Sida 38 av 167
|
|
---|---|
Helt brutal prissättning på den e61an.. :) 110'-120' känns mer rimligt.. | |
Karl-Hilding |
Rimligt är 140-160´ |
Länk Det här med att ett par eftermarknadsfälgar enligt vissa höjer värdet med 50.000 spänn är tydligen märkesöverskridande. ------- //Lövet |
|
Lövet, vad har en Volvo V70 med "Mest felprissatta BMW till salu" att göra??? | |
Annonsen ovan syftade på fälgar samt. ordet märkesöverskridande ger kanske en klarare bild. | |
Några E39:or till orimliga priser: Länk Länk Länk Länk |
|
Bellamy; Och? En tråd som denna kanske skulle vara bättre att lägga in länken på, Länk eller varför inte en ny tråd? |
|
Suck Kane! ta en öl och fira påsk och låt din bitterhet flöda | |
Denna har jag sett i typ 1 år på blocket. Länk |
|
Den kommer ligga kvar i år också. | |
Suck Kane! ta en öl och fira påsk och låt din bitterhet flöda... MVH Robert |
|
De verkar väldigt dyr som sagt |
|
225' för en 320d -09 Fin bil, men minst 40' för dyr! Länk | |
120.000 för en -01 330 e46 med 14.300 mil och han säger det är ju inte en ny bil så märken finns, så känns det ju inte som en sjukt fin topp bil heller! Länk |
|
Länk Länk Länk Länk (Sorry Nezan, kunde inte låta bli) :) BMW M-POWER |
|
Med risk att dra på mig Kanes vrede kommer ett litet off-topic inlägg (sorry). Men påfallande ofta så är det bilhandlare som är ute och cyklar i prissättningen. Det längsta jag sett en bil stå på samma bilfirma är närmare 2 år. Min fråga är, hur snabbt kalkylerar en bilfirma att omsätta sitt lager? En bil byts in, och om den inte säljs inom 6 månader så måste väl en rejäl prisjustering till? Annars blir man förr eller senare tvungen att sälja med förlust, eller hoppas man in i det sist att någon dum sate ska slå till? Det verkar hända både större ÅF och mindre handlare. |
|
acey; Bilhandlare kan ha bilar hur länge som helst, det finns inget som helst problem med att äga en bil i över 10år. Lidingö Bilcenter som är nerlagt hade kvar inbytesbilar från mitten/slutet av åttiotalet som såldes för ca2år sedan. Fina bilar som rullat lite typ Ford Scorpio-87 8000mil, Fiat Argenta-84 9000mil etc. På frågan till ägaren varför bilarna inte sålts; Det var pinsamt att berättar hur länge de stått då var det enklare att sälja en nyare inbytt i stället. Roade mig med att kolla om Windahls i Nora hade ägt någon bil lite längre än förväntat kollade på denna Ford Mondeo-94 Länk jag tänkte sig inbytt 2009/2010 kanske? Men nej då inbytt 2003-07-23!! Det blir 9år sedan i sommar. Så förväntar er inte någon prissänkning efter bara ett halvår åtminstone inte som regel. Mvh Stephan |
|
Acey: vill minnas att jag hört att snitt lagertiden är kring 60-67 dagar. Börjar det närma sig 90, så börjar de nog bli luttrade. | |
Mitt mål är att omsätta lagret på max 3 månader. | |
det bästa är när folk skriver m-sport bara för att de råkar ha en ratt med m-emblem.. eller "lilla m-sport paketet", vad fan är det för nåt...? en annan sak som är bra är när folk skriver att deras sexcylindriga BMW har V6:or... |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.