från BMW om min bil, som jag lämnade in igår morse. PUMA kom tillbaka och deras svar är att alla mina oljud är en normal gång för denna modellen... Jag kan inte tro att min fantastiska nya BMW skall låta som en droska. Idag hoppas jag få provköra ett par stycken likadana för att övertygas i det. Hör jag samma läten på de jag provkör, byter jag tillbaka till E61... |
|
Karl-Hilding |
Har bara åkt i en F10 528. Den var/är lite tystare än min E60 LCI. Kan ju bero på däcken också. Men om din för oväsen så kan det bero på RunFlat däcken. För inte skall den låta som en droska. Ett stolpskott som påstår detta! |
Von Dust: Jag känner igen dina tre första punkter från min gamla Lexus. Jag hade en tekniker med på provkörning i 45 minuter då de konstaterade att en Lexus inte ska bete sig så. Efter någon vecka kom beskedet att Lexus bekostade en ny framvagn + arbete. Detta trots att bilen var 1,5-2 år utanför garantin. Riktigt dåligt om BMW inte kan lösa det åt dig då jag inte har några som helst tendenser till dessa ljud på min F11. Dock har förardörrens inredning börjat knarra, vilket dock provoceras fram genom att jag vilar knäet mot den. |
|
Nu är jag tillbaka hemma (med min bil) efter flera timmar på BMW. Jag fick provköra en likadan, fast nyare och till min förvåning lät den nästan likadan som min. Enda är att det hörs lite mera i min bil... Jag vet inte vad jag skall om bilen. En BMW borde inte låta så... Men grabbarna på BMW har varit tillmötesgående, trevliga och gjorde allt för att hjälpa mig. Flera tekniker har varit på bilen och ryckt och bänt på allt som går att rycka på utan att hitta orsaken... Jag får väl då vänja mig vid alla dessa konstigheter... |
|
Jag har också varit och hämtat min bil, de har bytt bromsskivor och nav och nu är bilen perfekt, de var tydligen utanför toleransen (mycket utanför) vilket orsakade vibrationerna... Så Jimmy26262, det stämde precis... BeemA, be dem kolla skivorna och naven då..... Det är garanterat samma fel.... Super bemötande hos BMW Gbg! |
|
Henke - gott att det löste sig!! Som sagt min bil byggs denna vecka, lev om 3, ser fram emot det men är ju onekligen lit rädd för att detta även skall ske mig... |
|
Vi som har problem?... Total glädje och helt problemfritt för min del. Det enda problemet jag kan uppbringa är att det blir så satans mycket döda flugor i fronten. Kan man ta det på garantin? |
|
Jo ett problem till finns det. Skyltarna. De runda med gul bakgrund och röd kant. Siffrorna är helt åt skogen. Skämt åsido så hoppas jag att alla med skeva bromsskivor etc får det ordnat så att ni får njuta av vad som är en för fantastisk vagn. Må väl! |
|
Tusen tack för uppdateringen Henke! Gud va gött att din bil är perfekt nu. Jag ska ta tag i BMW på måndag. Hur många nav var utanför toleranserna? |
|
JFR: Håller med om skyltarna, dom stämmer inte för fem öre. |
|
På båda sidor fram byttes det.... |
|
Sitter nere vid luganosjön och konstaterar att de vita skyltarna med tre snedstreck över genom tyskland är som gjorda för denna bil, även om bränsleförbrukningen för landsvägskörning inte verkar stämma när man passerar dessa. F-n vilken autobahnslukare. Inga vibrationer alls genom hela registret. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.