AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.284

Radioproblem E91, hur tar man ut radion på E91?

Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Pappa har en 330xda -06 som han köpte 1,5år sedan. Han fikk eftermonterat en avtagbar (original) krok. Efter detta har radiomottagningen forsvunnit, diagnosen var først en traasig antennförstärkare, denna blev bytt, men det blev ingen skillnad. Den hittar inte stationer med autosøk, genom at söka manuellt kan man få mottagning(dålig). Att spela CD eller ipod fungerar, så det är inte förstärkaren.
Kablarna ti bakluckan skall vara kollade.
Er det bara tuneren det kan vara fel på? hur tar man ut radion på E91 för att kolla at alla ledningar sitter som de skall?

MVh
Sakke
Roffa1
Eftersom det uppstod direkt efter att dragkroken monterades, så lär väl knappast själva felet ligga i radiodelen. Jag skulle nog istället kolla kabeldragningen till kroken.
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Ingen som vet hur man demonterar radion?
Roffa1
En vild gissning är att antennkontakten ej är ordentligt ditsatt till radiodelen. Eller att antennkabeln blivit klämd på ett eller annat sätt.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Länk

Intressant länk, Simon! Den händige killen nämner något om basar under framsäten, har alla E90 med Professional radion dessa, eller är det en del av något annat paket?

Vorsprung durch freude am fahren
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Fantastiskt Simon76!!!
Tack! (borde ha fattat at man ska kolla E90 specifika forum.....

MVH
Sakke
Alla E90 oavsett om den har Business eller Professional radion ska ha en bashögtalare under respektive framsäte.
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
jag bytte mina basar, kan ju säga att nu skakar rumpan ordentligt i bilen :)

jag har faktiskt samma problem på min e90, ska ta en titt på den när jag får tillbaka den på fredag.

finner ingen lösning :/
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
DrSakke löste du det genom att ta ut radion? kabeln sitter ju ganska tajt,
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Inte hunnit kolla ännu...

MVH
Sakke
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hei!
Har äntligen løst problemet...Pappa beställde en beggat enhet från bildelsbasen.se. Den har legat i skapet i ett år nu då han inte vågade byta den själv(och ipod/cd funkade). Nu när är på semester så tog jag och bytte radio/cd enheten. Tog 15min. Enda verktyget som behövdes var stjärnskruvmejsel (skruvarna för radion) klimapanelet var lätt att ta ut även utan verktyg, bara dra ut.
Efter radiobytet fungerar allt. Var altså huvudenheten som var defekt.

MVH
Sakke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.