AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.108.301

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 165 av 167
16.339
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
det är alltid fel månad att sälja också av nån anledning ;)

Visa användare
8.366
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Exakt! Då låter det väl ungefär såhär:

Jan-Feb - Dåligt då folk är fattiga efter jul och mörkret gör köparna osugna
Mar-Apr - Vår, dålig tid att sälja bil då alla ska sälja då så marknaden är övermättad
Maj- Många röda dagar så köparna är borta mycket och vill inte köpa bil
Jun - Aug - Semestertid och de som redan behövt bil har köpt
Sep - Fattiga köpare efter semestern
Okt-Nov - Höst, köparna väntar in våren
Dec - Jultider, ingen tänker på att köpa bil då
16.339
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Haha, exakt så låter det. Det är ALDRIG fel på priset :/

Visa användare
8.366
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Z3:an som jag postade för någon vecka sedan har gått från 279' till 250'.

Länk

Om han ska fortsätta sänka 30' per gång så är det bara 3-4 steg kvar till han når köparna tror jag,
Visa användare
629
WGG
325i Touring (e91)
Cadillac CTS Coupé
@ Grelle, Det finns ju ett alternativt pris på z3:an också: "... eller högstbjudande"!

(Vilket i och för sig brukar betyda att säljaren förväntar eller förbehåller sig situationen att flera hugade spekulanter ska slåss om att få köpa den till utsatt pris och att priset därmed kommer att gå upp. Vilket i sin tur är ett helt onödigt förbehåll eftersom ingen köpare har laglig rätt att "kräva" att få köpa en bil till ett utannonserat pris).

Visa användare
8.366
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
WGG, ja, som du skriver så brukar säljaren då tro att det kommer hagla in bud som gör att den likt en lägenhet ska budas upp och säljas till någon av de hugande spekulanterna.

Att den säljs till högstbjudande som är under 250' talas ju emot av att det bara är en "intressekoll". Den ska alltså inte säljas, utan intresset ska utvärderas... ;)
16.339
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har nog sålt 50 bilar på blocket genom åren skulle jag tro. Det kan vara mer, gjorde det lite halvprofessionellt ett tag. Det har ALDRIG varit två spekulanter som försökt köpa bilen samtidigt. Aldrig någonsin. Då har jag ändå haft rätt bra koll på hur man skriver en annons och var man ska ligga prismässigt. Bilarna har legat mellan 10.000kr och 600.000kr. Likt Grelle skrockar jag högt när jag ser annonser med "högstbjudande" i...
Visa användare
8.366
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag sålde en motorcykel för snart 10 år sedan. Hade köpt den för 66' när den var 1 år och nu kört 2000 mil och ägt den 6 år. Då den behövde en service och jag fått ett tråkigt märke på en lackerad del så satte jag priset till 29,9' när många andra låg mellan 35-40'.

Blev nedringd direkt när annonsen kom ut (var inte meddelande i app då) och första personen var och tittade på den efter 2,5h. Medan de var på väg fortsatte det ringa. En pappa och en grabb som kom och tittade och de ville ha den, men de försökte pruta genom att hävda att de endast tagit med sig 25' i kontanter och undrade om jag kunde släppa den för det. Då ringer det i luren när jag står med dem och jag tar det samtalet och personen vill fråga om motorcykeln finns kvar. Svarar högt "det står en här och försöker pruta, men om han vill betala fullt pris är den såld, annars finns den kvar till dig". Personerna på plats började vinka på min uppmärksamhet och kom på att de kunde swisha resterande belopp och deras prutförsök blev ett slag i luften...

Efter försäljningen som var klar på 3h och motorcykeln hämtad så slog det mig att jag kunde ju ha testat att be folk buda... =)
16.339
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Folk som håller på med sånt ska åka hem utan fordon. Avskyr sånt hästhandlarbeteende. Säljer hellre billigare till någon annan.

Håller med Lövet.
Har sålt mina bilar privat sedan mitten på -80 talet, med några få undantag då jag fått bra pris på inbyte.
Jag har aldrig haft 2 seriösa spekulanter samtidigt om en endaste bil. Ser alltid till att alltid sätta priset lägre än motsvarande objekt på säljsajter.

ps. någon som kommer ihåg "Gula sidorna" lr "Bilbörsen". ds

BTW, är inte detta lit väl magstarkt?
Kan tänka mig en miljard andra bilar i den prisklassen!!

Länk

EB
cu
125
currymutta
325Ci Cab -06
M3 Competition -24
525i/T -03
750iL -00
Länk

Finns det verkligen någon som vill betala över 1 miljon kronor för en F10 M5?
Visa användare
8.366
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det verkar som de som tror sig ha en samlarbil når en helt annat köpkrets där det inte finns något pristak. Det är liksom inte en Ferrari 250 GTO vi pratar om, en 2002 Turbo och en äldre M5 lockar många entusiaster, men inte till vilket pris som helst.
ha, ha blir bara värre och värre

Länk

Jag skulle personligen skämmas och betrakta mig som idiot, imbecill, sinnesslö, efterbliven, dåre om jag var ansvarig för sådana annonser::))

EB
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Bra pris...

Oftast samma firmor/säljare som har dessa huttlösa priser, vissa bli tom sålda, otroligt :) .
Lasse Karlsson
Länk

Ja vad ska man säga?? Köpte denna för 3 år sen på firma för 609.000.

Kommer inte ihåg exakt, vad den hade gått då, men tror det var ca 2700 mil.

Nu 3 år senare, vill man ha 40.000 till , för samma bil, o nu med ca 4000 mil mer på mätaren!?

Vissa firmor har ingen koll alls, på vad man kan tänkas få för bilarna! Stackars sate, som köper min gamla bil, för dessa pengar. Man kan ju få en M5:a-19 för dessa pengar!!

HA DET!

modolasse
cr
3.798
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Man får ju väga in att den extremt fula folieringen drar upp värdet ;-)

MVH Christofer
"Tveklöst en av dom bästa bilarna som lämnat Bayerische Motoren Werke i modern tid är E9x generationen av 3-serien"

Jo, jo och utan M sport.

Länk

EB
16.339
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Garage-11 är en klass för sig
Visa användare
8.366
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Garage 11 - Säljer dom tillslut dessa bilar eller?

Den här som jag länkade till i början av Juni, Länk har sänkt priset med 29', men han behöver nog sänka med ca 100' mer innan den går iväg.
16.339
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De har sålt för 66 miljoner förra året så på nåt sätt får de iväg bilar. Jag gissar att de säljer 90%> på export...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.