|
|
---|---|
hej som sagt 550n låter inte speciellt roligt, tänkte därför byta ut bakre ljuddämpare, vill absolut inte har något "nyss fått körkort ljud" men vill höra att det finns en v8 under huven vid pådrag. har läst lite om eisenmann har ni andra tips, eisenmann kostar ca 12000 för en ljuddämpare, antar att de e de pengarna man måste slanta upp, eller kan man komma billigare undan, | |
Tvivlar på att man kommer så mycket billigare undan. Ring och lyssna med Ferrita! | |
men förfan.. har du ingen fantasi? jag skulle beställt en Magnaflow ljuddämpare för runt 2000kr o lite rör för några hundralappar. ska du göra det själv eller vill ha tips så ta en bild på hur bilen ser ut under just där du vill börja smida eget. du kan ju också lämna det till follk som sysslar med sånthär. Ferrita, Simons o Rakarör är några exempel som hade byggt billigare än för 12000kr. |
|
får prata med ferrita se om dom kan bygga någe bra skrammelfritt | |
Vet att det här är en gammal tråd, men hur gjorde du? Fixade ferrita åt dig? Vill också fixa något till min 550i | |
Jag har Ferrita dämpare på min 550 och är väldigt nöjd. Perfekt ljudnivå, får fram V8an utan att det blir ”för mycket”. Tror dock inte att du kommer undan mycket under 12k, men kanske inte så mycket över heller. Vad jag kommer ihåg kostade det ca 12k att platsbygga på min E46 M3 för några år sedan. Det systemet var jag också väldigt nöjd med. Ring och hör med dom tycker jag. |
|
MajaBajja, jag började med att fixa klaffen (ena utblåset/mufflern) men ville snart ha mer. Åkte till Ferrita som byggde om på plats. Detta var kring 2012, vill minnas det landade på 10k, billigt i min vy för handbyggt i rostfritt. 550i 2007. Bra muller men inte alls galet högt. Någon resonans upp till 2k men inte farligt (tror inte dom använde helmutz kammare). Ps. Är det Anders ovan, Impnaz..? |
|
Jag hade Eisenmann på min 540LCI E60. Helt makalöst ljud vid pådrag, knäpptyst vid konstant fart, inga resonanser någonstans. Kvalitet kostar. ------- //Lövet |
|
HelmsmanPlay, klaffen? Kollade in i mitt rör men såg ingen klaff. Hur fixade du klaffen? Klaffalternativet i carly funkar inte | |
MajaBajja, ena röret går via mer ljuddämpning och har en klaff som öppnar efter 70kmh eller så dvs ger en tad mer ljud från start. Den är vakumstyrd vilket du fixar genom att ta väck spänningen (eller koppla på, kommer inte ihåg). Vill minnas styrningen satt i vänster/bak ljulhus, du tar den via bakluckan. Läs på nätet om "golfbollstricket". |
|
Finns ingen klaff i e60ans system. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.