AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.094.909

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 111 av 167
Jösses! Vem köper en sån egentligen? Måste vara den i särklass fulaste BMW jag sett nån gång! :D
We
906
Weiman
116i M-Sport Valencia -14
Jisses, 800k för en sönderstylad diesel av förra generationen. Fälgarna är ju direkt anstötliga.
Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
2 saker som jag tänker på.

1) Om man ska styla en bil sådär mycket, varför utgår man inte från V8 bensinaren? Måste väl kännas mer rätt ett en hottad diesel-sexa?

2) Varför skriver de annonsen med stora bokstäver och listar all utrustning i löpande text, istället för att spalta upp den? Blir irriterande att läsa som det är nu och det måste de ju tycka själva om de hade korrekturläst den.
Visa användare
2.301
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Tyvärr så gör alla bilhandlare det, grötar ihop texten...

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det beror på Bytbils administrationsgränsnitt. Handlarna har inget val.

On Topic så tror jag den där bilen kommer vara osåld länge till. De som vill ha en bil som ser ut sådär har inte pengarna. De som har pengarna vill inte ha en bil som ser ut så där...

-------
//Lövet
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Precis, har en bekant som köpt en fullmatad x5 m50d 2015 för mindre pengar än den. Tror den hade gått ca2000 mil i Tyskland. Men smaken är ju som baken...
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Länk

Ja den ovannämnda X6-an var nog den fulaste BMW jag sett. Priset årets skämt. Man får ju nästan en ny, fem år yngre, för samma peng. Dessutom slipper man skämmas i trafiken!

/Anders
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

E30:n var bland det mest överprissatta i denna tråd 😱
Länk
WGN: Inte alls oskäligt. En snabb mobile.de-sökning, 320i Cab E30: 7000-28000 Euro:
Länk
Mer i ämnet:
Länk
Lasse Karlsson
Länk

Jo tjena!! Jag skulle i varje fall inte lägga 199 papp på denna!! Eller vad tycker ni??

HA DET!!

modolasse
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilpriser.se tycker 103-113' från privatperson men det är en svårvärderad modell då det inte är så många till salu och speciellt då inte manuella. Finns ju en del som älskar BMW med manuella V8:or men att någon av dessa skulle lägga begärda pengar är ganska osannolikt.
Sen kan jag tycka att om lacken är så ovanlig (vet inte om den är individual eller bara ovanlig) så kan man väl skriva vad den heter. Den andra bilden ser ju mer ut som Titansilver.

___
//Ulf
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Står inte vad det är för lack i specen tyvärr
SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery SONDERPOLSTERUNG (Z1XX)

I mina ögon är bilen nånstans 50 tusen för dyr. Fanns för inte så länge sedan en motsvarande bil ute hos firma för 170 och då var det en äkta facelift med lägre miltal. Dock automat.

-------
//Lövet
"Dock automat". Precis, det är en j*vla skillnad om det är en automat vilka det "kryllar" av kontra manuella som är mycket ovanliga. Iaf, priset är högt men inte absurt högt, bilen har både Individual lackering (iofs nån tråkig silver-nyans, gissar på Mondstein?) men även Individual inredning. Runt 160-170 av rätt köpare är inte omöjligt, men då skall man vara ute efter just en 550iT manuell...
ro
127
robinrs
F31 320dA M-sport.
550n kommer att bli såld, ingen tvekan om det med viss justering på priset. Dessa bilar är inget man ser varje dag och gör man det är det automat. Fin bil!

Lasse Karlsson
Har en 06:a själv, automat, som jag ska sälja snart! Den har väl lite "skavanker", men hoppas med rekond, att kunna få den riktigt fin! Den har gått dryga 14000 mil, och har verkligen "allt" vad avser utrustning! Komfortstolar, Eberspräscher, nattkamera, HUD, intelligent farthållare, M-sportpkt, drag osv, osv.

Känslan är att jag kommer kunna få ut runt 90.000 för den , när jag säljer, och då har vi dryga 100 tusen i skillnad, för samma modell, med 3000 mil till på mätaren, men med ovanlig lack o manuell!?

Vet att ovanlig utrustning osv kan ha viss inverkan på bilens värde! men manuell vxl-låda?? Har väldigt svårt att se, att man får 199 papp för denna! men visst! allting går väl att sälja till i stort , vilket pris som helst! det gäller ju bara hitta rätt köpare!!

HA DET!!

modolasse
Ja men vill man ha (letar efter) en 550i E61 manuell så är utbudet något begränsat, till skillnad från om man kan tänka sig att nöja sig med en automat. Nisse random-köpare kommer så klart inte värdera den bilen högre än någon annan, men han är inte heller målgruppen. Den bilen riktar sig till de (få) som verkligen vill ha en manuellt o vet hur ovanliga de är, en sådan köpare kan säkert tänka sig att betala uppåt den summan jag nämnt, men då vill det till att bilen är tip-top. Sådana köpare växer dock inte på träd. Jag tror även att värdet på bilen (bilmodellen) kommer inte ha en nämnvärt negativ prisutveckling, den kommer hålla värdet klart bättre än motsvarande automat.
Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vill man ha "modern" Bmw eller annan övrig europeisk bil med V8, gärna utan turbo och manuell låda så är utbudet väldigt skralt. Det är det som gör manuella 550i speciella och på en annan planhalva gentemot de automatväxlade. Dock inte sagt att säljaren kommer få den såld till det där priset. Men det är definitivt mer värd än en 550iA.
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länk

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.