AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.946

Tragisk olycka men...

...är det inte ganska uppenbart vad som hänt, eller är det bara jag som är cynisk här??

Länk
(bilden går att klicka på)

Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Cyniskt eller ej... konstaterar i alla fall följande:
Lång raksträcka som slutar i tvär kurva med utfart från anslutande grusväg. Är väl inte helt otänkbart att det hamnat en hel del grus i kurvan. Har man hög fart in i kurvan, gör fysikens lagar resten.

Enormt tragiskt är det i alla fall... :-(
Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Gick in och kollade på 3D-vyn på hitta.se och det ser ju ut som att det finns en farlig synvilla på olycksplatsen. Efter en väldigt lång raksträcka ser vägen ut att fortsätta svagt åt höger (in på bondgårdens grusplan) medan det i själva verket är en skarp vänsterkurva. Är man inte van vid vägen kan jag tänka mig att man lätt kan bli överraskad.
Såg precis ett videoklipp här: Länk
Tragiskt...
Det enda som är uppenbart här är att de måste ha kört totalt omdömeslöst. Med tanke på hur bilen ser ut så låg de en bra bit över 100 km/h på en smal väg de tydligen inte kände så väl.
Shit happens!

Vorsprung durch freude am fahren
"troligen från orten" säger brandkillen om personerna i bilen

Vem vet. Det var kanske 17-åringen dessutom som körde.

Om inte, så var det en idiotisk far som stilade för sin son !
Som jag misstänkte. Sonen övningskörde !!

Länk
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Man kan bara beklaga familjen en tragedi

Ha de T
Att övningsköra på småvägar i hög fart tyder på obefintligt omdöme från båda parter. Det var tur att inga andra människor skadades. Sedan kommer väl släkt, vänner och frågar sig hur kunde det hela kunde hända...

BMW CS #1812

Hur olyckan kunde hända vet ingen, eftersom de inblandande är döda. Det kan ha varit gaspedalen som hakat upp sig eller vad som helst.

Ladan såg ut att ha klarat sig bra iaf.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Stenlador vill jag inte åka in i...

Tragiskt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.