AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.094.923

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 148 av 167
Länk

Ha,ha Platsar också bland roliga annonser. "OBS! Bilen måste bärgas från platsen då den ej är körbar".

Fixar dom den ens i Baltikum?

EB
he
4
henrytuba
X1 xDrive20d -17
Kan ju vara något för den händige =)
cr
3.765
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Haha, ja i Baltikum lär de kunna fixa den.

Det här med "Priset kan diskuteras vid snabb affär" eller "Billigare vid snabb affär" tycker jag är intressant. Min föreställning är tvärtom, ju längre tid det tar att bli av med något ju lägre blir priset. =)

MVH Christofer
bo
283
borka
325i Cab -10
Hehe, denna bil (M6.an) var ju nyss föremål för en het diskussion på FB (nekad ers från förs bolaget)
bo
283
borka
325i Cab -10
BZD 022, något svårvärderad med tveksam historik, dessutom..

Länk
Visa användare
3.113
AlexanderK
228i cab
850i
M6 E63
I3 120
Pula: Den som är ägare till den blå M6 Cabrion säger själv att han tackat nej till 150 000 kr för bilen och väntar på bättre bud.

Historien bakom den är att ägaren låtit en kompis provköra bilen och att denne fått sladd och kört av vägen och vält med bilen ut på en åker. Bilen skengegistrerades vid köp på köparens mamma vilket försäkringsbolaget genomskådade och nekade ersättning med hänsyn till försäkrat intresse. Detta enligt fordonsägaren själv. Alltså den verkligen, inte hans mamma.

M6 F12 annonseras ju för ca 500 tkr med samma mil och utrusning och jag tror inte att man reparerar den aktuella bilen för 200 tkr. Om vi tänker oss att bilen kostar 300 kr att laga så är nog tveksamt om den säljs för mer än 75 000. Det finns ju ingen som köper den för 200 tkr och sedan reparerar den för 300, för då har man fortfarande en krockad bil när man istället kan välja att köpa en okrockad bil för 500. Man vill nog ha MINST 20& (alltså 100) i riskpremie för att köpa och reparera den aktuella bilen.

Men risken är ju att bilen har riktningsskador som gör att den är ramsne och då lär det blir dyrare än 300 tkr, då kostar det nog lika mycket som en reparerad bil är värd.

Vad tror ni andra? Åsikter mottages gärna.
We
1.855
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Tror snarare att den kommer köpas för att slaktas på delar, alldeles för mycket att reparera för att det ska vara värt det. Drivlina, bromsar, inredning o.s.v. är väl värt en del trots allt.
Hoppas för hans egen del att han har gott om tid och att han inte behöver $.
Förstår om han tackade nej till 150k om han har en skuld på den på 300k.

Han får väl inte sälja om han har kredit på ett finansbolag på den, utan måste lösa hela skulden då?

Vad händer om han slutar betala fakturorna från finansbolaget och de blir tvungna att ta tillbaka bilen. Antar att det finns en klausul om hur man ska sköta en bil under finansiering;)

EB
cr
3.765
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Om det är så att den skenförsäkrats på mamman så är det ju i så fall hon som står som ägare och även finansieringen.

MVH Christofer
Off-topic.....men jag vet vad jag tycker om att skenförsäkra....får leta upp någon gammal tråd om det kanske och tycka till lite....
Visa användare
3.113
AlexanderK
228i cab
850i
M6 E63
I3 120
Pula: det är klart det finns regler i lånevillkoren för hur en belånad bil skall vara försäkrad. Jag tror den vanligaste bestämmelsen är att "fordonet skall vara väl försäkrat", vilket på en bil i prisklassen 680 tkr (som den köptes för) bör vara helförsäkring och inget annat.

Det som händer om finansbolaget tar tillbaka en bil som är belånad och krockad och försäkringsbolaget vägrar ersätta skadorna och man missköter lånet är naturligtvis att de tar tillbaka bilen, säljer för vad de nu får ut och surprise sursprise resten av lånet kvarstår utan säkerhet, varpå räntan naturligtvis blir högre.

Tråkigt för den som råkar ut för det, men att försöka lura försäkringsbolag är sällan en bra idé.

Ägaren i fråga har en skuld på bilen på 380 tkr. Enligt egen uppgift. Surt att betala ett billån på en bil som inte går att använda. Det inblandade försäkringsbolaget skall enligt ägaren vara OtryggChansa.
Lasse Karlsson
menar man på fullaste allvar att den krockade M6 cabben, skulle få en köpare på 300.000?? Bilen är ju skrot!!

För det andra, har ju en "hel o fin" samma modell, 2015 med dessa mil, kanske ett försäljningsvärde, privat på i allra bästa fall 500.000, säg inte emot här!! för jag vet!! Har haft en egen , 2016 i "mint condition" som i stort inte gick att sälja!! M6:orna är totalt iskalla på marknaden!!

Så att nån skulle köpa detta vrak, renovera för , säg 300.000, o då ha en bil "på gatan", med dessa mil o årsmodell M6 för runt 600 papp, finns ju inte på kartan!!!!

Tror inte ens jag skulle ta den om jag fick den, för att renovera, för det lär ju inte ens gå!?
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mycket gissningar här nu

1) en bilfinans har ingen restskuld efter bilen är återtagen. Det blir finansbolagets problem. Här skiljer sig bilfinans från exempelvis från blancokrediter och huslån. I princip kan finansbolaget välja mellan ett frivilligt återtag av bilen eller ställa sig i kö hos Kronofogden. Väljer de återtag ger de upp sin krav mer än till själva bilen.

2) Finansbolaget har ingenting att säga till om huruvida bilen är försäkrad eller inte. De äger inte bilen och kan inte ställa några krav som de kan vid en privatleasing.
Känner inte den provkörande kompisen något ansvar för den kvaddade M6:an? Det framgår inte av kommentarerna ovan. Han kanske inte har 500k att hosta upp, men han borde göra allt han kan för att ordna upp det han orsakat.
Ka
5.631
Kane
A**i A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@Perre S: Han kanske frågade innan provkörningen om bilen var helförsäkrad och fick ett ja till svar?
Ja, så kanske det ligger det till, isf blir förstås skuggan över honom mindre.
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Vad tror ni om den?

BMW E32 750iA 35k mil.

211 500:-

Länk
cr
3.765
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
750:n ovan. Någon som köpt den för 30-40´ för några år sedan och nu tror att värdet femdubblats =) Hade den gått 5000 mil och inte 35000 så hade det kanske vart ett rimligt utgångspris.

MVH Christofer
Ännu ett unikum🤪 för 100k mer än en som inte är det. Den svarta svensksålda -09an på 3500k mil såldes nätt och jämt för 379k om den ens är såld.

Länk
Pula: De la ut bilen för 395 först sen höjde de till 425.

Köpte min M6 av 7H. Ingen bra upplevelse totalt sett :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.