AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.095.362

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 144 av 167
mr
52
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
@428, vad är det de har missat att informera om bilen?

Regskylten hade ändå kommit fram innan köp, förr eller senare.
ts
409
tsint
Polestar 2 -23
Vad har en bilfirma att tjäna på att inte skriva ut reg-nummer? Jag ser bara fördelar, och jag har också red flag på denna typ av annonser.

Att en privatperson vill undvika det kan jag förstå om man har en exklusiv bil och inte vill få oönskat besök.
@mrcasasc

Svårsåld, ingen köper en standard M3 om inte den är riktigt billig, dom flesta vill ha en competition.
WTF!!

Länk

EB
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Tja kommer den ut senare så är det väl försent...
mr
52
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
@428 vad är det för uppgifter de har valt att inte lägga ut?

det jag menade var att förr eller senare, måste skylten fram INNAN köp.
Visa användare
8.147
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, men om det framkommer precis när du kritar på så är det kanske för sent.

Om man har regnr så kan man

1) Kolla om den är svensksåld
2) Begära ut besiktningsprotokoll
3) Ta reda på tidigare ägare - antal
4) Ta reda på tidigare ägare och faktiskt välja att kontakta dem om man så önskar
5) Söka på den online för att se om den är omnämnd i andra fall (Man vill kanske inte hitta en tråd om att den varit stulen, m.m.)

Allt detta är svårt att göra på plats då man ska avbryta köpprocessen för att sedan börja undersöka historiken. Det är lättare att göra det innan.
mr
52
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
Ni dödar mig alltså lol

Jag menar givetvis att inte ta fram regskylten precis innan jag ska skriva under köpet, ni måste tro att jag är en väldigt korkad person jag menar jag hänger här vet hur illa ett köp kan gå till. Jag hoppas att det ointe finns folk som inte kollar upp en bil noga innan köp.
Visa användare
8.147
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det finns massor av människor som inte gör något av de fem ovanstående punkterna. Köper man en "normal" bil av en seriös handlare så behöver man knappt göra det heller. Oftast går det bra ändå, men inte alltid.
mr
52
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
@grelle intressant det du skriver ang seriösa bilhandlare.

om du köper en bil från en seriös bilhandlar som sedan skulle mot förmodan visa sig vara skruvad, krockad, importerat etc trots att bilhandlaren nekar detta innan köp, måste väl köpet gå att hävas utan några som helst problem, eller?

Punkt 4; hur tar man reda på tidigare ägare (ej antal)
Ka
5.635
Kane
A**i A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@mrcasasc: Transportstyrelsen.
Visa användare
8.147
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
mrcasac, det är först efter du tar upp en sån här fråga med dem som du får svart på vitt om de är seriösa eller ej.

De oseriösa ger ju ofta sken av att vara någorlunda seriösa tills det faktiskt är skarpt läge, det är då de börjar skruva på sig. Men innan det är skarpt läge så är det lätt att lova allt möjligt.

Sedan när man häver ett köp, så är det rimligt med avdrag för milen man kört osv. Så inga som helst problem är att bedra sig. Det är inte som att lämna tillbaka en Coca-cola man fått på McDonalds trots att man beställde en Fanta.

Men ja, om du köper av en seriös aktör så kommer det vara enklare än från en oseriös.
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Man småler lite...

Länk
Det här är ju ett skämt, 67' för denna, haha....

Länk
mr
52
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
@lanab den var väl ändå helt ok efter rabatt hamnar nog priset på 55. Vad är det som är så fel med caben?
Du har verkligen inte koll på priser, vem antar du får bilen för 55? bilen har noll servicehistorik, läs annonsen.

Ingen 320 är värd dessa pengar.
Ro
63
Robbowitch
316d E91 -12
Alla cab ar är väl mer eller mindre högt prissatta vid den här tiden på året, hade reagerat mer om den ligger ute för samma pris till hösten.
Vad jag kan se är den den näst billigaste 320 e46 på blocket just nu, men visst hade jag varit spekulant hade jag prutat endel med tanke på serviceboken
Visa användare
2.828
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

Fönstret för att sälja en cab är öppet fram till midsommar, sedan går det allt trögare och priserna sjunker. Runt 40-45 för den e46:an tror jag blir slutpris om han vill få sålt i år.
Det är ju en av dom absolut billigaste E46-cabbarna på blocket, oavsett vad ett eventuellt slutpris blir så har jag svårt att se att den platsar här.
We
1.862
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag borde vara partisk, men det här är lite att ta i va...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.