Sida 132 av 167
|
|
---|---|
200.000 för en e38, realistiskt? Länk Ja, det kostar ännu mer att renovera en sunkig bil och ja det finns ännu dyrare e38:or i Tyskland men det torde bli svårt att nå 200’ för den bilen. |
|
Grundare av Karamellkungen - räknas man som "känd person" då? Nåväl. |
|
Hade den gått 5000 mil så kanske men det där är ju en bruksad bil | |
BMW 428iXM - 14 Länk Jag har svårt att se att en bil med +5000 mil och 5 år på nacken ska kunna säljas för 309'. Men vad är rimligt? 250'? 220'? Hade det varit en 435i så hade det varit annorlunda. |
|
Länk Annonserad för 389, att jämföra med annonspriset på samma bil för två år sedan på 139... |
|
Daniel123: Du har uppenbarligen inte koll på att M5 E34 Touring av sista årsmodellen har ökat i värde markant. Den där bilen är snudd på en investering sett över tid (läs 5-10 år). Priset är högt men långt ifrån lika högt som nere på kontinenten. Förmodligen så kommer den att säljas till "utlandet", jag gissar på ett slutpris kring 350-360' för att sedan annonseras för 50000€ eller mer av nya ägaren "efter ett tag". | |
@Dawwe Du vet mycket väl att det bara är spekulationspriser, dom går inte för dom priserna, E34 M5 har man länge försökt trissa upp men dom har inte åkt med särskilt högt ändå när de väl säljs och sen har vi en marknad som är på nedåtgående vilket inte gör saken bättre. |
|
Det är ju självklart som Dawwe skriver. Länk Denna aktuella är förmodligen rätt rimligt prissatt idag, men visst är det det dyrt jämfört med ett par år sedan. Länk Länk Den här tråden känns faktiskt rätt urspårad. |
|
Lanab: E de så? Jo då, de går för de priserna, speciellt en Touring -95, inte fort och inte i Svedala. Dessa bilar är i ett helt annat "segment" än nyare prestanda bilar. De (få!) som är genuint intresserade och "måste" bara ha den mest eftertraktade (?) (bortsett från 20 Jahre) M5 E34 vet att antingen så slår man till NU, eller så får man betala ännu mer om några år. Får man den länkade Touringen för under 300' så är det ett rent fynd. Var själv på väg att köpa just en Touring -95 2014 (135k), men valde en M5 E39 istället. Den Touring jag var intresserad av hamnade i utlandet, "fixades till för gissningsvis drygt 130k" vad jag sett när den annonserats (av olika) säljare. Senast den såldes via Autoleitner (har jag för mig!) som specialiserat sig på "finare bilar" så var annonspriset 55000€, o det var drygt ett år sedan, och bilen finns inte kvar hos de längre. Att en vanlig sedan inte betingar 400k (än) håller jag med om, men du kan inte jämföra de med Touring 1995, Touringen lirar i en helt annan divison. |
|
Och, Granathen (tror jag han heter) här på AP sålde nyligen sin 20000 milade M5 -90 (sedan!) för i runda slängar 200k, till en köpare i Sverige. Länk | |
Ja den sista idioten är ännu inte född som ens funderar på att betala dessa summor för dessa, ska vi säga bortglömda föredettingar och där ingår definitivt lufttorkade 911or;) Äntligen tillbaka på jobbet igen efter 6 fantastiska semesterveckor. Ska bli kul med lite tugg igen:) EB |
|
Det finns "idioter" som betalar tio gånger mer för en gammal Rolex än för en ny också. Tillgången blir onekligen ganska låg på äldre prestandabilar som skrotats av/ stoppats undan i förvaring/etc. Efterfrågan blir, och andra sidan, ganska hög. En ren miss att man inte själv köpte Touringen för 135 000 kr. |
|
Köper man entusiastbil på dagens höga prisnivåer ska man nog inte förvänta sig nån som helt värdeökning i närtid. Det är nog snarare ett skapligt prisfall är på ingång. Tror att det är en dålig affär att betala så mycket för M5:an. | |
@dawwe Vad jag menar är att jag har en god vän som släppte sin fina avusblåa M5 touring för under 150' knappt ett år sen. |
|
Jag hoppas verkligen att han sålde den till nån väldigt god vän (dig!) med återköpsrätt för samma slant inom en viss tid. Visa mig en M5 Touring -95 i "fint skick" för 150 o jag köper den på studs, bara för att kunna casha in rejält. Det såldes även en fin-fin-fin M5 Touring -95 för 120k $ "rätt nyligen", det priset är lika representativt som din väns. En M5 Touring -95 i någorlunda rimligt skick börjar på runt 300k. Skicka gärna PM om det är en 95:a o du vill sälja den för 150, de är ju inte värda mer eller hur? Är ju bara idioter som köper dessa gamla bilar som den osmidige Pula uttrycker det :D. 2014 när jag köpte min andra M5 E39 (valde mellan den o just en M5 E34 Touring -95) så föll valet på E39 för att den var så otroligt prisvärd, med 100% historik så bara en idiot hade låtit bli att köpa den. Nu har jag förvisso "förfinat" den rätt ordentligt, men jag kunde lika gärna bara kört in den i garaget, låtit den mogna fram tills idag o sålt den iaf för det dubbla idag. Men nu köper jag inte bilar av den anledningen, jag köper alltid långsiktigt med inställningen att aldrig sälja, vilket medfört att jag inte kan köpa fler bilar. Tanken har faktiskt slagit mig att öppna AB o ha samtliga mina M (5 st) på annons för "hutlösa" priser, men jag är inte mentalt redo att sälja någon av de, än iaf. |
|
@dawwe Om jag inte blivit senil så var det en 93:a som såldes, den var jävulskt fin överlag men jag är inte köparen. Du har redan en firma som försöker göra business på gamla M5or och det går inte så bra, antar dom är både chockade och desperata just nu då de förnyar annonserna hela tiden, bland annat köpte dom den där gråa M5an som gick för 200' i somras och försöker få ut runt 300', ingen nappar då det är ren spekulation som du vet. |
|
Nej i Svedala så är väl intressenterna få, men som bekant så räcker det med en enda intressent. Skall man sälja M5 E34 måste man vara beredd på att exportera både inom och utom EU. Det är en hel del strul men det kan det vara värt om priset är det rätta. Det är det många inte förstår här, att det finns en internationell marknad för dessa bilar. Jag tror att jänkarna kommer skörda en del M5 E34 nu när 3.8 är "legala" där, som bekant så såldes endast 3.6 i USA. Mycket bra pris på den där -93:an, för köparen. Iofs betyder "jävulskt fin" ingenting för mig. Jag har sett "jävulskt fina" bilar som är helt ointressanta trots allt. Men så länge allt finns o verkar fungera, utan allvarlig rost osv så var det ett redigt fynd. |
|
Alla bilar går ju i ungefär samma livscykel. Det finns gamla trådar här på AP där det typ diskuteras om det är rimligt att köpa en m3e30 för 90 kkronor. Att därmed säga att de bilar som det idag begärs en halvmiljon för är felprissatta, tja det kan man tycka om man hur lust med det. Spekulation, ja - ja det finns nog sådana inslag... menar vem betalar dessa summor för gamla fossilbilar... Tiderna då du kunde köpa en "skaplig" M5e34a för rimlig peng är sedan länge över, det vet jag själv pga. av vissa livserfarenheter. Var själv seriös spekulant på en dansk m5 95 touring 2016. Men backade då ur på grund av rost i dörrar, kring tanklock och i bakluckan. Var inte rätt köpare då jag hade fått åka med den som den var. Priset som begärdes var 17 000 euro. Ett drygt år senare annonserades samma bil för 49 999 euro. Ja, man kan väl hoppas att den lagades seriöst däremellan.... Har själv synat två blå M5e34 touring i Sverige, och ingen av dessa har varit annat än skapliga utgångsobjekt för framtida renovering… tror nog inte jag missat någon. |
|
M3 E36 Cab Länk |
|
Värderad av försäkringsbolaget till 200k? Kanske. Men i regel så värderar de bilen endast vid skada. Däremot brukar värderingsmannen fråga vad "ägaren anser bilen vara värd" om man skaffar entusiast, så det kan vara som så att värderingsmannen delade ägarens åsikt på ett ungefär. Jag skulle bli ytterst förvånad om försäkringsbolaget värderat bilen, skriftligt, till 200k. Min ena entusiast är "värderad upp till 320k" vid en eventuell skada, men den faktiska värderingen görs först vid en eventuell skada, däremot delade värderingsmannen min åsikt om värdet när det begav sig 2014... Iaf priset är optimistisk, annonsen frånstötande. Original fälgar + original lampor fram, släng ut skit-stereon så är intressenterna andra än nu, och 140-150 är fullt möjligt om man kan tänka sig att sälja till "utlandet" Jag tror inte den blir såld med en så dålig annons, dessutom så verkar det som att det "påkostade" är att man servat den regelbundet? Att den har nya dämpare/fjädrar efter 20 år är bra. Regelbunden korrekt service höjer inte värdet, utebliven service sänker värdet. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.