AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.112.582

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 37 av 167
är jag fel ute om jag tycker denna passar här?

Länk
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Nä Mikael, knappast styling som höjer värdet

En -01 i lite mer orginal skick och drygt 6k mil hade lockat mer folk än denna styling som borde locka bara 18-19 åringar

16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eftermonterad M-front höjer inte priset med 40-50 tusen kr...
Länk

-------
//Lövet
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
M3:an har ägts av Norrköping Ultimate cars en period. "Sigge" sålde bilen dit för ett år sedan, nu äger han den igen. Bilhandlare med kontoret på fickan? Flera snabba byten sista åren.

Visa användare
2.789
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
E60:an som lövet länkar till:

*Nästan FULLTUTRUSTAD

Jag hittar endast metallic, xenon, kurvljus, glaslucka och PDC som extra. Resten är standard. Och så Bmw M SPORT 550 spyder fälgar som jag aldrig hört talas om. Men piratkopior av Styling 172 kanske heter så.
.
Latorparn, Sigge driver Platinum Cars och inte Ultimate Cars.

16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilket är VÄLDIGT stor skillnad.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Andreas,
Hur många bilar har du kollat på Platinum respektive Ultimate cars? Har du köpt nån bil av nån av dom? Känner du personligen säljarna/ägarna?
Om svaret är nej, vilket är högst troligt, tycker jag du ska sluta skriva massa skit.
För din information köper dom i många fall från samma leverantörer i Italien och får bilarna hitfraktade av samma speditör.
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag vet historiken kring Ultimate Cars och vad de höll på med tidigare. Att det fortfarande uppdagas att de säljer skruvade bilar (flera stycken sista tiden bara på AP!) tyder på att de inte ändrat sitt tidigare beteende.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mao din kunskap grundar sig på vad någon anonymt skrivit på ett internetforum. Istället för att snacka skit och skriva massa dynga, kom ner till firman och bilda dig en egen uppfattning.

//Marin
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nejdå. Att ha tillgång till italienskspråkiga kollegor underlättar väsentligt när man ska kolla upp bilarna.

-------
//Lövet
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Marin: är det du som driver ultimate cars?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nej, det gör jag inte.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Andreas
Bara för att klargöra lite för dig.
UC har ett 60-tal bilar på sin hemsida. Långtifrån alla är deras bilar, utan förmedlingsbilar. Dessa lämnas in på försäljningsuppdrag (även mina) och det är helt omöjligt att kontrollera historiken på alla bilar. Om/när det visar sig att en bil har tvivelaktig historik, gör man oftast återköp eller på nått annat sätt kompenserar kunden. Rent juridiskt sett är det UCs ansvar, på gott och ont. Säljer man >250 bilar/år åker man ibland på nitar. Thats life.

Hur många skruvade bilar byts inte in på Hedin/Rejmes/Din bil årligen, är det ingen jävel som kan veta, men det är många.

ALLA bilar som importeras av UC, eller av mig själv, har kontrollerad historik (s-bok, serviceutdrag från generalagenten, fakturakopior mm)

BTW, om ni tror att alla bilar på Platinum Cars är hans egna, har ni jättefel! Sejad är en oerhört duktig affärsman, och det ska han ha credit för. Respekt!
Men han kan också byta in en skruvad bil...precis som alla andra handlare.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Marin: ok, var bara nyfiken. Såg i din profil att du säljer lite bilar då och då nämligen.
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Skönt att din relation med UC kom fram igen Marin iaf. Du har skrivit det förut men det kändes inte helt självklart att ta upp det utan att du själv gjorde det först.

I övrigt håller jag inte med nämnvärt. Du försöker bagatellisera det hela med att jag inte har koll på vad som händer i Norrköping men problemet är snarare att jag har det. Att försöka förklara upprepad försäljning av mätarskruvade bilar som "oops, det händer alla" köper jag inte. Inbyten är en sak men egen import är något helt annat. Kraven är högre. Jag känner för övrigt Sigge och vet hur han bedriver sina affärer. Detta gör att jag utan att tveka skulle handla av honom. Detsamma gäller dessvärre inte UC.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har ett rent affärsmässigt förhållande med UC. Dom säljer mina bilar mot provision. Hittills har det funkat bra och alla mina kunder har varit nöjda.

Det är beklagligt att du skriver så mycket dynga utan att själv ha någon erfarenhet eller ens har varit i bilhallen.

Mvh
Marin
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu är du där igen: Bara för att jag inte köpa dina "förklaringar" innebär det att du påstår att jag inte vet ursprunget hos bilarna som står i hallen. Anledningen att jag inte kommer handla hos UC är rätt uppenbar om man tar sig tiden att kontrollera vilka bilar det är som importeras. Italienska kontakter underlättar.

Detta är inte rätt tråd att fortsätta den här diskussionen, eftersom den faktiskt ska handla om prissättning, men jag tror du har mycket att vinna på att bedriva din bilhandel med en annan partner om du tänkt att den ska anses seriös. Väldigt mycket faktiskt.

-------
//Lövet
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280

men om de ska försöka sälja en sån fin bil, till ett sånt pris dessutom, kan de inte försöka lägga ut lite bättre bilder...?

Länk
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
suck..

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.