AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.095.335

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 137 av 167
Det verkar inte finnas nån gräns för idiotin : Länk

Nån som blir sugen på att lägga en dryg trehundring?
DL
1.812
DLC
G21 M340i -21
Det var bland det värsta jag sett angående fel prissatt bil! Är den värd hälften?
16.169
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Riktigt geni som prissätter: Länk
Bilen är inköpt för 85 tusen, sen är den osåld för 249' och höjs ändå till 325'. Briljant.

-------
//Lövet
DLC@ NEJ!

EB
We
1.862
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Z3 Coupe med automat ute igen för 229K, ägaren måste ha konstant karatefylla.

Länk
22"!? Haha ja han har ju bilen på en åker så då behövs väl markfrigången ;)
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
22” och 225 i bredd haha
Länk

Det är som om vissa tror att dessa z3or är skapade av gud för mänskligheten:)

Import och fulaste, genom tiderna färgkombon på inredningen.

EB
Pula: Du måste sluta ta den där morgonsupen. Import klagandet igen? Färgvalen är väl inte de fulaste... O framför allt 20 år gammal med ca 4000 mil, såna är säker vanliga. Skärp dig.
Dawwe

Men du vet själv att sv-såld betingar ett högre värde än en motsvarande import, det är bara så, sen vad man tycker om det är en annan sak men marknaden bestämmer villkoren.
Lanab inte nu igen... 20 år gammal bil, av ovanlig modell. Det är skick o dokumentation som avgör värdet. Dessutom skall man ha redigt bra betalt så är det i Europa man skall sälja, o då är det bilar med "Deutche erstauslieferung" som har högst värde rent generellt. Den som verkligen vill ha just en specifik typ av mindre vanlig modell som är närmare 20 år gammal kommer ganska snabbt inse att man kan inte hänga upp sig på detaljer som vilket land den såldes i som ny, eller ens om den har rätt/fel färg på inredningen. Om allt stämmer vad gäller skick & dokumentation så kommer inte en så banal detalj som att bilen råkar ha en mindre attraktiv inredning utgöra något hinder för affär. Men för all del, bjud 170k för bilen.

Och så att det framgår med tydlighet. 430k är mycket, jag har inte sagt att jag skulle betala det, jag är inte det minsta intresserad av Z3. Däremot tror jag att om nån är intresserad på riktigt o ger ett seriöst bud på säg 350k så är det inte alls omöjligt att man får acceptans på budet.
Visa användare
2.789
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Dawwe, en 20 år gammal bil med endast 4.000 mil måste man kolla upp och få det bekräftat.
Vad är enklast? Att checka tidigare ägare på transportstyrelsen och sedan ringa dem eller att lita på att allt är ok på den importerade? Alltså måste det till mycket mer dokumentation på den importerade för att känna sig trygg med att det är äkta.

Historiken påverkar värdet, svårare än så är det inte. För övrigt har jag inga problem med importbilar!

Jag håller även med Pula om att färgkombinationen är oattraktiv!
Mats: Den har varit i Sverige i minst 14 år, med andra ord minst sedan 2005. Självklart måste alla bilar kollas upp. Jag skulle inte bli förvånad om alla papper är helt i sin ordning på denna få-ägar bil (i Sverige iaf). Jag är inte heller ett fan av silver eller den blå/svart inredningen, men om jag nu skulle vara ute efter en lågmilad Z3M Roadster i till synes felfritt skick så skulle jag inte låta den detaljen störa mig.

Det handlar inte om vad som är enklast, det mesta går att kontrollera eller åtminstone göra rimliga antaganden om det kan stämma eller inte. Som sagt jag tror att 350k är möjligt, o kanske rent utav "billigt" om allt är som det ser ut att vara.

Jag ger inte så mycket för att "checka med tidigare ägare", speciellt inte om de är många. En annan aspekt är hur mycket de minns om bilen samt hur ärliga de är? Däremot kan man kanske få matnyttig info om milen "Jag sålde den när den hade gått 6000 mil"...Hoppsan, skruvad i Sverige? Jag föredrar att matcha serviceboken mot andra lämpliga externa källor (än besiktning!) så långt det är möjligt. Att en gammal M fått visa vad den går för även om det är en lågmilare är 100% säkert.

Inget fel på den specen imo. Den skulle behöva lite motorputs dock :)
Phoenix: Specen är väl inte en "drömspec" men den är helt OK, även om jag fullkomligt HATAR silverfärgade bilar, o den blåa inredningen är inte förstahandsvalet det heller, faktum är att Z3M Roadster är ingen bil jag skulle köpa öht :D. En del verkar har kra typ: Den skall vara Individual Nachtblau, med Individual Modena inredning, ha "all utrustning", en ägare med full service bok o ha gått max 4000 mil...O ja just det, den får inte kosta mer än 150k. Lycka till!
Länk

Till salu förra året för 495k gick inte så bra försöker igen för 449k, kommer inte att gå så bra nu heller. Är mitt tips.
den ser dock väldigt fin ut, bara träinredningen drar ner intrycket och som passar bättre i en Alpina.

Och import dessutom, Inget personligt Dawwe;)

EB
We
1.862
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Undra vart bogseröglan har tagit vägen? Och varför har man inte köpt en ny? Viktigt för helhetsintrycket om man vill ha maximalt med pengar, i övrigt ser den väldigt fin ut!
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Ja, det är lite "hål i huvudet" att, om man nu tvunget ska ha med den bilden i sin annons, inte lägga pengarna på en ny ögla.
Dels får man svart på vitt att bilen varit bogserad (vilket så klart inte behöver vara något konstigt), dels ser man direkt på detaljbilden att något inte stämmer.
Hyggligt märkligt.
Länk

100k för mycket och kommer inte att bli såld i år heller.

Helt Underbar bil btw. Skulle aldrig sålt min om det inte varit för driftkostnad och sjukdomar på väsentliga delar i motor och drivlinan som de kan drabbas av.

EB
Laguna Seca är inte den populärast kulören. Priset då? Tja det är ju en import så den är värd mer, eller hur Pula :D? Bjuder man runt de dryga 350 så tar man nog bilen med sig hem är min gissning. Och jag tror inte försäljningen hade gått bättre om den varit svensksåld. Att dragöglan saknas behöver inte alls betyda att den blivit bogserad, den kan oxå ha varit den bogserande bilen, eller att man lånat dragöglan, eller...Det finns många möjligheter,

Din gamla M6 Cab...Tja, bort med Hartge emblemen enligt min åsikt. Runt knappa 400 tror jag absolut är möjligt, med finansiering (den som köper har inte råd egentligen, typ...). Kontantaffär ca 370.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.