Sida 4 av 20
|
|
---|---|
Att hitta 320Si ägare är som att leta efter utomjordingar runt om i universum! Jag har nu sett ca 4st 320Si runt om i Stockholm, men ingen här inne som vill tillkännage sig?! Kul om vi kunde samlas på en Si träff på Brostugan en kväll ! |
|
Vi delar tråden med ägaren till bilen med strulig motor. Han har sin bil på garaget också. Dök upp en till på blocket för ett par dagar sedan, väntar på svar om den har fler paket som din kärra. Läste om ditt race i M-tråden, jag håller dock inte med om att dieselbilar är tråkiga. Pratar naturligtvis moderna vagnar. Det råder ingen tvekan om att din bil är rätt för oss. Har allt det extra vi är ute efter samt lågmilad och välskött. Vi tänkte besöka Brostugan sista träffen för året, hoppas du dyker upp. Fast blir vi av med våran bil kanske vi ses tidigare! Mvh Markuz |
|
Yes, mycket riktigt, det är min bil på blocket.. Mycket svårt att sätta ett pris på en bil som det inte finns andra på blocket, så jag pratade med en kontakt på bmw och han ansåg att den var värd 250, så jag la ut den för det. Då det varit rätt dött och mestadels varit folk som velat byta mot bmw 645or osv. och jag på grund av valp på G och behovet av en jeep så, blir det väll till att lägga ut den igen och sänka priset då jag har fått tillbaka den! |
|
OK, hur går det för dig? Vad säger dom om smällen du kommer att få ta när du säljer bilen. Har du pratat med någon jurist eller liknande? Mvh Markuz |
|
Nej inte pratat med någon jurist eller så, vette tusan vad som händer faktiskt. Motorn är beställd osv. men vet inte riktigt vad jag ska göra. Bmw menar att eftersom garantin precis gått ut så har det inget med dem o göra, men måste nästan åka in o snacka nått med dem, men ja, verkar rätt dött... | |
Förjävligt rent ut sagt. Men eftersom du får ny motor gäller någon garanti fortfarande? Och du får väl nya garantier på nya motorn antar jag? Hade dom vart reko kunde dom erbjudit dig fri service och fri lånebil så länge du äger bilen eller något liknande. Mvh Markuz |
|
Mjo, nej garantin gick ut 2 veckor innan motorn rasade, nu dras det på motorskade-försäkringen, får se vad som händer, men tänkte ta mig ett snack med dem iaf kolla om dem kan ordna nått, eftersom jag köpte bilen hos dem också så. Tycker det egentligen borde gå på goodwill av Bmw, eftersom det måste varit något måndags ex. på ventilen som gick av, men jaa, ingen aning. |
|
Hur pass stort intresse finns för en 320Si idag i sverige, är det en lättsåld bil? Vad ska en vit 06a kosta på 3500mil, en ägare, sv.såld? Bilen: Länk |
|
Känner inte till den bilen, länka gärna till den. Mvh Markuz |
|
Den bilen finns inte till försäljning på nätet... |
|
Ja Si:n är inte svårsåld om man sätter ut den för 220k. |
|
Markuz.. Var det nu på onsdag du skulle komma förbi brostugan den 2/9? | |
Nä, vi tänkte satsa på finalen för året den 14/9. Mvh Markuz |
|
14/9 är en måndag och brostugan är alltid på onsdagar, så det borde bli 16/9..? Jag fyller år den 14/9 och ska ha fest, så ja hoppas det är på onsdagen.. |
|
Stockholmssektionens träffar är på Måndagar om deras kalender är korrekt. Fiket är väl öppet för andra klubbar och bilar övriga dagar skulle jag tro. Titta annars ner till Malmby den 6/9, förarträning med klubben. Ett mycket trevligt event inte långt från stan. Vi har deltagit både som förare och åskådare, rekommenderas starkt. Se hemsidan för mer info. Mvh Markuz |
|
Hehe ok du pratar BMWCS, jag var helt innsnöad på onsdagar som är den stora träffen men ej klubbträff..=) 6/9 kan jag inte heller är på kick off med jobbet ute på sandhamn.. Fan, någon mer träff? Jag är på Brostugan annars nästan varje onsdag.. Har du sålt din 3:a ser ja? Mvh |
|
Har efter letande med ljus och lyckta äntligen hittat en sprängskiss i detalj med artikelnummer för BMW 320Si S2000 racing versionen! Där jag har tagit reda på att kammarna och de 4 separata insugstrottlarna ska passa på 320Si gatversionen m.m! Sen finns det mycket smått och gott som man vill ha som tex sachs coiloversen och krängningshemmarna m.m.. Ska bara se vem om Flash Engineering eller Lennart på Köhler kan ta hem detta! BMW Haganorra Solna borde väl kunna få hem dessa racedelar också? Ladda ner PDF:en och se själva: Länk Mvh Fredrik |
|
Hmm, hur funkar det med motorförsäkring nu när motorn inte är "orginal"? Ska du inte börja med avgasbiten? Mvh Markuz |
|
Motorförsäkring genom försäkringsbolaget tänker du på? Ja det går att köpa s2000 avgassytemet som faktiskt har inbyggda kattar i slutljudämparna, men tror det kostar mer än vad det smakar. Ska försöka få en prislista på allt.. Kammarna samt insug/insug vet jag är överkommliga mm.. | |
Ja precis. Brukar gälla upp till 8K mil har jag för mig. Skulle du inte låta bygga ett custom avgas? Har du fått hem krängarna än? Beställt coilisar? Har dykt upp ett flera bilar på blocket nu. De är väldigt optimistiska med prissättning om man jämför med din kärra. Finns en WTCC bil också, kanske något för dig. Den är ju helt färdig så att säga! Mvh Markuz |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.