|
|
---|---|
Hej, har till och från haft problem med att passagerardörren inte går att öppna, men det har alltid löst sig efter diverse ryckande och fjäskande. Nu verkar det dock som förgjort, när man öppnar med fjärren går alla dörrar att öppna utom främre passagerardörren. Ploppen åker upp som vanligt, men när man drar upp handtaget händer inget och det går inte heller att öppna den inifrån. Någon som vet orsaken och hur man eventuellt åtgärdar det? | |
Jag har fått byta ut 2 st av del 2 i bilden: Länk Hade liknande symptom och dörrarna la av till slut, det vara bara att demontera (i mitt fall baksätet, handtag osv från insidan) innan jag kunde lirka bort dörrsidan för att kunna öppna dörren och byta delen. Själva bytet var inte alls svårt, men se upp med eventuella airbags i dörren. Lycka till! /Jake |
|
OK, tack för tipset! Vet du om det är safe bara man kopplar ur batteriet innan? |
|
Hej, jag är ingen expert på airbags... men jag har sett i andra frågor här att det finns rekommendation på att batteriet är urkopplat i 15 minuter innan man demonterar airbags. Sök på airbags så kan du läsa mer. Lycka till! /Jake |
|
Hadde nästan samma problem, slutade med att jag lämnade in den på bmw och dom fick plåcka bort hb dörr för att komma åt den svarta rektangulera locket som sitter åvanför låset, så kunde dom öppna dörren och byta c-lås motorn. | |
Eller ta i och slita sönder innre dörrsidan, missa jag att lägga till | |
Hmm, hur får dem bort dörren utan att den är upplåst? Kollade med min lokala BMW-mek och hans lösning var som ditt förslag nr 2, att bryta upp klädseln inifrån. Risken är väl att man bryter kartongen innanför läderklädseln? | |
Stente: Det är ju skillnad på framdörr och bakdörrar med material som måste bort, men jag har för mig att det gick att accessa låsmekanismen dels via handtaget som man lirkat bort, dels via kanten på dörrsidan om man kommit under plastfilmen osv. Det är absolut inte lätt och kan lätt ta bättre delen av en helg. Helt klart risk att sidan blir misshandlad. För min del gick det trots allt bra. Lycka till! /Jake |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.