Sida 45 av 167
|
|
---|---|
Vad värderar du 325:an till Marin? | |
Inga 83' iaf....kanske runt 50-55'? | |
Denna bräcker väll de mesta: Länk Bland det värsta jag sett :) |
|
Haha ja fult stylad på köpet med, och från Södertälje och han heter Bmw. Jackpot | |
tog man bort 1an framför 130' skulle det fortfarande kännas dyrt..:) | |
Troligtvis låter jag fördomsfull, men säljaren heter inte bmw och inte Anders Svensson heller. MVH Christofer |
|
crille82, och vad har det med priset och göra?! Alpina B8 Länk |
|
Det höjer ju inte värdet iallafall Abbez, precis som inte stylingen gör heller | |
Janne, så du menar att t ex mina bilar är värd mindre än alla andra bara för att jag inte direkt heter "Anders Svensson"?! Jag trodde att skicket är det som är av betydelse när man köper bil! Abbe är mitt smeknamn sen 20 år..... Alpina B8 Länk |
|
Janne86: +1 |
|
Stylingen är skitful! namnet gör de inte bättre i heller. | |
Är väl bara fakta att man drar väl sig ringa om det är en Mustafha eller Muhammed som säljer, eller drar sig, i mitt fall så ringer jag inte då nå mer. Lika när man ska sälja, går inte diskutera eller väldigt svårt. Är inte rasist men fakta kan man väl säga eller måste man hymla |
|
Fakta, visst och tyvärr rätt också (?) ofta, men att tro att si eller så bara på grund av vad folk heter är märkligt tycker jag, har alla bilar du tittat på som haft ägare som heter typ "Anders" varit tok fina ärliga bilar? Jaja, är bara rätt less på generaliseringen, har aldrig haft några större problem med att sälja mina bilar själv fast jag heter som jag heter! Alpina B8 Länk |
|
Annonsen är vad som säljer bilen inte vad säljaren heter, jag har köpt över hälften av de 16 bilar jag ägt av utlänningar. En dålig/oseriös annons är det oavsett vem som säljer den. janne86; Jag uppfattar det du skrev som klart rasistiskt. Att utlänningar skulle vara opålitliga är en dålig fördom, jag har kört taxi i Stockholm i 6mån 2009 och därefter på varje lov, nu senast i sommar och jag har aldrig blivit blåst av en invandrare/utlänning däremot av 6st svenskar inklusive de som förefaller som verkar vara "fina" medborgare i bra områden. Minns en svensk däckhandlare från Roslagen som inte hade tillräckligt med pengar för att köpa mina 19" hjul och vi skulle åka till en bankomat, men jag behöll ett av hjulen som säkerhet varvid ha frågade mig; litar du inte på mig? Nej det gör jag inte svarade jag, varvid han sa, men jag är ingen utlänning! Då undrade jag har du blivit blåst av en utlänning? Nej det har jag inte svarade han, har du blivit blåst av en svensk? Ja en kvinna med en Ford Mondeo hade inte tillräckligt med pengar så hon skulle åka och ta ut, hon kom inte tillbaka och betalade de nya däcken hon redan fått monterade. Dum som han var hade han inte tagit leg eller ens skrivit upp regnumret... Att han senare sålde de begagnade fälgarna som nya var inte direkt förvånande. Stephan |
|
Generalisering är aldrig ett rättvis sätt för att få klarhet på saker och ting. (Med undantag för vissa kategorier) Min erfarenhet när det gäller bilköp från olika personer med olika bakgrund är att det finns oärliga människor som är både svenskar och utlänningar. Jag har själv personligen vart nära att tappa kontrollen flera ggr pga oärliga människor som inte klarar av att beskriva sin bil på ett ärligt sätt via telefon/mail. Bäst bilaffär gör man med en bilentusiast oavsett bakgrund. Allt annat löst folk är skräp. Både Abbe och Janne86 har rätt i sin sak men inlägget från Stephan735i är ett klass för sig. Det borde många tänka på innan man drar allt förhastiga slutsatser. (Sen att vissa grupper är överrepresenterade med sina skojerier är bara att acceptera, och det skall man kunna uttrycka utan att bli kallad för rasist då ordet missbrukas ganska hejvilt nuförtiden) BMW M-POWER |
|
Stephan735i, GINO, amen! Det är just det ni beskriver som jag försöker säga men inte lyckas lika väl som ni! Alpina B8 Länk |
|
Va é det här för jävla pajkastning ?? Håll er till trådens ämne eller håll er borta speciellt ni som har märkliga fördomar. Ja bilen är nog för dyr. I övrigt ser jag inget konstigt med annonsen. Vad gäller styling så är väl smaken som baken vi är väl alla fria människor. |
|
Länk Leo får kanske vakna upp och känna lukten av napalm samt sänka med en 50 papp? |
|
Länk Woooooo. 125 miljarder bara för att det är en cabbe! |
|
Sjukt båda 2, dom lär ju inte få dom såld hehe | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.