|
|
---|---|
Är ute efter nya bromsskivor till min m3 3,0 och tittar lite på ebay från USA. Men söker jag bara på m3 e36 så misstänker jag att jag får upp det mesta till den hittade m52 motorn som är USA m3 an. Så därför tänkte jag om man kan söka på 3,2 för där finns massa träffar men inte om jag söker på 3,0. Därför undrar jag om allt ser lika ut på 3,0 som på 3,2. För då vet man ju att man inte beställer fel! Tacksam för svar. /Fredrik | |
Ingen som vet? Är i beställnings tagen! Tacksam för svar! |
|
Har du kollat om det är samma artikelnummer från fabrik? Länk |
|
Det är olika. Skivorna för 3.2 har lite större innerdiameter. På Länk kan du se ritningar på skivorna om du söker i online-katalogen. | |
Det som skiljer på skivorna är att skivorna på 3,2an är flytande men dom passar på 3,0an. skivorna bak är samma på 3,0an och 3,2an. mvh stefan |
|
Funderar på om jag inte kan söka eller vad det är för fel?! Hittar inga skivor till 3.0 på ebay! |
|
Måtten på skivorna fram är315x28 på 3,0an och 3,2an, skivorna bak har måtten 312x20 på 3,0an och 3,2an |
|
På ebay.de finns en del, t.ex. Länk | |
Så 3.2ans skivor passar alltså inte. Länken var ifrån Tyskland och där är absolut inte samma priser. Får väl söka vidare. Mvh |
|
Visst passar 3,2ans skivor på 3,0an. | |
3,2 skivor passar på 3,0an. Är inne på mitt andra par 3,2 skivor nu. mvh Conan |
|
Vart köper ni era skivor för ett bra pris? Slitsade eller borrade skadar inte. |
|
Jag vet inte om detta är till hjälp men jag har en uppsättning nya bromsskivor till E36 3.2 hemma. Endast ytrost på dem då de legat i fukt ett litet tag. 2500:- + frakt. |
|
Nu kollade jag bara ebay-säljare som angett att de sänder utomlands men det verkar bli dyrare med USA om man jämför samma grejer. Jag kollade Zimmermann, nytt runt om med belägg. Med frakt från USA gick 4 "coat z" skivor och beläggsatser på 4000 kr men det är utan moms och tull. Från Tyskland ca 2500 MED frakt. Det var till 3,0 och den amerikanska M3:an. 3,2 har inte samma nr på framskivorna, men passar säkert från 3,0 till 3.2 som folk här har antytt tidigare. Dock kommer jag handla originalskivorna fram till min bil. Beläggen runt om är samma på båda modellerna (enligt realoem). Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.