Sida 3 av 167
|
|
---|---|
Det här priset _kan_ inte vara seriöst Länk ------- //Lövet |
|
Trevlig diskussion! Det är lätt hänt att man blir irriterad på handlarnas galna priser. Ibland händer det att man ser kampanjpris på nybilar hos några BMW-åf som Novation och Autopartner, men i övrigt kör man på med listpris och hoppas tydligen att i några enstaka fall sälja bilarna med god förtjänst till lyckligt ovetande kunder. Det är säkert så att BMW centralt pressar handlarna (i likhet med andra tillverkare) till att följa rekommenderade priser för att hålla uppe prisbilden. Det är egentligen omodernt och moraliskt tveksamt att använda sig av rekommenderade priser för att sedan direkt gå med på en mindre rabatt och därigenom få kunden att uppfatta erbjudandet som unik och göra en snabb affär. 525:an som mistafrizz länkade till är nog svårslagen. Men 380' kr? Såg för ett tag sedan flera 525d E60 med M-paket för 395' kr hos Autopartner och de försvann snabbt. Kombi och xDrive är trots allt eftertraktade egenskaper i Sverige. 430' kr är kanske är rimligt? Kommer ihåg att Ivars bil hade en ny 330d årsmodell 2008 (innan facelift) stående tills för någon månad sedan, så de kanske är lite dryga när det kommer till att sänka priserna. 533' kr för stora fälgar och M-paket skulle också vara ett mindre bra köp: Länk! Värst av alla bilar på blocket är kanske följande Cayenne: Länk Har varit ute till försäljning i säkert mer än ett år och prissänkningen skedde nyligen. Seriöst så tror jag att bilen är värd max 900' kr och även då är den inte helt lättsåld. Kanske någon tysk handlare kan vara intresserad. Samma säljare hade en F430 Scuderia till salu, den flyttades över till Hedin bil i Gbg och hamnade sedan hos en Toyota handlare i Uddevalla för att därefter gå till en mindre handlare och är nu tillbaka hos Toyota-åf... Inte reggad men tydligen har någon lekt lite med den. Länk |
|
Bilarna som är nya som det länkas till tycker jag inte är helt orimliga. Priserna är enbart listpris men alla som handlat ny BMW vet att det fullkomligt haglar rabatter när man väl sätter sig hos säljaren. Framförallt på utgående modeller. Bli inte förvånad om det går att få 25% rabatt på bilarna hos Ivar. Sedan finns det alltid tjänstebilsköpare som behöver en ny bil NU och gladeligen köper det som finns i lager. ------- //Lövet |
|
Länkar bara till en nybil av aktuell årsmodell och jag kan hålla med om att det kanske inte är något konstigt med att man använder listpriset på en 520d i annonsen. Att det sedan är otroligt dyrt och även innebär hög förmånsbeskattning för tjänstebilsköpare är en annan sak. Att uttala sig om några generella rabatter är svårt, men bara för att en bil blir stående några månader innebär det inte att man kan vänta sig någon stor rabatt. Angående 525:an så har jag mycket svårt att tro att Ivars bil har betalat extra i proportion till listpriserna för Induvidual-utrustningen. Hur mycket det är möjligt att pruta beror helt enkelt på vilket inköpspriset är och det är inte direkt något man får reda på i förväg. Ibland dyker det upp nya BMW med udda tillval och det beror helt enkelt på att BMW behöver rensa lagret och har tillgänglig produktionskapacitet. Porschen är inte av senaste modell, har stått väldigt länge och säljs inte av en märkeshandlare. Därför framstår priset som helt galet. De borde också bli nöjda om de får sin SL65 såld för mer än 60% av begärt pris. |
|
Problemet för Ivars bil är ju att det finns masor av flängnya bilar som listas ut av andra BMW-handlare för 80-90' mindre än vad Ivar begär. Tråden handlar ju om "mest felprissatta" bilar och med tanke på vad Ivar begär jämfört med andra bilfirmor så får man nog anse att dom är felprissatta. |
|
Annonspriserna hos Ivars bil är helt uppåt väggarna, men jag tror inte de räknar med att få ens i närheten av de pengarna. Någon som varit där och pratat med dem? ------- //Lövet |
|
Beträffande Ivars Bil så snurrar det på bra för företaget, ta en titt på allabolag.se. Märkligt. | |
Den här kommer inte bli lättsåld: Länk ------- //Lövet |
|
andreas_lofgren: Sant! 330i "ZHP" är inte så mycket dyrare i USA än en vanlig 330i. |
|
Den här var inte direkt prisvärd heller: Länk ------- //Lövet |
|
Denna Länk är den 15:e dyraste av samtliga bilar på Blocket...Inte illa pinkat för en 525i -07 ___ //Ulf |
|
Bra och utförlig annons också ------- //Lövet |
|
Ja varför ödlsa med en massa dravel. Som "skall vi hem till dej eller mej?! Kommer också att tänka när Konsum lanserade blåvitt. Tvål - tvättmedel - ris - margarin - spel - kaffe - etc. Blev ingen större succé. Byta upp sig? Till vad då? |
|
Kul att man kan bemöda sig med att tvätta bilen innan man fotar den oxå >< | |
Den här är riktigt prisvärd, NOT! Priset är uppenbart en felskrivning vilket även visar sig längre ned i annonsen men kul ändå! Länk |
|
525:an jag länkar till ovan har nu legat ute i tre dagar med ett pris på 2.700.000 kr. Säljaren borde ju ha märkt något eller så är det så att det inte är en felskrivning ;) ___ //Ulf |
|
Den 530 som jag länkar till i första inlägger har dom nu sänkt priset med 34.000kr Länk |
|
Tror dom får sänka en gång till.... Byta upp sig? Till vad då? |
|
Börjar tragiskt nog misstänka att min platsar här, -är jag helt fel ute? Väldigt fint skick, men det verkar kvitta... Länk Är inte desperat men vill ju ha en M5 :-( *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
Inte ska du vara med i den här tråden inte. Men att sälja V12 i dagens läge är ingen lek direkt. ------- //Lövet |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.