|
|
---|---|
Hej Vad säger ni om min annons. Dags för tjänstebil så 540n ska bort till hösten. Vad tror ni om priset, känns det spontant aldeles för högt eller? Vilket pris är lagom? Länk mvh Calle | |
Tja...bilar värderas i allmänhet "hårdast" mht miltalet...tyvärr, eller vad jag ska skriva. "Folk i allmänhet" köper oftast inga långmilare om nu inte priset motsvarar det, dvs "dj*vligt billigt".. Mycket bil för pengarna säkert, men svårt att sälja en vagn som gått så långt OM inte priset motsvarar detta.. Får du ingen respons på din annons, dvs folk ringer inte...då måste du ju sänka priset. Jag kan inte säga om priset är "rätt eller fel", det beror på vad som är bytt,skicket totalt sett,rost osv.. Mvh Janne. |
|
![]() 23.251 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tittade på annonsen för nån vecka sedan och blev mycket imponerad av skicket vad man kan se på bilderna, personligen skulle jag föredra den istället för en som rullat 10.000 mindre som inte har den historiken. en bil rullar hur långt som helst i prinicip med rätt ägare och underhåll. Den har ju det som gillas estetiskt utvändigt. Men som Janne säger ringer det inte måste man nog ned under 40strecket gissar jag. Nästa ägare kanske inte har rätt ekonomi för att underhålla den perfekt och då blir bilen totalt iskall efter ytterligare 5000 mil så jag kan förstå tveksamheten hos många. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Du kunde även ha några bilder på bl.a. inredningen och motorrum. Är inte två av bilderna lika ? Mvh Ubbe |
|
35.000 mil, 96:a och 49.000. En sak har du i vart fall på din sida och det är tiden, du ska ju byta först till hösten. Lite grann tycker jag din annonstext ger intrycket av att det är en dyr bil att hålla. Är det inget annat du är sugen på? En båt eller en hoj? Ett byte kanske öppnar upp lite. Sedan tycker även jag att interiörbilder saknas. Lycka till med försäljningen, och det är alltid lättare att sänka ett pris än att höja det :-) |
|
Kan ju säga såhär om skicket: precis allt är bytt utom motor låda och bakaxel. Gubben som hade den lämnade in den på verkstaden 2 ggr per år och sa "byt nått kul, ring om det går på över 50 000" så bilen är så välservad den kan bli. Så bilen är riktigt fin, tittade på ett par 540:or innan denna och den här var överlägset fräshast, både mekaniskt och i övrigt. Tycker att någon borde tänka som jag och välja en mycket välhållen svensksåld långmilare framför en importad "19000-milare" som känns lite halvtaskig och är blästrad. 40 eller 45? Som sagt bilen ska vara borta i höst så bråttom är det inte men man vill inte vara ute och cykla för mkt heller. |
|
Problemet på bilmarknaden är just att det finns väldigt många liknande bilar som gått 18 000 mil på mätaren men egentligen det dubbla (minst!) och dom flesta stirrar blint på mätarställningen istället för att kolla historik, service, reparationer osv. Så det kan bli svårt men har du lite tur så dyker en köpare upp som uppskattar skick och historik mer än mätarställning. Som någon skrev tidigare skulle jag också hellre ta den här framför en som gått 10 000 mil mindre men utan historik! Men in med fler bilder, framförallt på inredningen och motorrum! Lycka till! |
|
Min uppfattning; -Dåliga bilder, suddiga och allmänt häckiga, är bilen fin så visa det. Hur någon kan dra slutsatsen att bilen är bra/dålig utifrån de där bildern är ett mysterium, man ser ju ingenting... -Har den inga dimljus fram? -Skall den verkligen ha lackade lister? Känns hemmameck, hade gärna sett någon form av förklaring. -Nämn inte att bilen är snabb, spekulanterna vet redan detta, att säljaren måste påpeka att den är snabb känns inte helt 100%. -Garanterat inte fejkad? Hur kan det garanteras? Hade gärna sett "ägd i familjen" etc. -"alla" BMW har komplett facelift med M-look, speca gärna att allting finns med -Hur är däcken? Märket betyder mindre än mönstret i denna prisklass. -Lite halvknackig svenska på ett par ställen. -Historik? Hur länge har nuvarande ägaren haft den? Är den besiktigad, och när ska den in igen? Senaste servicen? |
|
"gubben som hade den"...vilken av dom är det eftersom det står att den har haft 9 ägare i bilregistret? Lycka till med försäljningen fast personligen tror jag inte du blir av med den överhuvudtaget tyvärr.... Frasse |
|
Jabbai: tack för bra råd, ska fixa till lite Att den inte är fejkad garanteras med full servicebok och verkstadsreferenser sedan bilen var snudd på ny. Frassemannen: Gubben som hade den: En äldre man som ägt bilen sedan millenieskiftet och kört den 27000 av milen. Känns ju lite märkligt om man inte skulle bli av med den ö h t. Bilen är faktiskt riktigt fin och kärnfrisk. |
|
dart: Nya skarpa bilder och minst 2 bilder på inredningen behövs, jag tror att annonspriset måste ner till 39´ och var beredd på att behöva gå ner mer i pris... Är det standardstolar eller sport/komfortstolar? Har den xenonlysen? En annons på en 540 -98 med sportstolar och xenon som är billigare: Länk |
|
Verkstadsreferenser, kanon! Skriv det i annonsen, att den inte är skruvad får man väl utgå från med tanke på hur långt den har gått. Överlag har jag dock svårt för "garantier" på saker och ting från folk som de facto egentligen inte kan vara helt säkra, du har ju inte haft den så länge? Full servicebok tycker jag inte säger så mycket, hur svår är en sådan att skaka fram? Jag tror att det är en fin bil, men bara efter att ha läst denna tråd, läser man bara annonsen förefaller den som någon sa dyr i drift och kanske lite sliten. Och så gärna fler bilder, detaljsbilder på motor, stol etc som visar hur fin den är. |
|
Är inte bilen ljusgrön förresten? Du skrev silver...Eller så är jag färgblind kanske. :) Frasse |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.