AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.094.918

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 166 av 167
bo
283
borka
325i Cab -10
En hel uppsats med minst 3 stavfel.. snömos!

7-serien väcker habegär!

Då blir det export på denna import då;)

Länk

EB
Och, Garage-11 tar inte ut någon lön öht iaf inte "vitt" och har 9 mille i skulder så...eller?

EB
Länk
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det kommer bli ett brutalt uppvaknande för entusiastbilhandlare efter den här vintern

Fr
1.005
Freude am Fahren
520 dT Xdrive -20
Pula: Redovisar man enligt K2 modellen behöver man bl a inte ange löner osv i sin årsredovisning.
Det här känns som rätt forumtråd att ställa denna enkla fråga (som antagligen har ett mera komplexet svar):

Idagens marknadsläge, hur står sig BMWs andra handsvärde över tid?

Som bakgrund är jag lite färgad av tidigare typer av värdering. Typ värdet halveras efter 3 års användning och typ 2000 mil per år eller något. Men det verkar inte gälla längre, i alla fall inte BMW Ta denna som exempel:
Länk

4 År och 10.000 mil - och dess nypris vid intron var runt 625.000 - men den har alltså "bara" tappat 100.000 (plus då kostnaden för uttrustningen som kanske är ytterligare 250.000 sek eller något), och den började sitt liv som demo (500 mil) och sedan körts mer eller mindre kontinuerligt i 3 år så 3000 mil/år = 9500 mil totalt? Jag har lite småsvårt att acceptera att den enbart fallit 100.000 sek på dessa fyra år och 10.000 mil - och det är typ där jag står som förundrad.

Exempel två kan vara en 440iGC: Länk

Den har markant färre mil, men har stått hos återförsäljaren i ett år snart. Dom har höjt priset, och nu nyligen sänkt det lite till. Men alltså? Om jag köper en ny 440iGC xDrive med samma lack/läder och liknande utrustning (något mindre) så fick jag det till 835 kkr ny - jag har 9% rabatt på en ny = 760 kkr - och då talar vi om en splitterny och TVÅ årsmodeller nyare bil generellt (börjar väl bli dags för generationsskifte snart?).

Jag får liksom inte ihop dessa ekvationer med nya vs gamla bilar. Gamla lika dyra eller nästan lika dyra som splitternya bilar - vad har hänt?
Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Alla bilar har hållit värdet oförskämt bra de senaste 5-7 åren p.g.a. ökade nybilspriser, låga räntor, långa leveranstider på nya bilar och allmänt bra tider, inget speciellt för BMW.

Sedan om det kommer fortsätta såhär framöver? Svårt att säga, men om tiderna är sämre så kommer nog inte nybilspriserna öka på samma sätt och räntorna är högre. Men det betyder inte att en M340 som idag står i 500' kommer droppa snabbt nedåt till 300' på ett år. Det är fortfarande svårt att hitta en mycket bättre bil billigare ändå.
Visa användare
624
WGG
325i Touring (e91)
Cadillac CTS Coupé
@Lasse70 @Grelle

Definitivt INTE rätt forumtråd....

Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
WGG, jag kan hålla med dig. Men en fråga kan ändå få ett svar. Du får ju gärna sätta tråden på rätt köl igen med en felprissatt BMW, annars är ditt svar lika mycket OT som mitt. =)

Den här som exempel tycker jag är nästan komiskt prissatt. Över 900' för en 520d sedan... Länk
Visa användare
253
igelkotten
BMW 435d GC individual -16
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Grelle: Väldigt mycket utrustning för att vara en 520d vilket gör listpriset lite högt.

Här en annan bil som verkar ha fått ett absurt högt pris. Fin färg men skicket ser sådär ut och då varken ägarhistorik eller miltalet känns unikt borde nog priset legat på en tredjedel eller fjärdedel av begärt pris max. Även om säljarens text om att "En bil som stiger upp i värde för varje år" kanske är sant lär den aldrig stiga till de fantasipriser säljaren begär.
Länk
Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
igelkotten, så kan absolut vara, men för en 520d så har iaf min plånbok ett tydligt glastak. =)
@Grelle, i just Eskilstuna är man duktig på att maxutrusta vissa bilar, nästan alltid med Ivory skinn! Sen en sån 520d såg jag inne på Bavaria, sjukt felprissatt bil.

/Anders
Länk

På 25k mil, får man ens 300" för en sådan?

EB
Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
När bilen är värd så lite att man inte fixar en sån där parkeringsskada så säger man själv att bilen inte längre är värd mer än 200'.

25 000 mil och förra generationens 6-serie GC... okej att 2018 inte är så gammal årsmodell, men jag tror mer 200-250' än något annat.
Visa användare
624
WGG
325i Touring (e91)
Cadillac CTS Coupé
640:an säljs ju på auktion. "Angivet pris är ett bedömt listpris för ett motsvarande felfritt objekt".

Den här bilen är definitivt inte felfri. Hur får man till de skadorna på trösklarna? Terrängkörning?

Länk

We
1.855
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Länk

"Detta är den mest unika Bmw e39 M5 i hela marknaden i hela Europa."

Haha!
Visa användare
253
igelkotten
BMW 435d GC individual -16
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
"Specialbeställd av första ägaren" är ju lite roligt skrivet för vilken ägare skulle annars beställa..
Funderar dock på vad individualutrustningen inom kategorin "Technik" består av? För varken färgen eller inredningen (som annonsen påstår) verkar vara någonting annat än vanliga tillval.
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En del av "utrustningen" är tydligen också omlackade framskärmar med nyansskillad.

Tror den är tämligen unik i Europa med den prislappen...

Härlig förhoppning på värdestegring...2108 var den utannonserad för 129'

Men den 22 år gamla telefonen måste vara en värdelösare av rang...och "rost fri".
Samt stolsvärme i 3 steg...och fungerande mugghållare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.