AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Problem med kylsystemet på min BMW 325 E36 -92

Visad 421 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg14st
Postad/Inlagd2010-03-07 23:23
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i E36 Coupe -92
Har haft problem med kylsystemet på min 325 ett bra tag nu.
Det började med att Den tryckte ur sig vatten ur kylaren och då bytte jag vattenpump, kylarlock, termostat, termostathus, expansionskärl.
Efter det sprack termostathuset som var gjort i plast (från schmiedmann), då bytte jag tillbaka till mitt aluhus igen och det funkade kalas i en vecka tills övre kylarslangsanslutningen sprack. Då gjorde jag en bondpatent och drog på slangen längre och drog åt stenhårt. Efter detta har bilen funkat klockrent i 2månader tills häromdan då jag såg att expansionskärlet droppade små droppar vatten så jag bytte till mitt gamla expansionskärl men med samma symtom, Har kört så nu några dagar och fyllt på kylarvätska vid behov men idag kände jag att jag inte fick nån värme i bilen om jag inte gasade på ordentligt så när jag var framme och stängde av bilen så kokade bilen och tryckte ur sig vattnet.
Vad är det för problem med min bil?
Har gjort kompresionsprov som inte tydde på läckage, har gjort avgasmätning som var helt normalt.
La märke till att kylarlangarna är väldigt hårda när motorn är igång. Ska dem va det?
Kan det va så att min kylare är rutten och gammal? Eller kan det trots kompprovet och avgasmätning vara toppackning eller topplocket som är trasigt?
Har givetvis luftat kylsystemet varje gång det varit isär.           IP: ...[163.163]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2018 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318i  -98
Pris: 19.900:-

BMW 735i  -90
Pris: 15.000:-

BMW 535  -92
Pris: 45.000:-

BMW 320  -04