AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.094.850

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 153 av 167
Sn
617
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Pengar och vilja/förmåga, låst artikel, dn.se:
Länk

bo
283
borka
325i Cab -10
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW Z4 3.0i Automat SMG - Låga mil Länk

SMG på en sugis? Lågt pris? Tak går bara att fälla manuellt, vanligt fel på dessa..

16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Skönhetsfel"? Fällningsproblemet betyder trasig pump och mellan 15-20k att laga på verkstad. Det är svintungt att fälla taket manuellt också. Inte som en Miata direkt.
Ka
5.631
Kane
A**i A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@borka: Vad är rätt pris på Z4'an då?
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
-15tkr för trasigt tak, -15k för oattraktiv SMG låda typ.
Lasse Karlsson
Länk

Herregud!! "Mappad" import, obesiktad(nästan!) Påställd i Frankrike i Maj 2018, importerad hit i Mars 2019, o efter detta 10 ägare!!

Ingen utrustning, man vill ha på en sån här bil!: Keramiska bromsar, Bang Olufsen, Comp + M drivers package osv!

Nästan 900 papp! Skrattretande, runt 700 tusen, o även då, skulle man knappt vara intresserad!!

modolasse
Ha, ha
Länk
bmProPro-medlem
12.358
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
325ans slutpris blev i slutänden 195 KSEK.

Som sagt, såg riktigt fin ut. Men som nämnts innan, E30 är hot stuff (jämför med andra modeller och märken från runt denna tidsperiod), samt att det inte verkar saknas köpkraft i Sverige för vissa saker.
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Fina bilar med 20k mil precis under 100k är svårsålda. Så ner mot 50-60k för en fin bruksbil och över det för en riktigt fin."

Bara 100% över det då
Visa användare
ProPro-medlem
3.536
Abbe
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Pula, den 325 cabben varit till salu i minst två år till samma pris! Inredningen är ju särskild "fin"!

cr
3.765
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
E30-cabben skulle garanterat ge ett betydligt bättre helhetsintryck om man gjorde en riktig helrekond med infärgning och reparation av läderklädseln. Priset är ju helt uppåt väggarna, men vill man ha bra betalt så så måste ju bilen ge ett gott intryck. Nu skulle jag säga att den är i bruksskick och knappt det.

MVH Christofer
Och som att "svensksåld" gör någon skillnad på ett sådant objekt;)

EB
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
B6 prissänkt, nu endast 409 000:-

Text från Fb.

Obs - läs hela annonsen snälla. Bilen parkerad på annan ort än där jag bor.

Gör ett nytt försök med lite lägre pris på grund av att ett annat objekt dykt upp som fångat mitt intresse.
Dock så är det fortfarande absolut ingen panik att sälja den - jag kan mer än gärna köra en sommar till i denna, ljudet på höga varv och en lagom kurvig landsväg är ju rätt svårslaget ändå 😎

Med lite vånda och lite ont i magen har jag beslutat mig för att sälja min E30, en Alpina B6 2.8 av 1986 års modell till förmån för annan entusiastbil.

Bilen är svensksåld och har rullat cirka 14900 mil.

Saker som är bra att känna till (jag föredrar att vara ärlig) ;

- servicehistorik m.m finns EJ . Det saknas alltså.
- den har tidigare vart skadad bak ( finns en lagning som syns , rostskyddsfärg inuti bagaget höger bak)
- det finns en lackskarv som syns på taket
- det finns endel stenskott på spoiler, motorhuv och framskärmarna

Bilen är nybesiktad nu i mars, fick nerslag på ett hjullager men det är bytt och ny besiktning gjord.

Original alpina utrustning finns, det som skall finnas på bilen. Även det digitala instrumentet i mittkonsolen/ luftutblåset

Priset är inte taget ur luften utan det finns belägg för det. Har ni åsikter om priset så prata gärna om det men inte med mig. Tack.

Fler bilder med högre upplösning finns och skickas till ev intressenter.

Vänligen hör inte av er om inte pengarna finns tillgängliga.

Första kontakt via PM så tar vi det därifrån. Frågor kan såklart besvaras även via telefon om ett seriöst intresse finns.

Transport kan ordnas över hela landet.

Tack för att ni respekterar det jag skrivit och endast hör av er vid seriöst intresse.
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Utan länk är det ju ett lite tråkigt inlägg ;-)
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Länken kommer inte fungera när den försvinner men texten finns kvar :).

Vet ej om den fungerar men testar

Länk

Länk

Kul kille;)

EB
@Pula

Du får väl avsluta vad du ska säga när du startar ett inlägg, vad är det som är så kul?
Ja du lanab, vad sägs om att läsa annonsen.

Det är ju någon här på forumet som lagt ut den, så ska vara lite respektfull:

Sätter ett pris som hör hemma i Guinness rekordbok:
Har ingen panik att sälja men pris-sänker med 40k på ett bräde.
Säljer till vem HAN vill, som om köpare står på rad::))
Och som grädde på moset saknas historiken, kanon!

Ska man sälja den bilen till någon för det priset får man nog annonsera på en anslagstavla på en psykiatrisk klinik för dementa o omdömeslösa miljonärer.

Alltid kul dock att läsa den typen av annoser där vederbörande tror att hen säljer en skatt med guld och diamanter.

EB
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Detta tror jag blir svårt Länk Visst, facelift är ovanligt men miltalet avskräcker. Dessutom har huven inkorrekt linjepassning alternativt stänger inte på rätt sätt. Oavsett vilket ser det dassigt ut.
Visa användare
2.827
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

Pula, håller med dig :) Men vad borde bilen kosta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.