Den dyraste raritet som sålts på en bilauktion vad det nu än är. Sedan avyttrar man den till någon samlande oljeshejk eller så och så kan man bygga sig ett skapligt garage och börja fylla det...
.....Sådär, nu är jag vaken igen och tillbaka till mitt vanliga liv! :) IP: ...[.147.58]
Tycker inte riktigt FXX passar in här men det är inget sagt om att bilen skulle vara ok att köra på allmän väg. Inte heller att den är tvungen att servas av Ferrari efter varje körning. Det ingår iofs i priset men ändå. Är det som så att vi ska välja sådana bilar så väljer jag förra årets BMW F1:) Annars blir det en McLaren F1, den som många andra innan mig redan valt. Men måste säga att Veyron verkar vara en nästan magiskt ihopsatt bil. Titta bara på JC i Top Gear när han nästan får tårar i ögonen när han inser att det är troligtvis den sista superbil som byggts helt utan tanke på att tjäna in pengarna. Bara blinkersspaken kostar £4400, och det är för den ena bara. Bilen kostar ca 2 miljoner pund att sätta ihop.
Allt detta är från Top Gear så hoppa inte på mig om siffrorna:). IP: ...[2.54.81]
Jag kan ju inte uppmana dig att ladda ner det eftersom jag troligtvis kommer få sitta i en 13 dagar lång rättegång då men titta på avsnittet när JC åker med en Veyron genom Europa, där berättar han just det. IP: ...[2.54.81]
xjml: Kriterierna är att bilen ska gå eller ha gått att köpa. Vad jag vet har inte Ferari serieproducerat sina F1 bilar för försäljning... IP: ...[154.254]
Min ultimata drömbil sedan jag blev bilintresserad någon gång på mellanstadiet när jag såg den på tv är utan att tveka Mclaren F1. Dock ej GTR versionen utan gatuversionen med lite mer diskret design. Helst silvermetalic. Hade jag haft pengarna hade jag köpt denna utan att blinka: [LÄNK]
Fler bilder på drömbilen: [LÄNK]
I perfekt skick, bara 1 ägare och fullständigt historik. Med 1020 mil på mätaren måste det här vara en ganska sällsynt F1 vad gäller brist på slitage och endast en ägare...
En Wiesmann roadster av någon modell... sexigare rumpa får man leta efter. Eller en Ford GT40 kanske, ev. en klassisk Mercedes 300sl. Eller... finns ju såååå många man vill ha. Man förstår ju att bilintresserade med mer pengar än de kan göra av med skaffar stora samlingar :) IP: ...[.52.151]
Audi R8 V10 ! har kört V8án och den var mycket bra och förvånandsvärt bra komfort men kör man i sportläget på fjädringen är det hårt...
V10 är som den borde varit från början , vilket ljud. Audin har lite bättre ägandekostnader än en ferrari och då får man pengar över till annat roligt