AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.095.328

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 82 av 167
Pula/ Varken eller faktiskt.

Mitt största problem är att jag vägrar sälja bil till folk jag inte känner.

Låter lite omvänt, men de är så att jag orkar inte med att köparen ringer upp och talar om att de eller de har gått sönder eller att den faktiskt inte klarade en kurva i 200 som den borde ;)

Därför säljer jag bara till kompisar eller övrigt folk jag känner som vet vad de är för bil och att jag är ärlig med allt om dom, eller alt till en bilhandlare som får skriva på att han aldrig hör av sig angående bilen igen.

Stephan735i/

Hur menar du? Kan man inte få allt på en M5 som en exvis 525i har? för utom en klen motor förståss??

Sen kan jag tillägga att den mest prisvärda bilmodellen måste ju ändå vara e38.

När man tar upp en fullt fungerande 750 från sent 90-tal för 50K som överprisad (antar att de då är för dyrt?) så får man nog leta efter mer bil för pengarna.
Medveten så klart att de kan vara en dyr bil att underhålla om man har tummen mitt i, men ändå?

Intressant ståndpunkt där Boris.

Dålig erfarenhet av bilaffärer låter det som.

Betyder det att du inte heller köper en bil av någon du inte känner?

EB
Om vi ska tala bilköp så är jag i stort sett lika sjuk där.

I första hand så köper jag av nån av dom 3 säljare jag känner väl.

Då de oftast inte har de jag söker så letar jag upp en bil.
Jag tillsammans med en av dessa säljare åker och tittar på bilen.
Är allt bra så köper säljaren bilen. Jag köper den av honom för 5-10K mer (beroende på hur mycket jobb och vad de är för bil de handlar om)

De har alltid funkat bra för mig och enda nackdelen är att det kommer in en ägare till i registret.

Anledningen till denna bilköpargrej var från början mest för att få billig försäkring första 6 månaderna och för att jag ville ha säljarens expertis vid bilköp av privatsäljare. Sen har de bara ramlat på i samma spår.

Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Boris73: Skönt att läsa dina inlägg som jag till stora delar känner igen mig i:) För övrigt så fick jag ungefär samma pengar för min M6:a så det är nog i de regionerna slutpriserna hamnar. Delar dessutom din åsikt angående E38:orna. En fräsch sådan har även enligt mig ett bruksvärde som vida överstiger priset.

Joholm/

Bytte du din M6a mot en 645????

EB
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Pula/ Nej. Sålde M6:an och tänkte försöka leva med att bara ha bruksbil. Som femtioåring tänkte jag att det nog skulle funka. Efter ett tag så dök det naturligtvis upp en svensksåld 645 cab med låga mil och då var det klippt igen:):):)
We
1.862
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Drömma kan man ju alltid göra...

Länk
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Har han fraktad boskap i baksätet? såg väldigt misshandlad ut
16.169
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilken bild tittar du på? Jag ser 1 märke i vänster baksäte, i övrigt ser det utmärkt ut tycker jag.

-------
//Lövet
Vad är oddsen på att den bara gått 6k?

EB
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
andreas_lofgren: övre mittendelen på baksätet, ser inte precis original ut :)
16.169
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ok, jag tittade bara i sittdelen, det brukar vara den som slits. Nej, armstödet såg inte så fräscht ut nej...

-------
//Lövet
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

645:an gav mig fan mardrömmar. Att plötsligt ha den på uppfarten och pungat ut med de begärda beloppet. Plötsligt vaknade jag kallsvettig och insåg att allt var en dröm.

Är det bara jag som har mardrömmar om idiotiska bilaffärer eller byter jag bil för ofta? :)
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
haha, har aldrig haft såna drömmar, däremot har min M3a blivit stulen flera gånger i mina drömmar. Fan va skönt när man vaknat och inser att allt var en dröm :P
We
1.862
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Det verkar gå något smittsamt mellan 6-serieägare som gör att dom överskattar värdet på sina bilar, grovt.

Länk
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Mest överprissatta är de nog faktiskt som nya. Har kvar nybilskvittot på min ifrån BMW i Göteborg. Nypriset var över miljonen. När jag jämför det priset med nypriset på exempelvis 7-seriebilarna jag ägt så känns det väldigt dyrt för en 5-serie som man plockat bort bakdörrarna på☺.
We
1.862
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Så kan det också vara, snacka om pristapp.

Här är en till person som tror sig få för mycket för sin 635CSI. Den var till salu under sensommaren för 79K om jag inte minns fel. Direkt när annonsen försvann kom en ny annons upp av denna "Reza" för mycket mer, nu ger han det ett nytt försök.
Känns som nåt blev knas när bilen reggades i Sverige, det fanns väl ingen modell med 260 hk? Varken M635CSI eller någon annan.

Länk
Den vita 650 bör kosta detta.
Köppris
250 800 kr Ca pris hos bilhandlaren
Privatpris
228 100 - 241 200 kr

Detta enligt bilpriser, men de ligger alltid lågt.

När jag åberopade bilpriser vid en förhandling om ett bilköp, svarade handlaren:
- "köp bilen där då"!

EB
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

@Westerlund, min M635csi -1988 har kat, o har därmed 260 hk.
84-87 hade M6 286 hk utan kat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.