AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.116.174

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 16 av 167
Martin E
Märklig tråd där de sk experterna och fattiglapparna sitter och bedömmer och förlöjligar andras priser på bilar som dom aldrig kommer att ha råd med.

Kan tänka mig att allvetaren Lövet "skaffa dig ett vettigt liv" snart kommer in i samlingen "Mest felprissatta BMW till salu " det brukar vara så.
16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Är du på riktigt dum i hela huvudet?

-------
//Lövet
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Total ignorering av Martin E från och med nu???
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Total ignorering av Martin E från och med nu???
Villurski
Ett merpris kan väl berättigas med t ex mer utrustning eller bättre skick. Då har ju köparen i alla fall ett mervärde att ta ställning till. Vad jag förstått så håller Med känsla-Anders sina bilar i nyskick, och det kan i alla fall jag tycka är värt en peng. Sen kan inte alla tycka likadant, men då får man sondera alla andra bilar.

De bilarna som oftast diskuterats är ju de som ser ut som ser ut som bilar mest gör efter en tid, saknar något extra men ändå ska vara dyrast.
Kan inte se felet i denna tråd, utan har rätt kul åt den.

Har fått mig en favorit i Mårtenssons bil, jag är riktigt nyfiken på vad de verkligen förväntar sig när de sätter sina priser. Inbytestaktiken kan väl ändå inte lura så många?

16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mitt förtroende för Mårtenssons fick en rejäl törn när de ringde och försökte sälja en bil (hade bytesförslag i annonsen) till mig.

När jag sade att bilen var för dyr var hans argument "Men det är ju bara att lägga upp bilfinansen på längre tid"

Ridå!

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Martin
Undrar om du fortfarande skulle vara så dryg om alla viste vem du är?
Hur många ortopeder tror du det finns i Sverige som heter Martin E*
Jag kunde hitta 2st och det var inte svårt att lista ut vem av dom som är du.

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Martin E, det var bland det dummaste som har skrivits på detta forum.
Du måste antingen vara äckligt rik utan självrespekt eller så spelar du bara...

BMW M-POWER
16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förhoppningsvis har Martin E skrivit klart på det här forumet nu. Det måste finnas gränser för hur mycket otrevliga dumheter man får skriva. Hoppas krysset är permanent.

-------
//Lövet
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Samtidigt så har han ju skapat en av AP.s längsta trådar som rönt ett stort antal besökare :-)
Men det sista inlägget diskade honom utom all övrig diskussion.

"Byta upp sig? Till vad då?"
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Tur att gräddan med Martin E i spetsen kommer och lär os fattiglappar lite vett, alla borde köra en 320D som alla andra rikingar ;)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
captainoats:
Det måste ju vara för att de köper nya billigare småbilar som de blir så rika. Det är svårt för oss som köper så dyra gamla stora bilar att bli rika och det är det vi ska lära oss. Och medan du är på gång kan du ju akta dig för akrylamiden i chips samt aspartamen i läsk också, så lever du längre och kan utnyttja dessa nyvunna rikedomar. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Ka
5.664
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Denna ligger i det övre spannet, Länk
16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen har ju mycket utrustning och låg mätarställning men är trots allt 3 år gammal.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilen är inte en 2008 iaf (163hk) och den är nyimporterad. Minst 60' för dyr.
//Marin
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
esadh

Ja det måsta vara där hemligheten till rikedomarna ligger, i sprillans nya flådiga 320D maskiner, med körglädje och pulver som en 540 och ekonomi som en moped.

Jag funderar på att säga upp mig och köpa in x antal nyare bmws, det är där dom stora pengarna finns, bara luta mig tillbaka och se mina pengar öka.

Att man inte är villig att betala överpris för något behöver inte betyda att man är fattig, kalla Ingvar Kamprad fattig när han klagar på priser , det är sunt förnuft och bra att vara kritisk mot saker och inte bara svälja allt med glupsk aptit.

Att annonserna är borta sen betyder inte heller att alla fick utsatt pris, det vet ju inte vi hur mycket det prutades, kanske den lämnades i inbyte osv.

16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jämför denna med 325an som diskuteras på förra sidan. Denna är 35.000 billigare Länk

-------
//Lövet
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Så det fanns 2 vita 335xi på samma ställe i landet(!),:

Länk

Denna var dock lite billigare.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Drygt 100' billigare!!
16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är tydligen inte bara BMW som Windahls tror är värda guld: Länk

Det är ju för fasen 40-50 tusen för mycket! Inga problem att hitta en -05a för de pengarna.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.