AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.114.690

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 47 av 167
To
24
Tobbelibobbe
Tesla Model Y LR -23
Glöm ovanstående inlägg, måste blivit knas med webbläsaren då det stod 100kkr första gången jag öppnade annonsen. Jaja... jag hade iof inte betalat 24kkr heller
Visa användare
683
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
GINO:

I ditt inlägg 2012-05-13 12:59 klagade du på en Alpina B10 V8 som står hos Häggenäs i Hörby. Då det är min gamla bil kan jag intyga att den är i ett väldigt fint skick. Ingen antydan till rost någonstans, inte ens undertill. När den besiktades inför entusiastförsäkring i Alpina CS sade besiktningsmannen att det var en av de finaste Alpina B10 V8 han sett, och då har hade han som besiktningsman sett en hel del av dessa.

Möjligtvis har någon sett min tråd här på forumet om problem med växlingar osv som jag startade strax innan jag bytte in den. Detta problem kunde härledas till felaktig rullomkrets på de 20" Alpinahjul jag hade på bilen tidigare och problemen försvann helt efter återmontering av originalhjulen.

De enda anmärkningar jag kommer ihåg från bilen var en eller två mindre parkeringsbulor (utan lackskador) samt någon buckla i bakre stötfångaren, däcken började bli lite slitna samt att fälgarna skulle må bra av en omlackering (ej kantstötta så fullständig renovering av fälgarna ej nödvändiga).

Det som bland annat inte nämns i annonsen är bland annat det uppgraderade ljudsystemet samt att toppackningarna bytts ut mot MLS-versionen och att inspektion II nyligen gjorts.

Hade jag inte varit så nöjd med bilen jag bytte in den mot (Maseratin) så skulle jag gärna bytt mig till bilen igen.

Jag är en numera flerårig medlem här på forumet och har inget eget intresse i att hjälpa Häggenäs på traven med försäljningen, men jag vill slå ett slag för bilens fina skick och jag anser den lätt vara värd det pris den nu är utannonserad för.

Commodum Habitus Es
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Alecci:

Din bil är säkert hur fin som helst inget tvivel om det men nu var det så pass länge sen så jag kommer inte ihåg om dem nu har sänkt priset eller har det alltid vart samma pris på den?

BMW M-POWER
Visa användare
683
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
GINO:

Det låg nog 10 papp högre om jag inte minns fel, men med tanke på skicket är nog inte det för högt satt heller. Med tanke på att bilen inte är såld ännu kan man väl förvisso argumentera att ett rätt pris är det bilen blir såld för, men försäljningspris och värde går inte heller alltid hand i hand.

Jag tror i alla fall att det är mycket värde för det pris de nu begär, och även om den ännu inte blivit såld så tror jag att man får mycket för pengarna och därmed känns det inte som den kvalar in under trådens rubrik.

Commodum Habitus Es
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Alecci:

Jag förstår ditt sätt att resonera men hävdar fortfarande att den är aningen lite för dyr, därav blir den osåld.
För dem pengarna kan man nog komma över en M5:a i likvärdig skick så länge din bil inte är "mint condition".

Sen håller jag med om att försäljningspris och värde inte går hand i hand alltid.

BMW M-POWER
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Ang Alpina B10an hos Häggenäs. Ser ju ut jättefin utvändigt, men invändigt är den i mitt tycke riktigt sliten, skulle aldrig betala i närheten av dom pengarna för en så sliten inredning (sen är det ju oftast mycket sämre i verkligheten)
För dom pengarna kan man köpa en M5a i BÄTTRE skick.

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Och hur lite man än vill inse det så är värdet det samma som försäljningspriset.

Ingenting är mer värt än det går att sälja för.

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

760 -05 För endast 315.000:-

Länk

Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Förutsatt dokumenterad mätarställning så är nog det begärda priset för 760:n inte helt uppåt väggarna.
Jag fick inte så långt ifrån det priset för min icke faceliftade när jag sålde. Visserligen för 2,5 år sedan men min var också äldre.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Har svårt att tro att någon skulle ge över 300.000:- för en 760 när motsvarande S-klass (W220) eller Audi A8 av samma årsmodell/mil kostar runt 100.000 mindre.
Man skall inte glömma bort att E65/66 har en mycket liten kundkrets, sitter det dessutom en V12a under huven så har man genast förminskat den kundkretsen ännu mer.

För 2,5 år sedan var det "lätt" att sälja V8a och V12 bilar, nu är det absolut stendött när man skall sälja nått som drar mer än 0,5l/mil. Flertalet bilhandlare vägrar byta in liknande bilar.

Visa användare
631
WGG
325i Touring (e91)
Cadillac CTS Coupé
Tor: det var precis lika stendött för bilar med stora motorer för 2,5 år sedan, för att inte säga att de slutade vara "heta" för ca 5-10 år sedan (tiden går fort när man har roligt).

Och på tal om prisvärda (eller inte) lyxkryssare. Kolla in den här. Visserligen helt befängt av VW att ge sig in i lyxbilssegmentet, men med det sagt och om man gillar en komfortabel och DISKRET tillvaro, får man väl en hel del fläsk här för pengarna.

Svensksåld. En ägare (brukare). Utplockad i december 2007 (hyllvärmare, vilket man har ganska lätt att förstå till angivet listpris).

Länk

Omnämnda BMW-slagskepp ter sig i det perspektivet som "dubbla pengarna för en hälften så bra bil". (Och då gillar jag ändå BMW)!

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

VW Phaeton är sjukt mycket bil för pengarna, i mitt tycke en bättre bil än koncernsyskonet A8, sannslös byggkvalitet. Bortsett från den för breda C-stolpen även en snyggare bil.
VW har ju dock inte samma prestige i sitt varumärke som Audi/BMW/MB så försäljningsframgångarna har varit blygsamma.

Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Länk

Hahaha
no
87
noe1mxr
518iT E34 -96
VW Golf 1.6 Multi Fuel -08
Något i överkant med det miltalet kan jag tycka :)

Länk
Länk

import 4 årsmodeller gammal, E61, inget M-sport nästan 9000 mil, vilken värld lever han i?

/Anders
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Tycker det är på daxen att vi ser en Audi i denna tråd: Länk

Länk
Får man inte en liknande med ratten på rätt sida för samma pengar?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk

Den här ligger nästa 100' fel i pris!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk

Den här ligger minst 70' fel i pris. Jag hade en identisk bil (utr.mil, årsmodell), som såldes för 160' för 2v sen.
16.374
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och även med "rätt" pris var det sannerligen ingen barnlek för nån av oss att bli av med våra 525d Marin.

Tror många som har sina LCI E61or ute nu med priser över 200k kommer att få förbereda sig på rejäla prissänkningar framöver. Ingen betalar 250k för en E61 när man får en (kanske något mindre utrustad i värsta fall) F11 för 300k.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.