AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
246.880

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 1 av 36
Ni som är intreserade av denna m3Länk bör akta er då den är skruvad 8000mil... Ringde till en god vän i tyskland som kollade upp denna åt mig på bmw i tyskland... bilen hade rullat 12.000mil vid någon inspektion på bmw för drygt 1 år sedan. nu står det att den har rullat 4800 mil tyckte själv att det lät lite konstigt med tanke på att den är hämtat från tyskland nyligen för någon månad sedan.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ecomotor, det var väl de som hade en skruvad M5a också? Jag kan inte söka, men jag vet att det finns en tråd om den.

/Andreas.
Håll till höger eller gasa.
Ingen aning... min polare var iaf väldigt nära på o köpa den tills jag fick fram denna info som tur va.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Länk

______

Blir riktigt förbannad på oseriösa bilhandlare.... Ecomotor kanske inte vet om det men hallå... en bmw m3 04 med dom milen och utr bör ligga på 270 minst hos en bilhandlare.. Jag menar om dom säljer den för 259 vad har dom köpt in bilen för 200.000 ? tror inte en bilhandlare importerar en bil i den prisklassen för o känna 10.000:-
Tjäna*
Jo det var dom som hade en skruvad m5:a. Ecomotor är ju inte dom skarpaste verktygen i ladan. bilderna på m5:an var lånade från den tyska försäljningen där kupé bilden visade milen (9000 nått). I annonsen hade dom skrivit 5000mil. Mycket listigt.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
"Ecomotor Sweden AB -med miljö i tanken"
Men inte en enda "miljövänligare" bil i lager...

______

Har läst flertalet trådar här på AP om misstänkta skruvade objekt som figurerar hos diverse handlare/blocket mm.
Är grymt imponerad av de som snappar upp dessa skojare som försöker blåsa ev spekulanter.
Bra jobbat,Ni borde få minst 10% rabatt på BMW tycker jag för detta utsökta arbete :))
Synd att jag inte äger en Bilfirma/verkstad för då hade jag gett Er som håller koll på marknaden 15% rakt av ;)
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
var själv och tittade på den i förra veckan.

-den var hyfsad i lack och läder, men jag fick ändå känslan av att den var riktigt uppiffad inför försäljningen
-särskilt runt lister vid fönster och taklucka och vid dörrtrösklarna kändes den lite för sliten för att jag skulle vara intresserad
-fälgarna såg ut som skit rent ut sagt (både slitna, skavda och smutsiga)
-jag tänkte att den kanske gått 4800, men att den var lite för fin i lacken (särskilt huven) samtidigt som den i övrigt i alla fall inte varit riktigt väldskött

Hur som helst berättade handlaren att dom inte tar in så många bilar från Tyskland, men när dom gör det så är dom väldigt noga med att kolla upp historiken, dom köper alltid från samma firma i Tyskland och det får inte vara några bilar som inte varit riktigt servade eller omlackade. :) Jag är inte någon lackexpert, men skulle bli mycket förvånad om inte åtminstone huven varit omlackad. Bilen hade precis blivit Ditec-behandlad, men jag tyckte inte dom varit särskilt noggranna eftersom det var en hel del vax/polerrester kvar.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Måste ge er en eloge för denna typ av information:D
Skulle bli riktigt förbannad om jag blev lurad av en bilskojare av denna kaliber.
Har man på fötterna är det bara att hänga ut dessa typer offentligt.

//Stefan
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Jag tycker man ska ta kontakt med utpekad firma och säga som det är. Om det finns infomartion som håller vill säga. Häng ut de jävlarna bara !

:)

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Första annonsen borttagen.
Ny annons... Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Oseriöst att inte skriva regnr i annonsen.
Tycker man borde tala om att bilen är import.

//Stefan
Känns ändå som det är bagateller jämfört med skruvningen. Detta företag är nog så långt man kan komma från seriöst om man nu inte pratar om seriöst bedrägeri.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Undrar hur serviceboken ser ut?

Om den är backad 8-10 tusen mil...

Då måste ju boken va förfalskad rejält...

Underligt att handlare (vågar) backa mätare fortfarande, det är ju hyfsat enkelt på tex en Bmw o kolla historiken..om man orkar vill säga...

Mvh Peter
På första annonsen stog reg nr... undra varför dom tog bort det ? Jag menar reg nr tar man vell bara bort som privat person så ingen kan hämta uppgifter om vart man bor....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även handlare som har något att dölja tar bort regnummer...

___
//Ulf
EC
8
ECOMOTOR Sweden AB
M3, 735, 530, 325, mm
Hej alla kära M3 entusiaster.... Ni får tro vad ni vill gällande vår M3.a. Den är redan såld ändå. iaf. avundsjuka människor utan pengar finns överallt, och det är yttrande frihet i Sverige, så ni får skriva vad ni vill här, eller till oss.
1-"Rony" som påstår att han har kollat upp bilen får jätte gärna skicka en kopia på de informationen han har fått från Tyskland till mig. Jag blir jätte glad för det jobb han har lagt ner GRATIS för oss och uppskattar det.

2-"motorsport5" som äger själv en 745.a, Du har varit och titta på bilen och tyckte om det, men du hade din 745.a i inbyte. Priset för din bil passade inte oss vännen, jag är ledsen att du inte lyckades och göra en affär och det är enkelt att förstå varför du har kommenterat negativt här. Men det är ingen fara och jag önskar dig lycka till med bilförsäljningen.

3-Registreringsnummret syns väl på bilderna, ELLER?

4-Att kalla oss för bilskojare tycker jag inte är nödvändigt om ni inte vet vilka vi är och inte ens har sett eller provkört våra bilar. Bedöm oss själva och inte efter andras åsikter.

Hälsningar /ECOMOTOR Sweden AB

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Hmmm, det låter som att det är upp till bevis för Rony. Pekar man ut någon bör man ha ordentligt på fötterna, så fram med bevis!

Något registreringsnummer syns dock inte på bilderna!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ecomotor: Tycker att det är starkt gjort av er att bemöta kritiken. När drevet går kan det bli jobbigt att komma på +. Har själv ingen erfarenhet av er men kan man bevisa att man har rent mjöl i påsen ska man naturligtvis ha upprättelse. Reg nummret syns inte på M3.an!

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.