Sida 100 av 167
|
|
---|---|
Vilken drömmare. Nästan så man skäms att man bor i Östergötland😩 | |
325 -05 för 159', jösses Länk ------- //Lövet |
|
"Pris kan diskuteras" - Jadu, han får räkna med en lång diskussion. Att ens komma på tanken att en 11 år gammal bruksbil med 15000 mil skulle ha kvar 40-50% av sitt nypris... Fascinerande! |
|
Riktigt överpris, bilen är inte heller besiktad i år så den får körförbud 1 Juni Han verkar tro att nya fälgar och stylingbakljus höjer priset med 80` |
|
killen lider av vanföreställning. Borde medicineras....tungt! | |
Jämför med Länk som inte heller kommer vara lättsåld ändå ------- //Lövet |
|
Denna känns lite i överkant va... Länk |
|
Länk Fd förmånsbil med 30.000+ mil :D |
|
Länk Öhhh tjenare |
|
Ok men hur värderar man en Alpina som tillverkats i 28 exemplar? Alpinabilar i gott skick som är ovanliga tenderar till att sticka iväg. Vidare just den med V8 är dyrare än de med sexa. |
|
Notera: färddator ingår! Länk |
|
Ja vad är egentligen rätt pris för alpinan Mikael.Lindqvist? Känns som en svårvärderad bil, speciellt med den prisutvecklingen som varit på senare år när det gäller diverse "sportbilar". | |
Ok ursäkta mig. Den är säkert svårvärderad, men tycker ändå att priset är i överkant. Speciellt om man jämför vad man kan få för samma peng och kanske ändå bättre prestanda. Men för en Alpinaentusiast kanske det är ok ? Då hade jag hellre lagt pengar på en M bil istället t.ex . den här efter snabb koll på Blocket. Länk Billigare och ändå 12 år nyare ? Men det är ingen Alpina dock....... |
|
Det går inte att jämföra bilar på det sättet. Det ena är en unik entusiastbil av klassiskt snitt, det andra en halvny massproducerad "standard-Mbil". Tilltalar två helt olika former av köpare. Sedan får man inte förglömma att den ena är möjlig att entusiastförsäkra och den andra inte. Det kan innebära att den ena kostar 1500kr/år att försäkra och den andra 15000kr/år. ------- //Lövet |
|
Jag håller med Micke om att Alpinan verkar för högt prissatt. Udda modell, ja, men är det värt så mycket? Kombi känns som den minst entusiastiska bilformen och E36 är väl inte den mest populära bmw-modellen. En z4 m coupe är en billigare, modernare och sportigare modell som inte heller är särskilt vanlig. Det känns som mycket mer bil för pengarna. Men Alpina-fansen kanske inte kan tänka sig en BMW utan tycker att Alpina är det enda rätta, ja, då kanske det det är prisvärt... |
|
Jag tror också att det blir väldigt svårt att få de pengarna för den bilen i Sverige. Men man kan inte använda affärslogiken "mer bil för pengarna" när det handlar om entusiast/samlarbilar. I så fall blir det svårt att förstå hur en m3 e30 kan betinga ett högre pris än en m5 f10, eller hur? Däremot så tror jag att en z4 m coupé (i fint skick) är en bättre investering än den länkade alpinan. /Mats |
|
Länk | |
Snålutrustad importerad sex år gammal e90 för 160 tusen. Nej tack... Länk ------- //Lövet |
|
Men den har ju ett plastskydd i bagaget. | |
Ny ledare! Länk Låg en identisk på Blocket för 160.000 nyligen. ------- //Lövet |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.