Sida 1 av 167
|
|
---|---|
En tråd om felprissatta BMW. Att dom har bra värde vet vi ju, men ibland är det komiskt att se hur mycket vissa säljare/företag tror dom kan få för bilen. Börjar med den här. 530iat 2005:a som gått 8900 mil. Visserligen individual med bra utrustning, men hallå 333.000!? Länk! | |
Eftersom jag också har en snarlik bara 525i så tycker jag att det är ett bra pris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men som sagt den sista IDIOTEN är inte född så använd kondom Ha deT |
|
Inredningen var underbar, lacken var inte så fin tycker jag. | |
Såg den också för några dagar sedan och reagerade på det rejält optimistiska priset. Man får i princip 550iAT -06 med M-sport och mycket utrustning för dessa pengar så den lär inte bli såld i första taget om inte säljaren är beredd att pruta ordentligt... ___ //Ulf |
|
Alla Finska M3 e46 men lite bättre har det blivit, ännu i höstas var billigaste runt 38000€Länk | |
Snikutrustad BMW 523 -96 med 18000 mil på mätaren för 79.000kr kanske? Länk ------- //Lövet |
|
Samma handlare har även en riktigt "prisvärd" 528 för 119.000: Länk Vissa verkar fortfarande tro att E39 är gjorda av guld. ------- //Lövet |
|
Heh skulle jag få bud i den klassen som på 523 orna skulle jag bokstavligen kasta över alla nycklar och papper... det verkar som om att de har kollat i en lista från 2002. |
|
Haha,snacka om överpriser :) Skulle någon ta dom för dessa priser kanske man kan få 150k för sin egen :) |
|
Denna är nog svårsåld.. Länk Den har varit till salu länge, och lär ju inte springa iväg nu när F10/F11 lanseras.. /Andreas. |
|
mistafrizz: Ja, svårslaget! Undrar hur många 100' dom behöver gå ned för att kränga iväg den. |
|
Med tanke på vissa färgsättningar och avsaknad av Navi - så skulle mitt bud på den bilen ha varit kring 360-380k max. Det är nästan 300k under begärt pris.. /Andreas. |
|
Ja jesus......det får man ju mycket välutrustad 530xd F10 för. Men inte skall det gå att pruta 300`. Tror säkert att den kan gå för 450-480 nåt. Byta upp sig? Till vad då? |
|
Om vi bortser från att den är Invidual (är ingen direkt värdehöjare tycker jag), så kan man säga att Xdriven + ingen Navi är lika med M-sport i värde. På blocket så finns det liknande för ca 400k. Eftersom denna stått ett tag, så borde det gå att pruta den till 380k - förutsatt att säljaren köper argumentet "alla andra säljer liknande bilar för mindre" /Andreas. |
|
Bilen är ju Individual vilket har kostat multum. Men visst, lär inte vara kul att ha den bilen ståendes i hallen nu när F10 kommer... ------- //Lövet |
|
Håller med vad som skrivits tidigare, Individual är sällan någon värdehöjare. Ofta en orgie i tysk smaklöshet. Samma säljare (Ivars bil i Hoting) har även en ny 520dt till salu för 487.200. Länk! Kan nog också bli svårsåld med tanke på att det finns 520dt med m-paketet till salu för 407.000 (visserligen manuell men i övrigt hyggligt utrustad) Länk! |
|
Om man kommer med ett inbyte blis mellanskillnaden bra kanske. Då får vi säkert 160 för vår 330 -01. Men det räcker ju inte. Minst 275 om det skall bli affär. Byta upp sig? Till vad då? |
|
Denna M3 kan man nog pruta lite på... ;) Länk Less is More |
|
Det är ingen M3, det är något hopplock, typ 328i med M3 3,0motor. Stephan |
|
Kan tänka mig att det går att pruta runt 730´... =) MVH Christofer |
|
Stephan735i: Tack för den relevanta info! Less is More |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.