Sida 8 av 167
|
|
---|---|
Villurski: trots paket och navi så är dom ändå helt ute och cyklar. Slår man in bilen på www.bilpriser.se så säger dom 335' hos handlare om man anger comfortpaket men ej advantage. Vet inte vad denna bil har för något... ___ //Ulf |
|
Villurski |
Ironi gör sig bäst med en ansiktsgest. Sorry. Bilen har ju bara navi, comf och adv. :) |
Tror iofs denna har varit upp en gång tidigare, men jösses liksom Länk Jämför med Länk ------- //Lövet |
|
Men Villurski, tänk på att det snart är jul och då är det bra med paket :) |
|
Villurski |
stooges: Sant! Och tänk om det där mm är en kram, då har man ju fått allt man önskat sig av sitt bilköp. Det är väl värt 100'? Hoppas ingen V75-vinnare utan koll går in hos den bilhandlaren :) |
Säljer dom överhuvudtaget några bilar, Mårtenssons Bil? Deras priser är ju helt galna! Av en händelse följde jag "ödet" på en bil som såldes på KVD till Mårtenssons bil, för långt över marknadspris. Reservationspriset var runt 145'. Listpriset (begärt pris för felfritt objekt) för bilen var 185'. Bilen såldes för 189'!!! Och bilen då.....en vanlig Audi A4 1,8tq sedan -08 som hade gått 7000mil. Dom måste sälja den bilen för minst 200' för att ens gå runt. Jag fattar ingenting! |
|
Nu är det väl en 12-15 år sedan jag var där senast men redan då hade dom höga priser. Ryktet säger att dom alltid betalar bra för ibytesbilar vilket gör att mellanskillnaden vid den typ av affärer kanske inte är lika illa som vid kontantköp. Jag känner dock ingen som har handlat bil där... ___ //Ulf |
|
Villurski |
Ja vilka rövare! Länk Off topic, men när vi köpte hus för två år sedan köpte jag en facelift 2005 2.5T med 13' mil för 130' hos bilhandlare och det var en Business ++ och automat. 607 bilar enl Blocket. Vad är den genomsnittliga prutmånen? 50'? |
Nog säljer de bil alltid. Omsättning 480 miljoner kronor! Länk ------- //Lövet |
|
Det finns idagsläget >20st A4 -08 på blocket med priser under 200'. Varför betala 190' i inköpspris + recond + KVD avgift? Det är för mig en gåta?! Men vilka jävla överpriser dom har! Hur tänker folk som betalar 20-30% mer än hos andra handlare? |
|
Villurski |
Lövet: Det anmärkningsvärda är kanske inte omsättningen då de också säljer nya bilar utan nettomarginalen på 8,9%! De har ju dessutom minskat skulderna med 16 miljoner under 2009 vilket skulle inneburit en marginal på uppåt 13%. Det är få bilförsäljare som har de marginalerna, så man får anta att deras verkstadsverksamhet är mycket lönsam. Ett mindre troligt senario är att de säljer begagnat till ryssar med Cayman-konton för överpriser, ingen annan betalar de begagnatpriserna. Kanske inte ska anklaga någon för penningtvätt på så lösa grunder, men något är onekligen konstigt med deras marginaler och prissättning. Eller är Hörby Mecka för hästhandlare och skojare? |
Så länge jag vet och även de som är äldre, så har Mårtenssons alltid tagit i rejält med sin priser. Man skulle kanske köra dit och försöka kränga sin bil utan inbyte. Det är kanske psykologiskt riktigt att kunden får ett rejält högt pris för sin inbytesbil och "glömmer" att mellanskillnaden är skit samma med vilken bilhandlare som helst. Men många ggr har man undrat hur dom kan sälja. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
Kanske har han en släkting som inte har rent mjöl i påsen och säljer spättekaka på svarta börsen ? Vad vet jag....jau e`ju från smauland |
|
Mårtenssons är ju auktoriserad handlare också så allt kommer inte från begagnatdelen, kanske till och med så att det är en mindre del? Jag vet inte, jag ser bara siffrorna på totalen inte fördelningen nytt/begagnat eftersom de aldrig skulle redovisa en sådan sak. ------- //Lövet |
|
Honda säljer inte mer än några tusen bilar per år i hela Sverige. Mårtenssons bil säljer 3000 (ny&beg). Det är i mina ögon helt orimligt med deras prisnivåer. Nått är mycket skumt med det här. Kanske ett case på Janne J. på Uppdrag granskning? :-) | |
Skulle gärna köpa den här för 25000:-, men vad är Jalopuusomisteet för nåt. | |
Länk | |
Tokfejk! ------- //Lövet |
|
Länk Fortsätt leta bil AB hade passat bättre... BMW M-POWER |
|
Den bilen har varit med en gång innan i tråden. Det var bra länge sedan så den springer inte iväg direkt... ------- //Lövet |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.