Är det någon som vet i fall det är olika most-system i e60 och e90? Enligt bmw så ska det vara olika fiberoptiska system, MOST och således ska inte en cd-växlare från e60 gå att ansluta till e90. Men då jag talat med dension så har dom aldrig hört talas om det och menar att det troligen inte stämmer. Är det någon som vet?
Jag vill köpa en GW500 och ansluta ipod men då jag måste aktivera cd-växlarporten för att kunna ansluta den så har jag problem då det krävs en cd-växlare som är ansluten för att öppna porten. Att köpa en växlare för massa pengar är inte ett alternativ. Dock har min pappa en e61 med cd-växlare och hade den fungerat att använda för att öppna porten så hade det ju varit enkelt, men är det någon som vet om det är olika MOST-system eller om det fungerar med växlaren från e61 till en e91
Vore mycket tacksam för svar från någon som vet, och det borde finnas några här som har koll tycker jag :-) IP: ...[.83.180]
Lus
Fast BMW kan inte aktivera porten utan en cd-växlare. Den måste tillfälligt kopplas in för att man ska kunna aktivera porten. Annars hade det inte varit några problem.
Jag vore tacksam om någon som vet kunde svara på om cd-växlaren från e60 går att ansluta till e90? Eller om det finns något annat sätt att aktivera porten IP: ...[.65.162]
sorry blev lite fel ovan. Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig? Det verkar ju markligt att jag skulle vara den enda som haft detta problem. Snälla någon här måste väl veta IP: ...[.215.40]
BMW i3S 120 Ah -2019 Mercedes 350 GLE -2015 BMW X3 Xdrive30d -2011
Tyvärr har fått rätt information:
"The option SA672 for the E90 is a new "CD changer for 6 CDs" (CDC). The CD changer is a MOST network node and differs from the MOST-compatible CD changer on the E60 and E63/4 by virtue of its support for MP3 files and WMA files."