AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
101.361

Letar M5 E39 99-00

Sida 1 av 29
Som rubriken lyder är jag på jakt efter en välskött M5 E39 99-00 med 15-18.000 mil på mätaren. Gärna carbonsvart med full historik. Någon som känner till bilarna nedan eller kanske rent av har någon till salu? Förslag mottages med tacksamhet.

Länk

Länk

Länk

BMW CS #1812

Här diskuteras ju den sista Länk

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jasså Philip, du ska börja åka fort?? =)

Alla tre M5or verkar vid en snabb koll intressanta. Den sistnämnda, Mora, är unik och hade varit kul att äga, dessutom så var det vid försäljningen förra året fortfarande en ärlig bil. Jag var själv intresserad av den när den var till salu senast.

Det är bara att börja syna bilarna och se vilken som är i bäst skick och börja förhandla.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Nummer 2 står ju i Göteborg, det är vel bara att åka och titta. Man lär sig ju lite mer för varje bil man tittar på. Just den i Göteborg känns lite dyr, med tanke på att det är en 99:a.
Mer än 120-130.000 kr känns orealistiskt för en 99-00. Alla carbonsvarta M5:or verkar dock finnas i Skånetrakten. Typiskt!

Har kontaktat Martin med M5 -99 i Göteborg. Han kan tänka sig att byta in min 740. Han skulle återkomma med pris.

Jag har också kollat in en grå i Skaraborg. Dock ingen sollucka och sliten förarstol. Alltid är det nåt :-(

Länk

BMW CS #1812

Här har du en Carbonsvart som ser superfräsh ut Länk
Hade inte rullat så långt heller och priset var inte så farligt. Nästan så jag själv blir intresserad att köpa M5:)

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Tack för tipset! Den ser helrätt ut.

BMW CS #1812

Ser ju kanonfräsch ut, men borde väl inte kallas för årsmodell 2000.. Enl. bilregistret är den tagen i bruk i utlandet första gången 1999-03-08, med andra ord en årsmodell 1999.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ja, den bilen ser verkligen fin ut. En snabb sökning visar att nuvarande ägare bara ägt den sedan april 2009, innan dess så har den sedan importen 2004 stått registrerad på en dam född 44.

Philip, du har inte funderat på att plocka hem en från en BMW-handlare i Tyskland?
Euron är så pass dyr nu att det inte lönar sig.
Vågar man köpa en så gammal M5, eller är sannolikheten för kostsamma reparationer och spruckna motorblock så pass stor att man bör ha en stor buffert för reparationer?
Kompletterar lite. Hur kollar man upp historik? Tex om den är intagen som skrot, service innan import osv. Kan BMW få fram all info?
Jag tror att så länge man inte kör som en biltjuv är det nog ingen större fara på en 9-10 år gammal M5. Man vill ju helst ha ett ex som levt ett förhållandevis lugnt liv.

BMW CS #1812

Ett lugnt liv...finns nog ingen M5:a som är gubbkörd, alla har blivit varvade till varvstopp många gånger. Det är för övrigt en modell jag länge drömt om att en dag få äga men det får nog vänta några år till.

______
Släpp koldioxiden fri
Kom ju nyss en i PowerBörsen också

Länk

Bara takluckan som fattas (säkert finns det något annant också men enligt mig är den utrustad med allt som jag skulle önska mig om jag köper en M5:a) den är ju även Svensksåld och ser fin ut! (men 7 ägare, kredit samt Senast godkända besiktning: 2007-03-21)
Undrar om bilden är gammal då det står i annonsen att den har 01 lysen fram...

Mvh Ubbe
Visa användare
2.838
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 200 -06

Herr Gaspedal, undrar hur många damer födda 1944 som köper en M5 :-) Gissningsvis ett försäkringsbedrägeri och körd av någon betydligt yngre, kanske sonen rent av...

I och för sig värdefullt att vederbörande ägt vagnen så länge, men lite mysko att nästa ägare vill dänga av den innan han ens satt rumpan i sätet.

Taklucka är obligatoriskt för min del. Jag använder det varje dag i dagsläget när det inte regnar. Jag vill helst inte ge mer än 120.000 kr för en -99 som sagt.

Det finns en kille i Borås som har en lemansblå -00 som jag uppfattar som högintressant. Jag trivs kanonbra med min 740 i dagsläget men känner ändå ett underliggande M5-begär.

BMW CS #1812

Kollade på en M5 igår, tror det är svårt att hitta fräscha exemplar som är så här gamla (-00). Ska kolla på en C32 AMG idag så får vi se vad jag tycker om den.
Jag förstår inte hur man kan "tappa bort" historik och servicebok på en så här pass "exklusiv" bil.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Robert: Nuvarande ägare har också bilen registrerad på sin fader =).

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tror inte man tappar bort detta. Antigen är dokumentationen stulen, eller så vill man nog inte visa den. IMHO.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.