Sida 160 av 167
|
|
---|---|
Såld för 117k för 5 år sen. Dessutom en US-modell med trött motor. Man tar sig för pannan. |
|
Löwet, vilken svarade du på? |
|
Ja verkligen. Skulle vara intressant att veta hur bilförsäljaren tänker på riktigt när dom prissätter vissa bilar, dvs inte säljsnacket om hur ovanlig osv. |
|
AnderZ: han svarade på E36an | |
Haha. Ja inte vet jag men minst 149 för mycket. |
|
Ja nu kollade jag lite mer. Trodde det var 321/343 hk men va fan. Kan man lika gärna köpa en 328. |
|
Alltså det är en US-spec M3 dvs ingen äkta Euro S50. Kan ju knappt vara värd mycket mer än 100k. e36 hade 286/321 |
|
We 1.904 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Den ser ut att vara i väldigt bra skick, finns säkert någon som betalar 200K för den. Perfekt att turbokonvertera då den har en 3L motor med "låg" kompression, stålblock och ett insug som tål riktigt höga laddtryck. |
Jo men för ett projekt vill man ju inte betala premium för originalskick eftersom man "förstör" bilen. Bättre att utgå från nåt med rasad motor eller likn. |
|
We 1.904 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Finns ju en del M3 turbo som rullar omkring i Sverige som är reggade, det är underskattat att börja med en fin bil så slipper man renovera allt och laga rost o.s.v. Det är billigare att köpa bilar i fint skick än att renovera en skrothög, det kostar mer än man tror. |
Tror denna kan bli svårsåld. Bmw Alpina B6 3.5, -89, 16 800mil. 1095000:- Länk |
|
Oj då! Någon som sladdat lite på tangentbordet;) Å andra sidan kanske det finns en prutmån på sisådär 7-800k. EB |
|
308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Det är nog inget fel gällande priset i annonsen. Otroligt sällsynt bil och dessutom svensksåld i bra skick. 254 hästkrafter och 320Nm i den lätta 3-serien borgar för kul köregenskaper. Hade det varit versionen med M3-kaross hade priset varit det dubbla. Gissar att bilen försvinner utomlands tyvärr. Här går det att läsa lite mer om modellen: Länk |
Det har alltid varit en drömbil för mig! | |
Många som försöker rädda det som räddas kan nu på entusiastfronten. Men den där kommer inte säljas för de pengarna eftersom man inte längre automatiskt kan räkna med att få tillbaka pengarna eller mer. |
|
Vi har en ny kandidat. M5 E60 för 550k, haha Länk |
|
I annonstexten för M5:an står det som avslutning "Bilen är heltäckningsmatta med allt och i toppskick" Det var ett nytt sätt att beskriva en bil, undrar om det är något jag missat alternativt om det är autocorrect eller google translate som är förklaringen. Hartgestylade bilar har aldrig tilltalat mig så jag håller med om att priset känns orimligt högt. Vad säger de som gillar Hartge? Höjer det värdet märkbart? |
|
Ytterligare en kandidat.. Länk |
|
Haha ytterligare en gammal 335 för 330.000:- Länk |
|
Udda att en 335i inte rullat mer än 300 mil/år. Första ägaren borde ju ha svårt att motivera för sig själv att köpa en ny bil om den kör mindre än 1000 mil/år. För det är ju inte en direkt utpräglad entusiastbil likt en cab. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.