AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
881

nu är pärlan såld!

Efter en längre tids grubblande och tveksamhet så bestämde jag mig för att sälja 540'n i befintligt skick i stället för att meka själv och krångla (behövdes bytas lite packningar som satt illa till). Tiden finns inte just nu och bilar skall inte vara stillastående mer än nödvändigt. Dessutom behövdes de två garageplatserna och att lämna den utomhus vore oförlåtligt.

Bilen gick till kunnig mekare för förädling. Hoppas att den får ett långt och lyckligt liv hos någon som förstår att uppskatta den, men det är inte längre mitt problem.

Nu är jag åter "mellan bilar" och vi kör varsin Honda frugan och jag ett tag framöver (sluta skratta! De är faktiskt fina de med ;-)). Får se hur länge man kan vara "ren" denna gång, sist gick det drygt ett år.

en 330 coupe skulle iofs ej sitta fel...

Nåja. tack alla som har hjälpt till i svåra stunder med tips och uppmuntran. Kör försiktigt, hösten är på väg med morgonfrost, älgar och gud vet vad. Så får vi se när jag kan peta in en ny BMW i profilen...

/Fredrik
"Bilen gick till kunnig mekare för förädling."

Då var det den 540'n som Hasso köpte alltså? :)
Vem är Hasso???

;-)

Nåja, meningen med mitt inlägg var inte att "outa" en eventuell köpare utan bara att på ngt sätt knyta igen säcken... Det är märkligt att en bil kan vara så emotionellt kopplad till en, men det är väl det som är BMW-grejjen.

Nej, nu skall jag jobba.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.