Sida 18 av 167
|
|
---|---|
Länk 150.000 för en 00:a som gått 18. Annonsen lämnar en del i övrigt att önska också. |
|
Länk "garanterar att bilen är extremt prisvärd " =) |
|
Hej! Läser igenom denna tråd med stort intresse och hoppas få lite hjälp med prissättning av min egen bil. Jag har nämligen bytt både jobb och bostadsort fått några extra mil till jobbet och är därför tvungen att leta upp en diesel. Det är svårt att prissätta en bil man kört och vårdat i åtta år, som man helst inte vill bli av med. Vad är en felfri 532i:a Touring -98 värd tycker ni? Ungefär vilket prisintervall är rimligt utan att riskera sikta för högt eller dumpa? Mvh Sword |
|
sword: hur många extra mil kommer du att köra? Det ska ju till lite mil för att det ska bli märkbart billigare med diesel och i regel tillkommer det ju andra konstader också vid bilbyte eftersom man i regel får sämre än man hoppats för den bil man säljer och får betala mer än man hoppas för den bil man köper. Sen ska det ibland köpas vinterhjul, drag eller annat på den nya... Bytte själv för några år sedan från en extremt fin V70 2.4t -02 till en 320dAT -03 när min fru fick ett job med 16 mils körning varje dag. Dieseln gick väl drygt 2dl snålare per mil men hade betydligt högre skatt. Mindre än 6 mån senare så fick hon jobb betydligt närmre så plötsligt var det inte direkt någon sparbössa. När den såldes 1,5 år senare och jag tittade på värdeminskning och de kostnades jag haft så hade det varit ett betydligt bättre val ekonomiskt att behålla V70'n. ___ //Ulf |
|
530d: Utrustning: Maximal ...Men det blir bättre: Programerningsbara stolsvärmare, ange vilken tid på morgonen stolarna skall vara varma. |
|
@Ulf /programmer: Jag har 9 mils arbetsresa per dag jämfört med tidigare ca 2 mil per dag. Jag funderar på en 520 D från 2008 och framåt och räknar med (!) att halvera bränslekostnaden. Jag har 0,85-0,92 L per mil nu. Tror du det är realistiskt att halvera? Som sagt, bilen går annars kanon, känns lite onödigt att byta på nästan alla andra sätt. Och så har jag rattvärme som jag vant mig vid i alla kalla månader med 10-20 gradig kyla. Med vänliga hälsningar Sword (MH) |
|
Du kan fetglömma att du kommer ner under 0,45 med en 520d. Räkna med 0,6....minst! |
|
@Marin: om jag kör 0,88-0,92 vintertid på angivna 1,10, varför skulle jag inte kunna slå angivna 0,53? Jag bara undrar. Mvh Sword |
|
Tror på Marins påstående. |
|
Good luck säger ja bara! Folk här på forumet som kör 320d/320ede, snittar i bästa fall 0,5 bl.körning. Att få ner en 520d under 0,45 är inte bara orealistiskt, det är även korkat att tro att det går. |
|
sword: Du kommer alltså att köra 7 mil extra per dag jämfört med idag. Räknar man lite snabbt med att du jobbar 210 dagar på ett år och bilen drar 0,4 liter mindre än 523:an och att bränslet kostar 13 kr. 7 * 210 * 0,4 * 13 = 7644 kr Nu sparar du ju även pengar på de ursrpungliga 2 milen samt allt annat du kör men i det stora hela är detta bara en liten del av vad bilägandet kostar. Vad har du i värdeminskning på en 520d -08? En välskött 523 skjunker ju inte så mycket mer däremot så kan det ju komma reperationskostader när man minst anar det. Har man ändå tänkt att köpa en nyare bil och avståndet till jobbet har ökat så är det klart att det är värt att då titta på diesel men om enda anledningen är att man ska sänka bränsleförbrukningen så bör man nog fundera igen. ___ //Ulf |
|
@Ulf: TACK för dina råd. Din beräkning är framför allt mer objektiv än min. Visst kan det vara så att suget efter nyare bil fördunklar verkligeheten. Visserligen kör jag av någon anledning ca 250 mil i månaden, med jourer och privata resor, så jag tror att jag gör en större bränslebesparing. Men du har rätt i att den totala besparingen inte blir så stor, särskilt med värdeminskningen inräknat. Med vänliga hälsningar MH |
|
Denna bil måste vara bland de mest svårsålda bilarna på marknaden. Känns som om den har vart ute på annons i all evighet. Länk BMW M-POWER |
|
>>Gino Den ser ruggigt fin & påkostad ut iaf! Vad kan den vara värd? 65'-70'? |
|
Marin: Samma bil säljs av Powerauto oxå. Länk Utifrån bilderna ser den väldigt sliten ut. Svårt att värdera när man inte har sett bilen men 86 000:- verkar vara mer än vad bilen är värd eftersom den inte blir såld månad efter månad. BMW M-POWER |
|
Men Nasmy WTF!? Länk 49k för en hög rieger plast och en BMW 320´95 totalt befriad från standardutrustning haha... |
|
Min 9-åriga son tycker att den är skitcool!!! ;-) | |
Varför har de limmat fast bokhyllan Billy på bagageluckan??? | |
@GINO: Exakt vad baserar du på att den ser väldigt sliten ut??? Skicket på skinnet på framstolarna? Det kan som nämnts i andra trådar vara blixten från kameran som förstorar reporna och är inte helt omöjligt att åtgärda hos en rekonditionerare. Vad jag kan se finns ingen ytrost, inte ens på bakluckans nederkant. Fast du kanske har kommit över andra bilder än de hos Powerauto? Erik som säljer bilen verkar jobba på Powerauto så till hans försvar är det väl inget konstigt att den annonseras där också? OBS jag känner inte Erik utan drar denna slutsatsen efter namnet på säljaren och namnen hos Powerauto |
|
crli9194: Stämmer bra, det var invändigt som jag menade att det var slitet, kanske lite luddigt skrivet men så är det iaf. Det jag inte förstår är varför han döljer reg. nr på bilderna om han nu säljer den bilen både privst eller via sin firma.... BMW M-POWER |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.