AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.112.600

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 25 av 167
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Och ny importerad !
Och svarta stolar i svart skinn !!! Ja hur skulle det annars vara ?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk

Den här kommer inte springa iväg av sig själv!
LL
909
LLoydan
Audi Q7 3,0tdi-2016
Inte denna heller: Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kunde inte låta bli...

Länk

BMW M-POWER
LL
909
LLoydan
Audi Q7 3,0tdi-2016
Länk
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Länk
GI
2.196
GINO
Undrar om prissänkningen hjälper något för att hitta en ny ägare då den verkar bra med högt prissatt fortfarande?

Länk

BMW M-POWER
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Tycker faktiskt inte att Alpinan är fel prissatt! Vad jag sett så finns det bara en till 5.7 till salu och den har gått 28k mil, den begär de 14k Eur!

Alpina B8 Länk
GI
2.196
GINO
Ja fast det är väl lite fel sätt att se på saken.

Att vad andra begär för sina bilar avgör inte om en bil är rätt prissatt eller ej så länge det inte finns någon köpare till den va?

Men det kanske dyker upp någon som vill hosta upp dem pengarna för den bilen...vi får väl se.

BMW M-POWER
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Jag tycker inte heller att det är dyrt för Alpinan. Det är ju en fantastisk bil och det begärda priset är i ärlighetens namn små pengar. Konstaterar ofta här på forumet en stor överoptimism när det gäller köparens möjligheter att komma över fina bilar för en spottstyver. Själv har jag aldrig behövt sänka priset särskilt mycket för att få sålt mina bilar men varje gång har det självklart trillat in ett och annat skambud. När jag exempelvis sålde min M5 E60 förra året så begärde jag och fick drygt 300 men fick också flera mail och telefonsamtal där spekulanter informerade mig med det ena lustiga argumentet efter det andra om att bilen var värd max 150.
Undrar om någon av dessa besserwissrar någonsin lyckats få till ett köp med denna taktik?

GI
2.196
GINO
Ja får man sådana skambud som du får man stå på sig, vissa saknar ju verklighetsuppfattning helt verkar det som.

Ge ett bud på 150 000:- för en M5:a (E60) är väl skrattretande

BMW M-POWER
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Gäller det bilar av B12:ans sort så får man vänta på rätt köpare! "vanligt" folk inser inte vad det handlar om för bil, jag menar tänk på hur många ex tillverkades den i?! Av erfarenhet vet jag att det lönar sig att vänta på rätt köpare, min M3 E30 var den dyraste som var till salu i SV när jag sålde den, fura personer ringde om den, en kom och tittade på den och bestämde sig på stört att han ska ha den fast den ville inte starta just då! Priset hamnade just på nivån jag hade tänkt mig från början, men det tog 5 månader innan jag sålde den.

Hade det varit en vanli 7:a hade jag hållt med om din tanke Gino.

Alpina B8 Länk
GI
2.196
GINO
Abbe:

Självklart ligger det något i det du säger, den är väl inte direkt vanligaste bilen på gatan :)

BMW M-POWER
LK
10
LKR
528i -96
Länk
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk

Vet inte om denna är så felprissatt egentligen - men det känns bara som så vansinnigt mycket pengar för fel generation

-------
//Lövet
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Lövet: det där är en del av M-bilars strategi. De sätter ut bilar dyrare, och sen kan man snabbt pruta 100k - då känner sig kunden nöjd och M-bilar har fått ordinärt betalt för bilen.
GI
2.196
GINO
Länk

Inte illa...

BMW M-POWER
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Fel pris vet jag inte men mycket pengar för en 320....
Länk

GI
2.196
GINO
Länk

BMW M-POWER
16.358
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad fasen har han fotat 540in med? Webbkamera från mitten av 90-talet?

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.