|
|
---|---|
Lämnade in bilen i morse på Inspektion II. Samtalet från verkstaden kommer där följande saker måste åtgärdas. Bromsskivor runt om. Handbromsbackar back. Bromsbelägg bak. Bromsbelägg fram. Slitagevarnare runt om. Som om det inte var nog med inspektion II. Lade även till oljebyte i växellåda. HUGA VAD DYRT!!! Men nu blir den som nyyyyy. Åk före du så väntar jag på dig där. | |
hur kan bromsarna vara slut helt runt om? kollat upp historik på min och då byttes fram år 2003 och bak 2006 tillsammans med en sida på handbromsen. har själv bytt enbart skivor fram 2008 och renoverat handbroms. bromsarna bak är knapps slitna alls. finns inga grader på skivorna bak. fram har de börjat lite smått nu. vad har du för bil? BMW ownz |
|
BMW 325 Ci -04. Har haft två 330 innan och det är samma sak på dom. Allt beror ju på vart och hur bilen gått. I det här fallet har bilen stått under en längre tid och därmed byggt på.. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
eller så får du lite skit under naglarna och byter skivor. bromsbelägg och slitagevaranare själv. Det man inte ser vet man inget om. Så ju fortare du kör desto mindre hinner du se. |
|
Du får bromsa hårdare! Det finns belägg för det ;) | |
Tog 4 timmar för mig att byta skivor och klossar runt om tillsammans med handbromsbackar och fjädrar bak på min 316...det är inte så svårt alls!:-) Köpte allting från Schmiedmann för ca 3.600sek //Micke |
|
Hur många mil har din bil gått nu,Det är ju alltid BMW som hävdar att man inte ska byta växellåds olja liftime olja säger dom ju....bim bil 04a 330 på 10000 mil jag ringde och frågade i förebyggande syfte då sa dom att det absolut inte behövs byta oljan på bmw bilar.... Varför ville dom byta oljan på lådan? |
|
skulle tro att dom inte vill att du ska byta oljan men däremot på sikt växellådan eller köpa ny bil. | |
Kan byta åt dig för halva arbetskostnaden eller överenskommet pris, bara du skaffar materialet. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.