|
|
---|---|
Av kosmetiska skäl hade jag tänkt att montera den lilla M3 vingen på min bil inom kort. Jag har dock dålig erfarenhet gällande stöld av denna vinge från min 2004a E46 samt 2007 E90. På båda dessa bilar har jag fått vingen stulen och givetvis halva bagageluckan förstörd i lacken vid stölden. Stölderna har ägt rum i Göteborg. Vad anser ni? Är det värt risken? En del av mig säger att man inte ska ha något påklistrat eller ditlimmat på en en BMW. Den andra delen säger att jag inte ska låta tjuvar avskräcka mig från att göra min bil finare. //P | |
Jag tänkte på det i helgen då jag såg en audi som råkat ut för samma öde. Sätter man dit den med "värre saker" så lär dom bara göra mer skada. Jag hade inte gjort det. |
|
Jäkligt tråkigt det där alltså. Frågan är om det lugnat ner sig nu när E90 har varit ute på marknaden ett tag? | |
Sätt dit den med några starka neodym magneter om nu luckan inte är gjord av alu, borde gå att borra dit några på undersidan, sen så kan du välja att ta bort den om du parkerar i "högriskområden" För de är väl den lilla listen ni pratar om? Länk |
|
Japp, det är just den lilla vinge jag menar. Jag vill nog inte hålla ta av och på vingen. Antingen sitter den där eller inte. Börjar dock luta mot att skita i det helt och hållet. Känns inte värt det. |
|
Säger ju inte att du behöver ta av den varje gång du lämnar bilen, men möjligheten finns, och om den sitter på och någon klåfingrig känner att dom måste ha just din list så tar dom av den utan att skada något! En sådär list går väl inte på många 100kr men ny lack är dyrt! De är nog den bästa lösningen på problemet! Personligen skulle jag bara skaffa något liknande för aerodynamiska skäl men de är en annan 5:a. |
|
Jag tycker att det blir grymt mycket snyggare med. Bilen får ett annat avslut med den lilla listen bak. Men när du läger fram det som du gör. Med risken att få hela bakluckan förstörd så förstår jag din oro och tveksamhet. Alltid tråkigt med den "svenska " avundsjukan och klåfingriga tjuvar. | |
Tack för alla svar. Jag har dock beslutat att låta bilen vara utan. eablyfot > Håller med dig om att bilen får ett fulländat avslut liksom, men i slutändan är det nog inte värt det. Kan inte fatta varför någon gör sig besvär att skäla dessa då de kostar under tusenlappen på bmw? |
|
2000:- kostar de till E92. Men de kan inte va så svårt att köpa sin egen. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.