|
|
---|---|
Gemini__ |
Hej, Har skummat igenom gamla inlägg i ämnet. Är det korrekt uppfattat att ingen BMW-verkstad kan tänka sig plocka ur airbagen ist, för att programmera om data/styrboxen? Någon som har tips om verkstad/privatperson som kan utföra operation enl. ovan? Som vet att montera korrekt motstånd och som har klart för sig hur man går tillväga överlag. Har redan vår son i baksätet, så den platsen är upptagen. =) Tips mottages tacksamt. Mvh: Thomas |
Jag har fixat airbagen på min bil hos bmw. Dom har dragit ur kontakten till airbag, tagit bort larm om att aibag ej är i funktion och bytt bälte. Det du kan göra är att mäta vilket motstånd du behöver genom att mäta motstånd i airbag med multimeter eller sök i forumet. Finns någonstans i forumet vilket motstånd det ska vara. Sedan ska du byta bältet till ett anpassat för utan airbag. Är faktiskt olika för airbag och utan. Den som är anpassad för airbak är så klart bra mycket klenare. |
|
Gemini__ |
Tack för ditt svar. Vill inte hålla på med airbagsystemet själv öht. Därför är tips om lämplig verkstad/person önskvärt. Är medveten om att det finns olika bälten. Kommer du ihåg vad du betalade för det nya? Mvh: Thomas |
När jag lämnade in bilen för detta trodde jag att de bara skulle "koppla ur" airbag och frågade aldrig om pris i förhand. Omkring 2000-3000kr fick jag faktiskt betala för det. jälva airbagen är faktiskt väldigt lätt att koppla ur. Det är bara att dra ur kontakten som sitter bakom airbagkåpan på passargerarsidan så är den ofarlig. Men sen ska ju motstånd dit med för att slippa varningar hela tiden, men då är ju airbagen redan urkopplad. Om du ska koppla ur den och sätta dit motstånd så ska du inte slå på tändningen innan motståndet sitter på plats. Om tändningen slås på och sladden är urdragen så kommer varning om airbag och den varningen försvinner inte bara för att man kopplar in det igen. Jag är rätt säker på att dairbagen är en sådan varning som måste nollas med dator via diagnosutag. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.