AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Vi som har problem med F10/F11

Visad 490.247 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg3.016 st
Postad/Inlagd2014-12-28 11:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 530dA
i3
Xenonljuset måste vara påslaget, och vid fösta spolning av rutan ska de då gå igång. Härefter är det vid var 5. eller 8. tvätt har jag för mig.           IP: ...[135.120]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2014-12-29 19:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 2015 x-drive
Nu har jag fått bekräftat vad felet var på den bärgade 520 x-drive 2015 på juldagen.
Som jag beskrev så var den stum på alla fyra hjulen. Bägaren fick både dra på och av bilen utan att hjulen rörde sig.
Den stod på verkstad och efter upptining så fungerade den igen.
Bmw verkstaden kunde inte förklara det med annat än att f11 har så tajta bromsar att yr det in mycket snö i fälgarna så fryser bilen fast.
Jag ska ta detta med BMW centralt och är det på det sättet att inte en fyrhjulsdriven f11 klarar av att köra i vinterväglag med mycket snö så är det bara beklaga att bmw totalt har misslyckats med sin f11 lci. Jag har klippet på mobil från bärgningen men vet inte hur jag ska kunna visa detta här.

          IP: ...[.143.80]
Antal inlägg746 st
Postad/Inlagd2014-12-29 20:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
inte alls ovanligt på E61..
kallt väder och fin pudersnö
hände mig 2 ggr på e61:an
framhjul som fryser fast och det sitter som berget
en kollega på jobbet frös fast under tankning!
dvs ca max 10-15 min stillastående           IP: ...[25.3.94]
Antal inlägg576 st
Postad/Inlagd2014-12-29 21:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
X3 M Sport 20d -21
Större fälgar, mer plats kanske funkar?           IP: ...[135.180]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2014-12-29 21:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 2015 x-drive
Allt är original. 17 tum vinter fälgar så det borde ju inte vara problem eller?

          IP: ...[.143.80]
Antal inlägg77 st
Postad/Inlagd2014-12-30 18:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har hänt på både Volvo och Audi för mig. Det är för lite space mellan varma bromsar och sköld samt mot fälgar.
Inget ovanligt.           IP: ...[.212.37]
Antal inlägg85 st
Postad/Inlagd2014-12-30 19:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F10 530d xdrive - 2014
Saab 9-3 - 2009
Audi A4 - 2012
Bra för er som har löst problemen.
Idag fick ett till fel på bilen, f10 xdrive 2014.
När man bromsar låter som dunk/klunk en gång från vänstra fram hjul och sen slutar om jag kör i samma riktning, men när jag byter riktning låter det igen.
Har nån haft samma problem ? Kan det vara broms klossar ?           IP: ...[169.157]
Antal inlägg151 st
Postad/Inlagd2014-12-30 22:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520D F11
Är det någon som har koll på den omtalade nivåregleringen? Min bil har sedan i somras då och då arbetat upp trycket vid start eller då bilen stängts av utan någon egentlig förändring i vikten. Igår kväll noterade jag att vänster sida var lägre. Cirka två cm lägre när jag mätte.. Jag startade bilen och kompressorn arbetade upp bilen till samma höjd som på höger sida..

Idag när jag parkerat bilen efter att ha startat den tom och parkerat den tom gick nivåregleringen igång igen och avslutades med ett pys när kompressorn arbetat klart och nu är höger sida ca 2 cm lägre än vänster?

Känns som att den arbetar väl ofta och sporadiskt utan att lasten förändras. Samtidigt känns det inte som någon läcka då det borde ha visat sig tydligare vid den här tiden. Det vore väl också konstigt om det läckte på bägge sidor.

Jag har vid ett tillfälle i somras startat bilen medan baken vart upplyft. Kan det ha påverkat? Behöver jag nollställa systemet på något sätt? Finns det något annat än bälgarna jag bör kontrollera? Bilen har rullat 5000 mil drygt och skulle det vara nått fel nu utgår Jag, med den historik som funnits på detta system på tidigare modeller att BMW borde gå med på någons slags goodwill-lösning...

Någon som har koll på hur detta system SKALL bete sig?           IP: ...[115.121]
Antal inlägg1.825 st
Postad/Inlagd2014-12-30 22:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
G31 IE -20
Finns väl några fall där luftbäljen gar packat ihop.           IP: ...[59.92.2]
Antal inlägg746 st
Postad/Inlagd2014-12-31 14:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
du kan ha ett litet hål på bälgen
håller den luften under natten?
jag fick byta min vid ca 13.500mil


          IP: ...[25.3.94]
Antal inlägg151 st
Postad/Inlagd2015-01-03 03:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520D F11
Oklart exakt hur lågt den skall stå parkerar i uppförsbacke och tycker stt den är lägre än vanligtvis men det lutat ju nedåt å andra sidan.

Om det vore läcka så är det isf på bägge sidor efter eftersom fenomenet vart på bägge.. Tycker det verkar otroligt om det börjat läcka i bägge samtidigt. Känns snarare som att någon form av reglering av systemet inte funger klockrent?           IP: ...[115.121]
Antal inlägg183 st
Postad/Inlagd2015-01-03 14:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
X6 40d -15
Har haft 2 5-seriebilar med luftfjädringen. ibland går kompressorn vid start, ibland inte. Oklart varför. det viktigaste är att bilen har rätt höjd när du kör, om den rör sig någon centimeter parkerad är väl underordnat? Temperaturväxlingar vid parkerad bil bör ändra trycket i systemt, då kan kompressorn gå. Om du misstänker fel i systemet så kan du väl kolla om det finns några felkoder.           IP: ...[.52.192]
Antal inlägg101 st
Postad/Inlagd2015-01-03 14:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har bytt båda bälgarna,den ena vid 6000mil o den andra vid 7000.
F11 2011.
Båda gångerna har bilen tappat all fjädring på båda sidor bak trots att den ena bälgen varit hel vid resp.tillfälle           IP: ...[104.151]
Antal inlägg151 st
Postad/Inlagd2015-01-03 15:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520D F11
Fanns inga felkoder i somras då den servades.. Vid något tillfälle har den vart helt ihoptryckt på ena sidan men då har den å andra sidan inte stått parkerad på plan mark.. Och jag tror nog den alltid är jämn då den körs och det är plant. Det är mer sporadiskt när man parkerat och nu på slutet har den jobbat betydligt oftare.. Kanske är som det ska trots allt. Jag får då den är parkerad knappt in två fingrar mellan däck och skärmkant bak. Skulle gissa på runt 3 cm när den står jämnt parkerad.

Fö har jag alltid tyckt att fjädringen framförallt bak är extremt hård. Minsta lilla ojämnhet på vägen känns oavsett 18 eller 17 tums däck och detta är modellen med standardfjädring. Går det på något sätt att justera detta? Antar stt det inte har något med nivåregleringen att göra?

Upplever ni andra att fjädringen är styv på denna modell?           IP: ...[115.121]
Antal inlägg1.608 st
Postad/Inlagd2015-01-03 15:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535d xdrive -16
535d xdrive -14

Har ett tydligt transmissionsljud vid vissa hastigheter, tex 125km/h +/-5km/h och vid 55km/h +/-5km/h. Detta påstås vara normalt (0)ljud.

Stora problem med AdBlue-systemet. Bilen varnar någon gång mellan 15 och knappt 100 mil att AdBlue-systemet är defekt och att jag skall uppsöka verkstad. Bilen har varit inne för garantireparation 4 gånger hittills:
1a gången byttes AdBlue-vätska och mjukvaran uppgraderades
2a gången var de inne och pillade på vissa specifika parametrar
3e gången gjorde de samma som under 1a och 2a gången
4e gången bytte de doseringsventil + NOX-kat + NOX-sensor, återstår att se om detta har löst problemet.
Verkstaden har hanterat detta så bra de kan, de får inte göra någonting utan att BMW centralt godkänt åtgärden, men BMW centralt har jag inget förtroende för längre - de verkar inte veta vad de håller på med och det går inte att få kontakt med dem för att diskutera problemlösningsförslag.           IP: ...[.20.249]
Antal inlägg151 st
Postad/Inlagd2015-01-03 22:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520D F11
Fanns inga felkoder i somras då den servades.. Vid något tillfälle har den vart helt ihoptryckt på ena sidan men då har den å andra sidan inte stått parkerad på plan mark.. Och jag tror nog den alltid är jämn då den körs och det är plant. Det är mer sporadiskt när man parkerat och nu på slutet har den jobbat betydligt oftare.. Kanske är som det ska trots allt. Jag får då den är parkerad knappt in två fingrar mellan däck och skärmkant bak. Skulle gissa på runt 3 cm när den står jämnt parkerad.

Fö har jag alltid tyckt att fjädringen framförallt bak är extremt hård. Minsta lilla ojämnhet på vägen känns oavsett 18 eller 17 tums däck och detta är modellen med standardfjädring. Går det på något sätt att justera detta? Antar stt det inte har något med nivåregleringen att göra?

Upplever ni andra att fjädringen är styv på denna modell?           IP: ...[115.121]
Antal inlägg151 st
Postad/Inlagd2015-01-03 22:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520D F11
Och hur ser er fjädring ut när ni parkerar på ojämnt underlag? Parkerade nyss på en parkering där det låter åt höger sida vilket gjorde att höger skärmkant nu är i stort sett dikt an mot däcket medan vänster sida är väldigt mycket högre än vid körning..

Men det är första bilen jag har med nivåreglering så det kanske är normalt?           IP: ...[115.121]
Antal inlägg10 st
Postad/Inlagd2015-02-03 23:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Vibrationer i bilen fixat med helt vanlig balansering av alla fyra däcken! Går nu som en dröm.           IP: ...[103.242]
Antal inlägg10 st
Postad/Inlagd2015-02-04 19:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jösses vad problem det verkar finnas. Problem har såklart andra märken åxå men att BMW inte kan rätta till dem? Det är anmärkningsvärt.... Får läsa tådarna om 3 Serien istället då :-)

Synd då jag kört en del 525 iM 2012 och den var helt fantastisk....Kasnke en MB E 350 CDI istället??

MVH Dan Persson
Gör din bil snygg igen...
www.DperssonBilrekond.se           IP: ...[9.31.83]
Antal inlägg85 st
Postad/Inlagd2015-02-05 11:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 520dAT -19
Ibland känner inte bilen av nyckeln när jag ska starta den. Kommer upp meddelande att hålla den vid rattstången men fungerar inte alltid heller. Men låser jag och låser upp igen fungerar den direkt.           IP: ...[203.185]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2021 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW X1 xDrive 20d  -13
Pris: 155.000:-

BMW 518  -85
Pris: 24.000:-

BMW 528i  -84
Pris: 60.000:-

BMW 520D  -12
Pris: 180.000:-

BMW 320d  -06
Pris: 50.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen