Sida 84 av 167
|
|
---|---|
Håller med alla på AP;) Boris/ Hur kunde du sälja för 205´ måste varit värsta import häcken! Panik? EB |
|
Matsh. Jag håller med. Man får 2 årsmodeller, en helt ny modellserie samt 88hk mer för 25kkr. | |
Pula/ Nee, de var inte nån importhäck. 13500 mil var väl de som på nåt sätt skulle dra ner priset. Även om jag själv har svårt att se att 1900 mil/år ska vara mycket? När bilen såldes så var det ny koppling och svänghjul sedan 100 mil. (OEM) Nyservad sedan samma tid inkl nya däck runt om. Den gick väldigt bra i motor och i övrigt. Ny rekondad med allt vad de innebär. Inga skador in eller utvändigt. Hade den inlämnad till Turbocenter 2011 då dom byggde om avgaset samt tllsammans med en norsk firma (som gör kompressorkit till V10:an) programmerade om samt bytte lite skit som jag inte var kompetent nog att komma i håg. Dock inget kompressorkit ;) Den bromsades innan och efter. 76hk mer efter ombyggnaden, samt ca 50 i vrid på toppen. Men de som var mest imponerande var att den fick ett så högt och långt vrid redan från 5000 varv till 9000 innan den mattades av. Vet inte varför jag skrev allt de på slutet? ;) Men den gick som FAN! Skulle aldrig ha sålt bilen om de inte var så att jag behövde göra mig av med några lån som låg och tickade hög ränta. |
|
Boris/ Aj då! - Skit att behöva sälja en sån bil när man gjort så mycket och framför allt, när man har koll på grejorna. Hoppas du hittar nått kul i framtiden))) EB |
|
Bilpriser går väl rakt av enligt, typ, Inter-Globals begagnatlistor? D.v.s. att de struntar högaktningsfullt i hur läget ser ut på Blocket och liknande. Dessa listor kommer ut en gång i kvartalet... Ibland svänger marknaden betydligt snabbare än så. Ibland blir det högt och ibland lågt - som sagt! |
|
We 1.901 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Länk Och vad är det med handlare som anger fel reg.nr.? Ser det hela tiden. |
Man gör det för lura Blocket på pengar. Istället för att betala för att annonsen ska förnyas så lägger man in en ny annons med nytt regnummer. ------- //Lövet |
|
We 1.901 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Är det inte dyrare att lägga in en ny annons än att förnya en annons? Eller har företag gratis annonser men inte gratis förnyelser? Det känns oseriöst och omständigt för potentiella kunder som vill kolla upp historiken när de angett fel reg.nr. och det inte är synligt på bilderna. |
Företag har andra villkor och priser än privatpersoner så det är billigare att lägga upp en ny annons än att förnya en gammal för dem. ------- //Lövet |
|
We 1.901 BMW M2 LCI -18
Där ser man, då kan man lättare urskilja dom oseriösa firmorna från dom seriösa! |
Annonsen på 325an förnyad igen.. 280k! | |
Helt otroligt ------- //Lövet |
|
Fast nu är 325:an prissänkt till 250kkr. Men den kommer nog inte springa iväg till det priset heller. Men det är i alla fall en stor sänkning totaltfrån ursprungliga 319kkr. Jag tror det kommer att sluta med att ägaren byter in den och kommer sedan att säga "modellen är helt osäljbar" till vänner och bekanta. Men han kommer inte direkt få 250kkr vid inbyte... |
|
En tuff resa när det slutar med att en handlare byter in bilen för 170-180'... ;) Nåja. Vissa lärdomar är värre än andra! |
|
Nån borde maila snubben och länka till denna tråd =) | |
Tror snarare ägaren blir bjuden typ 150 vid inbyte på firma. | |
Länk Nog för att det är en 335d, men 6mille känns lite väl mycket. |
|
Är det inte bara såndäringa "markup" som de håller på med i USA? D.v.s. ett visst påslag på modellen ifråga för att, på så sätt, få den tidigare än alla andra. Det var väl en i8 som hade påslag om $100.000 för att "gå före i kön" i media för ett tag sedan. Knappa sex miljoner extra kan det väl vara värt att köra en 335:a lite innan alla andra? Nåja. Lätt att slinta på tangenterna... Tar ofta en stund för Blocket att sedan rätta till det. |
|
We 1.901 BMW M2 LCI -18
Den här har varit omtalad på forumet några gånger, skruvad mätare. Länk |
Den dyra 325:an som nämnts tidigare fortsätter att förnyas. Länk Nu har de haft de nya bilderna ett tag, dessutom mörkat regnr. Men den är fortfarande rejält dyr och det är lite fascinerande att de fortfarande försöker med så höga priser. __________ Mvh Grelle |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.