Sida 127 av 167
|
|
---|---|
Pula, du är verkligen "speciell". Vad är det som är så svårt att förstå att det har ingen betydelse för värdet om bilen är "svensksåld" eller inte? Vi pratar om 20 år gamla bilar, av en modell som är högst ovanlig som svensksåld, inte en 2-4 år gammal bil som det vimlar om som "svensksålda". Skicket är avgörande inte vilket land den sålts i som ny. Tyskarna "fyndar" många gånger i Sverige, dvs köper tillbaka fd tysksålda bilar. En tysk bryr sig i regel INTE om vilket land bilen sålts i som ny, det är skicket som är det viktiga, testa o lägga ut en annons på mobile.de på en Z3 M för 35000€ med 12500 mil så skall du se hur många som frågar om "vilket land den såldes i som ny". De gånger jag annonserat har jag fått frågan exakt noll gånger. Specifika frågor om skicket o historik däremot... Den som drömmer om att hitta en kalasfin Z3M Roadster för 200' (som den Esotrilblåa) kan drömma vidare, eller slå till rätt snart innan de blir ännu dyrare. För 250' så byter den ägare rätt fort, men varför sälja så billigt när man kan få närmare 300'? Det är skillnad på att vara absolut tvungen att sälja, o då helst igår, kontra en säljare som har tid att vänta in rätt bud. Vill man fynda en Z3M Roadster för 200' eller mindre får man vara beredd att agera snabbt och även räkna med att det kommer behövas vissa åtgärder. När jag letade efter min andra E36 M Cab så fanns det en Individual i Frankrike för 30000€, ca 3500 mil. Jag bjöd osett 26000€ om jag minns rätt, i Sverige kostade de då mellan 80-120'. Detta var för drygt 6 år sedan dvs långt innan värdet börjat gå upp liiiite. Inte ett knyst från säljaren. Så här i efterhand kan jag faktiskt ångra mig att jag inte slantade upp 4000 till, o det är lite samma sak med dessa Z3M, är man genuint intresserad av modellen i fråga så kommer man förr eller senare komma till insikten att "Ja den där hade ju varit ett fynd nästan, synd jag inte tänkte så då..." |
|
Ja skulle försäljningen ta ett halvår och kräva 80k i prut så har jag svårt att se att man har varit rätt ute från början. | |
Dawwe@ jag håller med dig, att jag är speciell;) Det är fortfarande den mest övervärderade BMWn tätt följd av e46 m3. Att en bilhandlare kan sätta vilka astronomiska prislappar som helst på sina bilar är ju vida känt. De kan ju ha den i hallen i flera år och hoppas på att det kommer in en kund som har för mycket pengar och lite för lite koll på värdet. Att de sedan kan erbjuda förmånlig finansiering underlättar kanske för en del. Som privat säljare måste du, om du vill "bli av med" Objektet vara lite mer påläst om vad marknaden är beredd att betala och i det läget är "svensksåld" ett plus;) Det går liksom inte att komma ifrån. Det finns idag 9 st z3m till salu på blocket. Alla till ett överpris utom en för 220k, men den är inte såld den heller. Så tillgång och efterfrågan styr = fel prissatta. EB |
|
Fast Dawwe har ändå en poäng. Det är ingen bruksbil och det finns inte många potentiella köpare då priset är (på tok för) högt för de flesta. Om målbilden är "äldre bil i hyfsat skick" så går det att få för 50k eller mindre och då är givetvis priset helt åt skogen. Men det är ju knappast det som är fallet här, och säljaren är nog medveten om att det kommer ta ett tag att sälja bilen. Svensksåld eller inte spelar givetvis roll dock. Men inte för de som verkligen letar efter ett speciellt exemplar. Några få går säkert bort då de absolut ska ha en svensksåld, men då är man ändå tillbaka till att det kommer att ta ett tag att hitta en köpare i vilket fall som helst. Är priset rätt? Väldigt svårt att säga. Skulle själv aldrig betala de summorna för en så gammal bil, men det finns en hel del entusiaster som har pengar så vem vet. Jag tror att man som Dawwe skriver måste ha koll på vad de faktiskt går för i t ex Tyskland för att få en bättre bild av marknaden. Min poäng är att det är lite för enkelt att säga att 6 månaders säljtid och stor prutmån innebär att priset var helt fel. I alla fall för typen av bil. Tror dessutom att många som säljer dessa bilar kollar av marknaden helt enkelt. Ingen mening med att sätta ut ett lågt pris och bli nerringd. |
|
Sonen var i Tyskland och tog hem en lågmilad 4.300 (Ej Skruvad) Z3 2,8. -98 Motorn var vässad av BMW i Bremen till 231 hk. Inte en rostfläck! Pris hemtagen: 140´. Hade den i 4 år. Sålde den för 145´. Detta var 2009 nåt. |
|
Här är en som försöker tjäna sig en hacka! Länk Köpte förra året för 129K nu 249k. "explosionsartad värdeökning i framtiden" Ja det kan man lungt säga;) EB |
|
Bra Pula. Du lär dig lite iaf. Den är faktiskt off. Baur cab är inte den mest populära modellen, personligen tycker jag att den är rent ut sagt ful. Att man försöker tjäna en hacka är inte straffbart :D. Men priset är nog väl optimistiskt, men om han nu köpte den för runt 100' förra året (jag tror mig veta vem säljaren är, och isf tror jag inte han gav mer än typ 80-90') så gjorde han nog ändå en rimlig affär, de pengarna o lite till får han tillbaka, men det lär ta tid att sälja denna fula modell... | |
Den högerstyrda 730d som låg ute för över 200k är nu prissänkt till 140k men lika osåld fortfarande: Länk Nån har väldigt mycket tålamod i sin försäljning. ------- //Lövet |
|
Dawwe@ Ibland blir ful snygg, e63/64:) EB |
|
Jag tror att 730d..n nu är nere på köpt pris i GB. En import som gick fel helt enkelt. Större chans att få den såld i GB. Perfekt bil dock om man kör ut morgontidningar eller kör xtra åt Postnord;) EB |
|
Länk | |
Bauer cabben har varit till salu ett tag, så länge jag minns så har de modellerna varit oattraktiva, i mina ogön BMW:s mest oattraktiva modell! Även om säljare skrivit en hel skönmålning roman blir det nog väldigt svårsåld för det priset! Går inte komma ifrån att vanliga cabben är är betydligt mer populärt och riktigt fina ex sålts för mindre pengar. Dock är det inget fel att försöka tjäna pengar på en bil man köpt billigare förra året. |
|
Nu börjar prissänkningen! Varför inte sätta rätt pris direkt? Länk Frågan är om det ens finns en köpare på 275k på den? EB |
|
Länk njaaaaa |
|
Länk Väl optimistisk prisbild? Extremt knapphändig annons och risiga bilder... |
|
Länk hmpf |
|
Eh!? 495 för en M3 E46 cab? Länk |
|
Jävligt fin dock | |
Kommer ihåg att den där m3 caben va ute på annons för 199 för 4-5år sedan med 2500mil typ. | |
Länk Annonseras 7000kr högre än för 3 år sedan och dessutom med 3000 mil mer - fantastiskt! |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.