AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.599

Inbjudan Auto 7H Borås 5/9

Sida 1 av 2
Då var det dags igen!

(Man måste vara medlem i BMW CS för att kunna delta, medlemskap kan lösas på plats).

Med Westsektionens lyckade medverkan på Ring Knutstorp i minnet är det dags för sektionskörning nr: 4. Denna körning går till Borås. Vi kommer att besöka Auto7H som är återförsäljare för BMW men säljer även Peugeot, Mazda, Suzuki och Isuzu. En total partner i ditt bil ägande med en fullservice anläggning.

Samling för gemensam avfärd är Burger King i Kallebäcksbacken. Vi träffas runt 09:00. För er som inte åker från Göteborg så träffas vi hos Auto7H 10:00.

Vi bjuds på enklare fika och jag har lovat att vi medlemmar gärna svarar på frågor om klubbens verksamhet om det är någon kund som är nyfiken. Eftersom kunskap är något positivt kommer vi att ha en berikande frågetävling med pris för vinnaren. Kom nu ihåg att det tanken som räknas när du som vinner får ditt pris.

Efter besöket börjar sektionskörningen. Vi kommer att åka längs gamla Riksfemman som ursprungligen sträcker sig mellan Jönköping och Göteborg. Denna väg kallades Riskfemman i folkmun för att den var så olycksdrabbad. Nu är den delvis ersatt av Riksväg 40. Vi kommer att köra från Borås via Sjömarken, Sandared, Bollebygd, Härryda mm för att avsluta körningen och träffen i Sankt Sigfrids plan där vägen byter namn från Boråsvägen till Sankt Sigfridsgatan. Denna väg är ett stycke automobilt kulturarv som med fördel njuts under sommar halvåret i en BMW.

Lördag 5 september klockan 10.00

Auto 7H

Företagsgatan 16
504 94 Borås

Gemensam körning 09.00 Burger King Kallebäcksbacken.

Välkomna önskar styrelsen i West.

BMW CS #1812

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Kommer till träffen, betalade medelemsavgiften idag till Cs.

AKR
Vad trevligt AMET. Du är varmt välkommen!

BMW CS #1812

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Tack Philip, det är flera på G från Jönköping.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Så trevligt! Ni hittar mig dreglande vid M1:an på A7H!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ni som kommer från Borås och Jönköpings trakter o ska följa med till Sankt Sigfrids plan kan gärna följa med på ytterligare en rolig körning på hemvägen.

Start från Sankt Sigfrids plan/avslutnings plats via Mölnlycke, Hällesåker, Hägnen, Hyssna, Svaneholm, Dannike, Gällstad mm beroende på hur många blir från Borås resp. Jönköping och om ork finns kvar.

Mer info och idéer kan vi ta på/under träffen.

BMW - Beroende Med Wilja!
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag kommer oxå till träffen på lördag:) .. betalade min medlemsavgift till CS igår.
Mu
25
Murf
540iM Msport -01
Blir bilen klar så kommer jag!
ma
296
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Kommer Auto 7H ha några bra erbjudanden/extra rabatter denna dag? Så man vet, ifall det ska skrivas ner någon inköpsslista.
Det kommer att bli goda priser. Inga detaljer om rabattsatserna. Det avgör Auto 7H på plats.

BMW CS #1812

Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Jag dyker också upp, betalade förra veckan.

/Stefan
Trevligt med stora delar av Jkpg-gänget samlat. Senast var en sektionskörning från Jacobssons Bil år 2008 vill jag minnas :-)

BMW CS #1812

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Stämmer bra det Philip.

Det här ska bli sköj det här.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag kommer, även om inte vädret verkar så lovande...

För er som inte vet om det: Den enda BMW M1 som är registrerad i Sverige kommer under träffen att finnas och förevisas hos Auto 7H: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Då ska vi se nu...
- Alla oljor o luft i däcken kontrollerad - ser bra ut
- Deltagare på väg - snart så!
- Kamera med batterier - finns
- Regn jacka allt. paraply - finns
- Regn i Borås - Självklart!

Bra, allt i sin ordning! ;)

Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Ett stort tack till BMW CS west för en kanontrevlig träff och körning. Även ett stort tack till Auto 7H för det trevliga bemötandet och fikat. Att både få se och lyssna på en M1 för första gången var ju en upplevelse isig.
Även om Jag avvek efter pizza besöket så gissar Jag att resten an trippen var lika lyckad.

Mvh fån en nybakad BMWCS medlem.

/Stefan
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
En får tacka för mycket trevlig träff hos Auto 7H och en lika rolig och vacker (förutom det kortvariga intensiva regnet vid Bollebygd) sektionskörning med avslutande födointag;-{)
Vi ses!

Lars Franzén
BMW CS #6275
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Vill också tacka styrelsen i West och Auto 7H för en mycket trevlig dag.
Några bilder från dagens övning.
Länk
Flera kommer inom kort.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Tack för en trevlig träff, andra pris på tipspromenaden kammade man hem.

Det här får vi göra om

AKR
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Får tacka alla deltagare o Auto 7h för en jätte trevlig dag!!!

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Instämmer med er andra, en mycket bra dag trots regn. Bra att vi fick tid till lite tjôt också.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.