Sida 1 av 114
|
|
---|---|
Jag gillar den riktigt mycket! Så mycket snyggare än E60! Sjukt många bilder på bilen har dom lagt upp... frooooossa! :-) Länk | |
Ett klart lyft från E60 och dessutom återinför BMW tempmätare! Påminner väldigt mycket om nuvarande 3-serie men det gör inget, 3-serien är snygg och släktskapet ska synas. |
|
Jag har tempmätare på min bil, hade det även på 335 coupén jag hade..? I övrigt så tycker jag att nya 5an är sjukt snygg - ska bli spännande att se den med M-paketet - kan nog bli en sådan när nuvarande trotjänare gjort sitt. /Andreas. |
|
E60 har ingen tempmätare därav kommentaren. | |
Ok, då är jag med.. /Andreas. |
|
mistafrizz: Du har oljetempmätare i 335:an inte vattentempmätare som i F10. |
|
Sjukt snygg. | |
En sån ska man köpa om några år när priset är lagom. Sjukt lyft mot E60. Trevligt med gamla kombinationer som 523, 528 och 535. | |
Allt är bra - men ratten och stolarna är mindre väldesignade. Framlycktorna kunde vara några % större. | |
framlyktorna (korrekt svenska) | |
Klart snyggare än E60! | |
Länk Liknar C5:an bakifrån. Annars ser den läcker ut |
|
Nu väntar jag bara på Touringen, och prislistan... | |
Tycker som tidigare sagts att den är väldigt lik faceliftade E90! | |
Lite trist att man fortsätter med nertrimmade motorer tycker jag. | |
bakluckan är väldigt lik e90... toppen design | |
Läste jag fel nu eller är grundpriset högre i tyskland än i sverige? kan det verkligen stämma? __ Min bil: Länk |
|
Grundpriserna verkar generellt högre i tyskland, en E60 520d kostar enligt tyska prislistan 398tkr, i sverige 343tkr. - Märkligt med så stor prisdiff |
|
Mugge Det lär nog stämma. Audi har t.ex. mkt lägre priser i Sverige än i Tyskland. Rätta mig om jag har fel men förra 5-serien kostade typ 50 tusen mer i grund i Tyskland än här hemma i Sverige. Var hittade du priserna för Sverige och Tyskland? |
|
Väldigt läcker! Ska bli spännande att se Touringen, M-sportpaket samt givetvis M5... ___ //Ulf |
|
Priser finns i första länken. MEn jag verifierade de mot den tyska prislistan på Länk Låter lite märkligt att den kostar mer i tyskland, inte minst med tanke på att tyskarna betalar 19% moms och vi 25%. Att eurokursen ligger som den gör borde heller inte gynna den svenska marknaden. Men det verkar stämma alla källor jag hittar tyder på att bilar är dyrare i tyskland än i sverige. Det är väl antingen väldigt lukrativt att sälja nya bilar i tyskland eller så är det en ren förlustaffär att sälja de i sverige. Men jag ska nog inte klaga alltför mycket, jag är ju väldigt glad att den inte kostar minst 411 k i Sverige. Kan bara säga att jag är grymt såld på den nya 5-an. Ser fram emot premiären! __ Min bil: Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.