AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

RFT vara eller icke vara

Visad 2.757 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg7.425 st
Postad/Inlagd2010-03-22 22:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E39 525i Touring M-pkt -04
Funkar sånt där "reservhjul på burk" som finns att köpa?
Då kan man ju plocka ur ett stort fett reservhjul och spara typ 20 kg. :)           IP: ...[.149.45]
Antal inlägg7.425 st
Postad/Inlagd2010-03-22 22:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E39 525i Touring M-pkt -04
Äh, finns ju tusen inlägg om det redan...           IP: ...[.149.45]
Antal inlägg118 st
Postad/Inlagd2010-03-22 23:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 320i Coupe -94
Det är mycket skrivande om autobahn och rft däck ihop... känner mig som sagt lost, man måste ju inte ha rft bara för att man åker i lite högre hastigeter?           IP: ...[2.69.60]
Antal inlägg255 st
Postad/Inlagd2010-03-23 00:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
640iA -11
Kan ju säga att min nya 19" är mindre spårkänsliga än 17" RFT första gen. Bilen är sänkt och upplevs nästan identisk gällande komforten och ändå skiljer det 2" och mycket lägre profil på däcken. Har ifos inte provat andra gen RFT. Som jag upplever det så blir det ALDRIG mer runflat.

Någon som kör på andra gen RFT?           IP: ...[227.199]
Antal inlägg1.181 st
Postad/Inlagd2010-03-23 06:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320 xdAT -15
Jag åker på andra generationens rft och har åkt på första också. Har personligen inte haft eller upplevt de problem som somliga gjort med däcktypen. Har dessutom testat alla dimensioner från 16" till 19" genom att vi har både en 320 (kört 16"-17") och en 335a (kört 17-19"). Möjligen finns en skillnad i spårighet på de mindre dimensionera, men att känna skillnad på 19" rft gen II kontra vanligt däck är i vart fall inget jag gör.           IP: ...[.105.38]
Antal inlägg929 st
Postad/Inlagd2010-06-07 18:24
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 118iA M Sport F20 Lci
Har idag satt på nya 18¨ med Bridgestone Potenza RFT och kan säga att det är en ganska stor skillnad på nya RFT och äldre. Mina gamla 17¨ var av samma märke tillverkade v20-06, de nya v11-09. Avsevärt mindre däckljud och inte alls så stötiga, bytte från 17¨ till 18¨, som jag trott. Riktigt nöjd! Självklart spelar mer gummi en viss roll men nu har jag även lägre profil samt tror att de ¨lärt sig¨att utveckla däcken så de därigenom blivit av med en del problem. Spårigheten finns kvar men det var väntat då det mer beror på breda däck och låg profil. (jag har testat med ej rft på en annan BMW, lika spårig) Tack Stefan! Mvh           IP: ...[26.20.6]
Antal inlägg7.133 st
Postad/Inlagd2010-06-07 20:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Macan S 340hk -18
991.2 GT3 -18
Håller helt med Passo222. Mina 18-tums PS2 RFT är ett år gamla och helt fantastiska jmf med tidigare RFT däck. Märker inte av någon extra spårkänslighet eller stötighet, annat än den som kan härledas till M-chassiet.           IP: ...[73.73.1]
Antal inlägg322 st
Postad/Inlagd2010-06-07 22:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i Sedan -05
Köpte själv Nokian Hakka Z Run flat i dimensionen 225/45/17 som var tillverkade v23 2009 och blev väldigt nöjd.

Däcken går otroligt stabilt och trots lågprofil upplevs de inte som särskilt stötiga.

NVH           IP: ...[221.231]
Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2018 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318i  -98
Pris: 19.900:-

BMW 735i  -90
Pris: 15.000:-

BMW 535  -92
Pris: 45.000:-

BMW 320  -04
Pris: 35.000:-

BMW 735 IA  -92
Pris: 60.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen