AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.094.873

Mest felprissatta BMW till salu

Sida 103 av 167
Ka
5.631
Kane
A**i A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Annat pris här, Länk
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Rimligare pris minst sagt men jag tror inte den kommer vara lättsåld för de pengarna heller...

-------
//Lövet
Hej,

Jag tror inte att ni förstått riktigt. Bilen har, förutom airbags, också en fallskärm. Efter VD:n på Birka. ;)))

(Det är det som telefonsamtalet kommer att avslöja.)

/Lennart
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Länk

Uppenbarligen så tycker vissa att dessa stiger i värde..
Da
548
Daniel123
X5 40i -19
Letar E61 och såg denna:

Länk
Fin bil! Inget avskräckande eller hur?
Da
548
Daniel123
X5 40i -19
Inget förutom priset :)

Jämför med denna t ex:

Länk
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man får dock automat och M-sport för 45 tusen, gör ganska mycket på hur bilen upplevs. Själv skulle jag väl kunna tänka mig att betala säg 20 tusen för det dock.

-------
//Lövet
Da
548
Daniel123
X5 40i -19
Instämmer, men prispåslaget är för häftigt för det
Om den silverfärgade har fel pris handlar det ju ändå om ett gäng tusenlappar och inte några jättesummor. Vet inget om bilen mer än det som står i annonsen men den har ju några fördelar, M-sport, automat, relativt låga mil och få ägare samt svensksåld. Sånt jag gärna betalar lite extra för. Finns inte speciellt många liknande bilar att jämföra pris med heller om man uppskattar dom sakerna. Men visst ligger den i överkant prismässigt, men det är väl säkert ett förhandlingsbart utgångspris om man visar seriöst intresse så tycker jag ändå inte den platsar i den här tråden.

Sen är det väl så att jag personligen ser en manuell 5-serie som feltänk så automaten ger ett ganska stort värde för mig jämfört med en motsvarande manuell.
Daniel 123 om du kollat på bågge bilarna är det väl ok att ha en åsikt, i annat fall är det ju bara trams, tröttsamt med alla värdelösa bilhandlarvärderingar.
Da
548
Daniel123
X5 40i -19
Det har jag inte gjort, i det ena fallet av förklarliga skäl :) Min jakt efter fin och prisvärd E61 fortsätter, sneglar på 525D LCI som verkar gå att uppbringa för vettiga pengar med 15-20k på mätaren. Som vanligt får marknaden avgöra vad som är vettiga priser :)
Visa användare
2.827
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

thekinglives. Med tanke på trådens dynamik och där en relativ avsaknad av seriositet till förmån för glada tillrop speglat innehållet historiskt, så är det enligt mitt tycke helt ok att tycka, tänka och gissa hej vilt vad en bil är värd här. Till och med utan att ha sett bilen i fråga.

En helt annan sak om tråden handlat om värdering utifrån perspektivet att någon ska köpa eller sälja.
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att det skulle krävas att titta på bilarna personligen för att få en någorlunda koll på hur de ligger marknadsmässigt är naturligtvis bara trams. Ungefär som att man skulle behöva testa elektriska stolen för att förstå att den gör ont.

-------
//Lövet
Andreas L: Det är ju precis så det funkar, för att veta om just en E61 är värd 100kkr eller 149kkr. Att med hjälp av två annonser kunna säga att den ena ligger så
fel att den platsar i denna "dynamiska" tråd är ju omöjligt.

Förstår att du kommenterar detta då du ofta värderar allt mellan himmel och jord.

Hur ont gör elektriska stolen? Vad kostar den? varför är den 20kkr dyrare än en vanlig "IVAR" Ikeastol? Hur många har suttit i den? Tror den borde kosta .........
SUCK
16.167
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 DCT M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Herregud, det är inte en repa eller stenskott som avgör om bilen kostar 50 tusen upp eller ner utan mil, modell och utrustning. Det är inga problem att avgöra på distans.

-------
//Lövet
Amen, varför säga emot? Du är ju oraklet.

Visa användare
8.144
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Internet kan vara jobbigt. Alla är inte ja-sägare här som de kan vara hemma eller runt fikabordet.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Den här tycker jag har ganska felvärderad.
Länk

Han fick den inte såld för 55 eller vad det var i våras. Prövar då med 120 nu...
E32 är min favorit-kaross alla kategorier och jag letar en nu. Det är svårt att hitta en vettig bil men det där priset känns helt orimligt och den säljande texten också. Jag citerar: "PASSA PÅ DENNA ÄR EN BLIVANDe KLASSIKER SOM E30 M3 är idag.Går bara upp i värde. Titta gärna på priserna utomlands på denna modell innan dumma mejl. Får jag ej vad jag vill ha kan den stå kvar och öka i värde."

Nja, då får han nog njuta av värdeökningen istället. Men han tror ju att den har 4,2 liters motor också så det är väl lite si och så med kunskaperna.
Gr
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Ostmacka, håller med om priset! Bilen är säkert jättefin men 120" blir nog svårt. Såg att han även annonserar bilen på Mobile.de

Ingen ordning på 750:in än?:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.