AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.095.319

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 134 av 167
max 100k om den är riktigt fin, vilket den länkade inte är.

Bara en av alla:
Länk

EB
Kanske tolkar annonsen på mobile fel men är det inte en ombyggd 318?
Du jämför alltså med en ombyggd 318i (läs annonsen)...
Visa användare
607
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Sett till denna punkt nedan,

"Smutskastning av annonsör på PowerBörsen eller annan annonsmarknad pga felskrivning, stavfel, prissättning eller liknande."

Förstår inte att moderatorerna på AP tillåter att den här rätt urspårade tråden får fortsätta sida efter sida med samma "nonsens".
Hoppsan, ja men de finns från 7k euro i bra skick, så.

EB
Ja men du har ju helt rätt Birka!
Alla har ju en egen gräns för hur mycket man är villig att betala för ett objekt.

Lägg ner tråden, nu!

EB
Ja för det är ju alltid de billigaste som sätter prisnivån? Enn 325i med M-tec 2 i bra/rimligt skick är kanske inte värd 200, men betydligt mer än 70 iaf.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW Alpina B10-98
BMW 325D-07
BMW 320i Cab-97
BMW CS 2802
Den 325:an är ju betydligt mer rätt prissatt än denna! Länk Rostig, trasigt instrument, trasig bakaxel, saknar lister, hälften är mer rätt.

325:an med mtech 2 är kanske något dyrt men finns inte många i SV!

Lanab: Den M5T såldes efter 19 dagar hos han som betalade en bit under 150tkr, sedan gick den på export i december-2017... Länk nätta vinster till de som var med i kedjan till utlandet.

Den var fin, gick suveränt i motorn och hade nyrenoverade EDC dämpare.

Den gröna är inte såld eller åtminstone inte ägarbytt.

M5 E34 och övriga E34:or har vänt. En kompis köpte sin B10 BiTurbo (en av de 50 sista) för sisådär 120-130tkr, en vettig M5 3,6 såldes för strax över 30tkr för några år sedan.

Stephan
Visa användare
607
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

HGO var jag och tittade på hos den då mycket sympatiska ägaren.

Jag ansåg dock att det var för mycket jobb för mig.

Motorn var bytt i Belgien av någon tidigare ägare och edc-var polen-renoverat - vilket ju var positivt.

Kikade nu i mina noteringar när bilen kom upp.

"Inredningen i alcantara såg helt ok ut, någon dörrsida hade dock tyget släppt i limmet (vilket väl är relativt lätt fixat), satt "fel" m-knopp i, samt originalradio, vilket är positivt...Bilen kändes låg, särskilt bak, kan ha att göra med hur den stod? Fälgar skrapiga, ett halvljus sprucket, huv-isoleringen delvis sprucken. Lacken omväxlande sliten,”blästrad”, med klarlackssläpp här och där samt mängd med parkeringsmärken. Vindrutan var dålig. Bilen är omlackad (delvis) någon gång, det syntes lack-skarvar i bakdörrarna.

Det krävdes som jag ansåg inköpssumman minst en gång till för att få den åt det skick jag ville ha.

Att då hävda att denna är vad en bil ska kosta samt att säga att en annan för 380 k är dyr blir m.a.o. rätt vilseledande.

325i cab.en med M-tech 2 pkt är ingen bil som fått det monterat på fabriken, inte enl. utr. listan, alltså eftermonterat.
De äkta M-Technic 2 bilarna för Europamarknaden ska ha 335 alt. 798 med bland koderna.
Fortfarande för dyrt?

Länk

EB
@dawwee

Jag tycker nog en e30 325i med M-tec 2 ligger minst 300' i pris och dom fortsätter upp för fina exemplar **ironi**
Visa användare
5
Wargubbe
550ia touring LCI (E61) 2008

328ia Touring 1998 (e36)
Den här tycks inte överprissatt för mig....Förrän man kollar upp den

Länk

Total loss record minsannn...........

Länk

Har varit ute länge. Antar att så gott som alla backar efter att ha carfaxat den....

Och en favorit i repris, har varit ute i över ett år, undrar om de inte fattar att folk kolla upp bilars historia och miltal innan de köper en bil....

Länk

Länk

Skruvad ca 7000 mil.....

Länk
Visa användare
2.789
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Nyimporterad, inget M från fabrik, snålt utrustad och sensatec istället för skinn som står i annonsen!
Länk
Alltså det är ju inte bara M-paketdelar utan verkar vara delar från en M3? Eller liknande? Tänker på avgas, diffusor och framskärmarna?

Det är givetvis upp till var och en men jag fixar inte den typen av utseendetrimning. Hade skämts livet ur mig att köra runt i den.
Bi
24
Bilkomfort
Ingen för tillfället
Hur kan man annonsera ut en bil där regskylten sitter helt snett på bilderna? Ser ju bara oseriöst ut..

Fake Alpina, en helt vanlig 750 som gått över 30000mil, 100'. give me a break!

Länk
Visa användare
625
WGG
325i Touring (e91)
Cadillac CTS Coupé
@lanab

Enligt car.info låg 750:n ute för 30.000 kr i våras.
Det kanske var innan "förädlingen"...

16.169
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk
Två tydliga rostangrepp höger hjulhus och pris som det vore en M-sport

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.