AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.095.326

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 154 av 167
cr
3.766
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Löwet: "Ny motor vid 14000 mil" och "vevlager bytt". Bilen har gått drygt 20000 mil. Vet att problemet är vanligt, men efter 6000 mil på en "ny motor"?

Köpa en 15 år gammal bil med +20000 mil och så bristfällig konstruktion för över 300´, nej tack.

MVH Christofer
RB@ Väldigt svårt att säga eftersom många äldre "entusiastbilar" numera läggs ut för fantasi summor.
När väl bubblan väl spricker och folk inser att lägga mycket pengar på en 30-40 år gammal bil, inte är en vettig investering, så står de där med "dyrgripen" och i bästa fall halverat värde av vad de gav 2021.

Ta alla e30 M3or som är till salu på Mobile.de Fantasipriser på i genomsnitt 800k. De säljs inte utan hålls kvar hos säljarna i hopp om att Mr nostalgi med mycket pengar ska dyka upp.
Vi smarta köper en Mercedes GTs (bara ett exempel på en bra mycket bättre och snyggare bil i prisklassen;)

Värst idag är Ucars som har ett helt otroligt stort lager av gamla, dock i de flesta fall fina bilar till försäljning, men till för höga priser. De pris sänker nu till våren, men är fortfarande för dyra så de står kvar.

EB
Länk

All time high för modellen. Väldigt rare dock och vill man ha just en sådan så är det väl bara att betala.
5.7 är dock än mer sällsynt. Bara 57 tillverkade. Finns en till salu i Eu och det begärda priset är 2 mille. Prisvärt?

Jag tror att en e31 med manuell låda kommer att bli den mest eftertraktade. Time will tell.
Samtidigt tänker jag på alla 635csi som dykt upp på Blocket med en prislapp runt 200K och som inte säljs. Bilr det samma med 850/840? Förmodligen.

När jag ändå är inne på Alpina spåret dök den här upp igen:
Länk

Varit till salu i flera år nu på Jarls. Undrar varför den inte säljs;)?

EB
Visa användare
3.113
AlexanderK
228i cab
850i
M6 E63
I3 120
Snubben i E30-ligan som la ut sin B6:a verkar ju ha tagit bort kravet att den "Absolut inte får exporteras eller köras utomlands". :)

I vilket fall som helst är han rätt rolig.

För övrigt kanske någon kan svara på om Alpina B6 S:en är baserad på V8:an eller V10:an?
Ka
5.635
Kane
A**i A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@AlexanderK: V8'n
o kompressor

EB
En B6 2.8 går för runt €40,000 och upp i fint skick, en B6 3.5 betingar ett betydligt högre pris.

Hans pris på 409,000 SEK ligger marknadsmässigt rätt, han måste ha ut den på Tyska marknaden, flesta svenskar är efterblivna när det kommer till såna här samlarbilar tyvärr.
cr
3.766
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
"flesta svenskar är efterblivna när det kommer till såna här samlarbilar tyvärr."

Med det menar du att Svenskar i allmänhet inte är lika benägna att betaliga hiskeliga/orimliga summor som, kanske Tyskar eller Amerikaner? Det har givetvis med antalet potentiella köpare och köpkraften i landet att göra.

Kan referera till ett YouTube-klipp jag såg igår. Det handlade om riktigt gamla (unika) Porschar som en firma i North Carolina renoverade under lång tid. Ett av exemplaren väntades säljas för 1,5 till 1,8 miljoner USD. Hur många Svenskar tror du dyker upp och är spekulanter på den auktionen?

MVH Christofer
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Bara lite egna tankar kring B6an.

- servicehistorik m.m finns EJ . Det saknas alltså.
- den har tidigare vart skadad bak ( finns en lagning som syns , rostskyddsfärg inuti bagaget höger bak)
- det finns en lackskarv som syns på taket.

För att någon ska betala 400 000:- för den bör väll:

Servicehistoriken finnas där? Till viss del i alla fall?

Inte varit krockad tidigare och slarvigt lagat? vad mer?

Lackskarv kan man väll hitta på var och varannan klassiker men är det något man vill ha/se när man betalar dessa pengar för en bil?

Eller är jag helt fel ute?

/J
Du har helt rätt Janskers. PÅ en svensksåld bil bör iaf historiken vara på plats.
Granska den bilen ordentligt och jag tror att man kommer att komma fram till att det är en rejält smiskad och ovårdad "pärla".

Lanab@ om priset är marknadsmässigt rätt, varför är den då inte såld? Kan det verkligen vara att köparna är efterblivna och inte förstår vilken fantastisk bil det är?
Det lutar väl mer åt att den som köper denna till det priset, är det?

Hur som helst:
En till som hakar på trenden med drömpriser eller har han bara tagit fel på vilket land han annonserar i;)?

Länk

EB
@Pula

Därför att han inte lagt ut de på globala marknaden för han vill helst att bilen ska stanna i Sverige, men eftersom flesta svenskar är efterblivna i det mesta idag så fattar dom inte värdet i bilen.

Det är inte Sverige som sätter marknadspriset, men förmodligen går denna bil till nån utländsk köpare när han tröttnat på skambuden.
Ka
5.635
Kane
A**i A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@lanab: Hur kan du skriva att de flesta svenskarna är "efterblivna"?
Att du inte köper bilen själv om det är en sådan kanonsäker investering? Hur kan du missa denna chans till en bra kapitalvinst?
@Kane

Har tillräckligt med projekt, renoverar en äldre Ferrari och lite annat, har inte tid eller ork just nu.

B6an kommer säkert bli dyrare med åren men jag tror den toppat ganska bra nu så det finns inget större vinst göra på den men grattis till den som köpte den för runt en hundring för 8 år sen, missade en vit B6 2.8 i fint skick år 2013 som gick för 105 tusen.
Ja äldre speciella bilar i fint skick har gått upp rejält de senaste åren och ägaren försöker få så mycket som möjligt för den , naturligtvis är det så.

Just alpinor stod inte så högt i kurs då och gör det inte nu heller. Får han 200k så ska han vara glad. Dels är det ju inget speciellt med dom tidiga, förutom lågt serie antal samt att den enda E30 folk generellt kan tänkas köpa för dom pengarna är ju M3an.

Bara att kolla vad som hänt med tidiga AMG bilar som c36 c43 och i synnerhet c32. Ingen som vill ha gammalt skräp som kostar multum att renovera och sedan inte är värt något.
Däremot 190E 2.5-16 evo är det många som vill ha;)

Just idag landade det en Z8 på Platinumcars. Begärt pris 2.6 milj. Den borde platsa här i tråden som totalt fel prissatt, men om den rackarn är värd 10 milj om 15 år, om du inte kör med den. Så........vem vet.

EB
Står fortfarande inga på kö på sina bara knän och ber om att få köpa den.
Fortfarande minst 160 k för dyr.
Vad hände med att får jag inte det jag begär 449k så får den stå. Pajas 😭
Länk
Men du kan inte jämföra AMG med Alpina även om AMG är fina bilar så är de inte ens jämförbara och visar bara din okunskap i ämnet.

AMG är dussinbilar som mycket annat, Alpina är limiterad utgåvor och bilvärldens heliga graal.
What ever:)

Enda skillnaden är väl att att AMG gör mercedes bättre och Alpina försöker göra en egen "mjukare" M-bil med "trim dekaler" utan att lyckas något nämnvärt.
PÅ AMG förstod man tidigt att det är lönsamt att bygga bra "dussin bilar". Att tillverka limiterade utgåvor är aldrig en garanti för att det är en bra och prisvärd bil.

Tror att Alpina är mera kända för att distribuerar "exklusiva" viner (nähä) vilket förklarar en del fula fram spoilers och fruktansvärda inredningar (hick) och de är INTE "bilvärldens heliga graal".

Kom inte och snacka om okunskap lanab. Det kan du ta med din hund;)

Denna har varit till salu i 100 år. kanske nått för dig?

Länk

EB
16.169
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den spygröna är ju bara så smaklös och oattraktiv att man tappar andan
bmProPro-medlem
12.364
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jag gillar på något sätt den gröna!

De gröna panelerna i kupén är dock totalt horribla och måste bort, men annars är bilen en skön kontrast till alla vita, svarta och gråa frallor på styltor som rullar omkring på vägarna numera...

Men vänta! Bild 2 är jag säker på är från Motormässan i Malmö 2012!
Länk
Länk
Länk
Den gröna var ju helt otroligt grym! Stor tumme upp på den :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.