|
|
---|---|
Bytte igår inredning från elstolar till manuella stolar (pga trasiga motorer). Några minuter senare så dog instrumentbelysningen (annan belysning till elhissar och taklucka funkar) och elspeglarna dog. Har det ett samband eller är det isolerade fel? Har provat att byta backspegelknapp men det funkar inte. Hade elstolar med minne ska tilläggas - är de seriekopplade så jag måste byta komfortstyrdon? Har kolla säkringarna i motorutrymmet och alla är hela. Detta gäller M5 3.6 -91... | |
Styrningen till speglarna med bilar som har elstolar är "helt" annorlunda kopplad kontra bilar utan el-stolar. Har själv försökt montera vanliga speglar i en bil med minnes-speglar, gick INTE att få till styrningen. Kan kanske vara något liknande här. När jag hade vanliga speglar monterade låg det en låg spänning mot speglarna hela tiden, ibland så började spegeln röra sig mm, styrningen gick inte som den skulle...Har för mig man har 4 kablar till vanliga speglar (oftast med bara EN elmotor som styr spegeln både i X & Y led) medan minnes-speglarna hade 2 elmotorer en för X, och en för Y. | |
Åh f*n. Då blir det att de får vara som de är då... :( Du har ingen teori om instrumentbelysningen? Sökte lite innan jag skrev inlägget och jag tänkte börja med att byta reostat och hoppas det är den som spökar. M V H Stephan |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.