Sida 76 av 167
|
|
---|---|
Mna kan ju försiktigtvis undra varför man köper "åretruntdäck" om man "aldrig använt bilen i vinterväglag". |
|
Min mycket fina 740-99 som rullat strax under 18 000 mil gick för 37! Och det var inte direkt lättsåld! Är det inte friktionsdäck på den där E38:an? |
|
Länk | |
Länk | |
Länk För samma peng kan man få en lågmilad facelift E60 M5.... BMW M-POWER |
|
Kompressorbilar är alltid en chansning att besikta också. ------- //Lövet |
|
ja det priset känns ju närmast som ett stort skämt! /Anders |
|
Lär kanske dröja ett tag men verkligheten borde hinna ikapp även Aros Auto AB en vacker dag :) BMW M-POWER |
|
thekinglives |
Håller med om att priset är högt.MEN. Varför jämföra med en M5 E60? Både E60 och E39 är idag "gamla" bilar så att den ena skulle per automatik inbringa så mycket mer habegär eller pengar verkar bara konstigt att förutsätta. |
God poäng. En annan sak är att ibland annonserar handlare bilar som de själva, eller en bekant, äger under förutsättningen "går det så går det". Man är egentligen så sugen på att sälja men det kostar inget att annonsera och försöka. ------- //Lövet |
|
thekinglives: Jämförelsen är väl inte helt fel tycker jag. För den pengen tror jag att de flesta skulle föredra E60 M5 LCi om man fick möjligheten att välja... Vad tycker du är rätt jämförelse eller rätt bil att jämföra med aktuell bil då? BMW M-POWER |
|
thekinglives |
Gino: Svårt att jämföra, beror på helt personliga önskemål. Tycker E39 och E60 är så pass olika bilar, Tilltalar relativt olika entusiaster. E39:an entusiasterna värdesätter den klassiska BMW utstrålningen och formspråk med en tight fin manuell växellåda och ett fortfarande närvarande chassi. E60: Börjar väl få lite entusiaster, men fortfarande körs och ägs de flesta bilarna av kategorin ägare som köper för att äga kortare tid "stadsraggarna". Entusiasterna tilltalas väl av den enormt höga tekniknivån med avseende på elektronik, växellåda,vanosar,mm. Och naturligtvis den enorma motorn, som säkert blir den största som sitter i en serietillverkad M. Svaret är att jag tycker entusiastbilar vare sig det rör sig om E28-F1X är svårvärderade, ju äldre ju svårare, och en E39 som är riktigt gammal idag tycker jag egentligen bara kan jämföras med just en E39:a |
Visst är en sån bil svårvärderad men att kompressorinstallation skulle tredubbla värdet på bilen känns väl ändå inte rimligt. | |
Vad säger folket om denna? Länk |
|
Tjaa, drömmare finns det många av. Ordet "unik" är för mig oftast något negativt när man kollar på begagnade BMW. Stora fälgar, lite billig eftermarknads-styling och skriv "unik" i annonsen, och vips har bilen visst dubblat sitt värde. |
|
Okej så max 35000 är den värd? Isåfall kan den vara intressant för mig. Förstår dock inte att de står att den är grå. Ser blå ut. | |
Det är alltid svårt med stylade bilar, det är en liten kundkrets. Kanske finns någon som tycker den är snygg och är villig att betala 75.000kr. Men jämför du med Blocket: Länk så är den ju överlägset dyrast. Runt 30-40 kanske är mer troligt om det inte är några stora brister på den. Metallicen är FJORDGRAU METALLIC (310) och verkar ganska snygg i verkligheten. Dock är det riktigt usla foton i annonsen, ganska oprofessionellt när det ändå är ett företag som säljer den. |
|
Ok. Den är ju knappast värd det i mina ögon. Knappt 40k kan jag betala. Undra vad han fick i inbytespris? | |
Länk |
|
Vadå, 30 tusen extra för fälgarna känns väl rimligt? ;-) ------- //Lövet |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.