Sida 83 av 167
|
|
---|---|
Westerlund: Nu går det för all del lite off topic, men jag har också en 635CSi '89 som är reggad med 191kW/260hk. Hade varit roligt om någon visste vad det beror på. ...som det är nu så är det väl sådär roligt - betalar mer i försäkring än vad jag behövt göra på en med 218hk. Ibland kan det nog fungera att höja priset lite och ge folk möjlighet att pruta lite. Men det faller så klart när folk har bevakningar på Blocket och håller lite koll. Länk Denna har väl för övrigt varit ute för 379.000kr, eller så. Om jag inte minns helt fel. Nu tror jag iofs inte att Jarls egentligen är så sugen på att sälja den, utan mer använder den som en "talking piece" i hallen. |
|
Var vartannat år höjer "Jalle" sin Alpina! Han vet att sista idioten är inte född än! :) | |
Ser nu att det står "såld" på den vita 645 cabben. Det är inte utan att jag undrar vad slutpriset kan tänkas ha blivit. | |
We 1.903 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
@Pula - Att handlaren blev närmst förolämpad beror nog mer på att han betalade för mycket för bilen i inbyte än att bilpriser har missvisande priser. ;) 250K för en 650 är väl mer rättvisande, men det är inte långt ifrån vad man får ge för en rätt fin M6. @Skorpionen - Det visste jag inte! Trodde dom bara fanns med 286 hk. @Joholm - Ja, det skulle vara väldigt intressant att veta hur mycket köparen betalade för den. |
Westersund/ Kan nog vara så. Scorpionen/ Om det dyker upp en Alpina B7 älskare med stort garage och 💰 så kommer han att få den såld. Man behöver inte vara en idiot för det. Själv har jag ju haft en Ford;) |
|
@ Pula... jag hade glad gubbe bakom mitt inlägg,,, lugn o fin ;) @ Westersund... man lär sig alltid något nytt! :) |
|
Lugn som en filbunke) | |
Länk Den här säljaren fortsätter att förnya annonsen. Tror tyvärr priset måste ned 100 tusen innan den blir såld. Och något M-paket har den inte heller... __________ Mvh Grelle |
|
Bisarrt... | |
Sannolikt sämsta köpet på Blocket just nu om man skulle ge de pengarna. ------- //Lövet |
|
Stackars säljare om han/hon tror att det går att få i närheten av begärt pris! | |
Men jag tycker säljaren borde sett vad andra på blocket lägger ut sina bilar för. Visst att den har gått få mil, men att 3-5000 färre mil skulle vara värt 100kkr... Men det vore ju varje nybilsköpares våta dröm om man kan köpa en ny bil, äga den i 5 år och sedan sälja den för mer än 75% av nybilspriset. (Baserat på att han la ut den för 319 och jag tror inte den kostat mer än 420kkr ny.) |
|
Det måste vara killens första nyköp eller nåt. ------- //Lövet |
|
Nytt pris 280' men fortfarande typ 80-100' för dyr Länk |
|
Marin, han ha redanr förnyat annonsen 2 gånger med det sänkta priset. Så den har varit ute ett tag. Men även för 280kkr (räknat på ett nypris på 420kkr netto) så betyder att säljaren tycker att ett värdetapp på 6,6% per år är rimligt för en bils första 5 år. | |
Första gången man såg den tänkte man att han kanske skrivit 280 istället för 180 av misstag. Men med de förnyelser av annonsen som gjorts får vi nog istället tillskriva priset en rejäl feluppfattning av hur värdeminskning fungerar numera... ------- //Lövet |
|
Pula/ Ligger bilpriser lågt? Vill minnas att jag kollade där när jag skulle sälja M6:an och blev lite glad. Stod att den skulle gå för mellan 240-260K. Som tidigare skrivet så gick den för 205 ;) |
|
Bilpriser ligger både högt och lågt. Finns ingen enkel sanning att de "alltid" ligger en viss sida. Jag har sålt både rejält dyrare, och tvingats släppa ordentligt billigare, än bilprisers värdering. ------- //Lövet |
|
Tycker bilpriser ger en bra riktlinje om priset. Sen tar den ju inte hänsyn till historik, skick osv. | |
Bara som en jämförelse med 325,an för 280' lika låga mil men betydligt mer bil/utrustning och 2 årsmodeller nyare. Vilken skulle ni välja? Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.